1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    voor een draadloze connectie wel... ik heb het niet over een usb HDD ... de usb draadloze adapter is de bottle neck

2. Forza M

Forza M Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet noodzakelijk. In mijn andere PC (zonder Media Center) zit een PCI Wlan kaartje (ook 802.11g), en die staat 30 cm naast de PC met USB Wlan Stickje, en die haalt toch net dezelfde snelheden hoor.

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Had de Hauppauge PVR-500 gekocht , maar helaas gaf deze een conflict met mijn VIA-chipset.
    Steeds als MCE de kaart activeerde , kreeg mijn pc een reset.

Van begin deze week op de site van Azerty en zag daar de tv-kaarten van Club3D.
    Club3D ZAPtv1100 MCE prijs €83.
    Volgens de site geen AB , maar toen ik de doos los deed zat er een USB-infraroodontvanger + Afstandbediening + Cyberlink software pakket in de doos.
    De Club3D werkt perfect , geen conflicten tussen MCE2005 en PC.

Opgenomen programma kijken op de Xbox360 _O_

De Club3D kaart zit vol met verrassingen.
    Ontdekte net zelfs Timeshifting en de AB heeft volledige MCE ondersteuning.

Alleen even uitzoeken wat ze bedoelen met (Dual Tuner setup supported) !!

Laatst bewerkt: 27 feb 2006
  4. torluxes

torluxes Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    aha, zoals ik het las, bedoelde je dat USB het fysiek niet aan kan, maar dat bedoelde je dus niet.
    USB is niet de bottleneck, het is die adapter ;)

5. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    idd, als je iets van 180mbit wilt streamen door iets van 54mbit (de draadloze adapter) dan is de adapter idd de bottleneck.

6. Cubewood

Cubewood Jodenkoeken

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Sin City in 720p op me pc staan. Kan ik dat nou ook streamen naar me 360, en afspelen op me HDTV? Ik moet nog even een DVI > HDMi converter kopen voor ik me pc met me hdtv kan aansluiten, daarom zou het wel handig zijn als het ook met de 360 kan :)

En ja ik heb Windows Media Center Edition op me pc.

7. gn!uz

gn!uz Logic is overrated!

Leuk Bevonden:
    0
    yep.. maar installeer hdtvpump eerst ff.. :) (als het .TS files zijn) hxxp://dvbportal.dyn1.de/download.php?file=hdtvpump-setup-1.0.7.zip

8. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Als ik naar spotlight ga in MCE en ik probeer een journaal af te spelen, dan krijg ik een "video codec error". Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Verder ook met Transcode krijg ik een "refused activate" berichtje. In de oplossing zie ik niet duidelijk hoe ik het probleem kan oplossen. Of moet ik in mn router poorten openzetten??

9. Cubewood

Cubewood Jodenkoeken

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm me 720p streamen gaat niet echt. Divx lukte me wel al, met dat runtime360, maar me 720p film lukt niet. Ik krijg Transcoding request timed out! :mad:

Heb alle codes op kme pcstaan, en windows mediaplayer speelt hem wel gewoon af, wat ook raar is :mad:

[Edit] werkt al, alleen is de ikwaliteit niet zo mooi gestreamt. Gewoon op me pc afspelen veel mooier :mad:

Laatst bewerkt: 2 mrt 2006
  10. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    @goakhan,

Ik heb geen extra codecs geinstalleerd maar ik heb wel WMP 10 & Quicktime 7 Pro geinstalleerd want ik heb net een nieuwe PC met MCE 2005 en moet nog veel dingen installeren maar bij mij werkt het journaal prima.

@Cubewood,

Zelfde verhaaltje als hierboven en ik kan prima 720p WMVHD streamen (volgens mij moet 1080i ook gewoon kunnen alleen ondersteund mijn TV dat niet)

Heb je wel de goede poorten opengezet op je router?

11. Cubewood

Cubewood Jodenkoeken

Leuk Bevonden:
    0
    Hij deed het even, alleen nu wou ik het net weer proberen en kreeg ik weer Transcoding request timed out!

Beetje raar divx enzo werkt wel gewoon nog, dus ligt niet aan poorts denk ik, ookal heb ik niks daarvan opengegooit.

12. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    Transcode 360 heb ik nog niet uit geprobeerd dus daar kan ik je niet mee helpen misschien iemand anders? Ik stream 720p WMVHD en dat werkt standard al..

13. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Dat betekent dat je nog zo een kaart in je computer kan stoppen en dat ze dan samen kunnen werken (2 programma's gelijktijdig opnemen en 1 daarvan kijken of bijvoorbeeld dat de 1 opneemt en dat je met de ander kijkt).

14. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Een wmv film kun je gewoon aanklikken om af te spelen bij 'my video's'. Dus zonder runtime360. De 360 heeft daarvoor ingebouwde codecs omdat wmv van microsoft zelf is.

Als het een .ts bestand is kun je die ook afspelen. Je moet alleen nog wel een codec installeren op je pc die je HIER kan downloaden. Als je het geinstalleerd hebt, kun je het ook normaal afspelen via 'my video's'. Het enige nadeel is dat je met .ts bestanden alleen in stapjes van 30 sec kan doorspoelen...

Bij mij werkt het feilloos_O_

PS: divx speel ik niet via de 360 af. Vind ik te omslachtig en werkt niet super. Ik heb mijn tv aan mijn pc hangen en speel via de pc divx af. Werkt ook goed, zoveel divx kijk ik toch niet...:)

15. TeT NL

TeT NL THE FREAKY CLOWN

Leuk Bevonden:
    0
    kan ik ook kpn digitaal aansluiten op een tv kaart?

16. serious siem

serious siem PSN: Serious-Siem

Leuk Bevonden:
    6
    Is een mediaCenter zwaar voor een computer, die van mij is niet al te best, en ik vraag me af of ie dan slomer gaat doen. En kan je via USB Winzip filmpjes op je xbox360 zetten en dan afspelen? is er dan nog een andere mogelijkheid?

17. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt geen filmpjes op je 360 zetten. Je streamed ze via mce, mijn mce is een 1.8ghz, dat gaat net en dan kan ik ook nog hd kijken.

18. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb dit gedownload en geinstalleerd maar als ik op de Xbox 360 Media Center -> Mijn video's naar de desbetreffende mappen ga waarin de .TS files zitten dan krijg ik de volgende melding:"Video wordt niet ondersteundVideo kan niet worden weergegeven in Media Center vanaf een extern bureaublad"

Op de PC kon ik .TS bestanden al prima afspelen met zowel Media Center en WMP10 voordat ik hdtvpump had geinstalleerd en het werkt nog steeds goed na installatie maar alleen niet via de Xbox 360:mad:

Kun je me uitleggen wat ik misschien verkeerd doe? THNX

19. Tranq

Tranq Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nvm, had het al gevonden

Laatst bewerkt: 5 mrt 2006
  20. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de zekerheid: Heb je je pc/360 al eens opnieuw opgestart?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina