1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar ik had een domme fout gemaakt het waren geen .ts bestanden maar .vob (en ook .ifo en .bup bestanden) maar ze zaten in een VIDEO_TS map|:- (Gewoon 1 op 1 kopies van DVD's) maar deze kan ik niet streamen via de Xbox 360 maar wel afspelen in MCE 2005 en WMP10. Is er ook een manier om deze te streamen of moet ik deze dan omzetten? THNX
     
  2. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan .vob niet streamen via de 360... Dan moet je ze dus omzetten in wmv. Niet in avi want die streamt de 360 van nature ook niet. Het makkelijkst is om de VIDEO_TS even op dvd te branden en in de 360 af te spelen.
     
  3. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan kan natuurlijk ook..maar dan zet ik ze liever om naar .wmv..Kun je me nog een simpel en snel programma aanraden?
     
  4. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee, ik brand ze altijd op DVD. Omzetten duurt me veel te lang ;)
     
  5. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok in iedergeval bedankt.
     
  6. JefPSV

    JefPSV Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had een vraag...ik heb dus MCE edition gister geinstalleerd, alles aangesloten op mijn xbox360...en het werkt prima moet ik zeggen op 2 dingen na.

    Als ik mappen toevoeg van de D:\ schijf op mijn computer zie ik die niet op media center in me xbox terwijl die ze bij media connect gewoon deelt. Alleen de mappen zoals mijn afbeeldingen, mijn video enzo die hij standaard installeert met windows worden al gedeelt en zijn dan ook te zien op mn scherm. Hoe kan dat?

    en nog 1 vraagje, ik heb nu even geen firewall omdat ik eerst alles wou testen...hij forward gewoon de poorten die die moet doen zoals UPnP Framework enzovoort die poorten...alleen als ik op mijn xbox mn netwerk check dan is mn IP enzo allemaal okej, alleen dan onderaan doet ie computer, blijft ie verbinden en zegt ie dan Failed! dab niet ik bij www.xbox360.com/pcsetup kijken voor firewall dingen zegt ie dan...alleen dat heb ik gewoon goed ingesteld en mn poorten worden toch al geforward? dus hoe zou dat kunnen...en heeft dat soms ook te maken met mn andere probleempje?
     
  7. maximus79

    maximus79 Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    3
    Heeft iemand voor die link naar die gametrailers plugin? thanx!!!
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook mijn 360 gaan connecten een Mediacenter pc, vooral om High Definition films te gaan streamen naar de 360, naar de HD beamer die ik heb staan. Het netwerk wat ik heb is draadloos, Wireless-G. Volgens het MCE networking filmpje heb je om volledig HD te streamen wel een Wireless A+G netwerk nodig. Ik heb een paar WMVHD films, deze hebben een bitrate van ongeveer 6Mb/sec, ik denk dat dat wel moet gaan lukken over Wireless-G eigenlijk.

    Heeft iemand hier al ervaring mee? Het wireless streamen van HD content van een MCE pc naar de 360? Ik heb de MCE pc nog niet, en als ik daarbovenop ook nog Wireless A+G apparatuur zou moeten kopen, kost dat een klap meer.
     
  9. JefPSV

    JefPSV Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Streamen kan je beter doen via een directe verbinding geloof ik, draadloos is vrij zwaar voor je computer. Ik weet er niet zoveel vanaf maar volgens mij moet je dan wel een aardig snelle pc hebben :)


    Zelf had ik ook nog een vraag, ik heb dus mijn pc aangesloten op mn xbox360 via een ethernet kabel en die dan weer via component op mn tv.
    Ik heb dus gister een Tv-kaart gekocht, maar hoe sluit ik zoiets aan? Moet ik dan mijn tv kabel in me tv kaart pluggen? en dan mn component van mn 360 uit de tv halen en in mn tv kaart pluggen om tv te kunnen kijken?

    is mij niet helemaal duidelijk welke kabels ik nou precies waar in moet stoppen.

    Als ik die component uit mn tv haal, en mn tv-kabel en component in mn tv kaart stop, is het beeld dan nog net zo mooi en hetzelfde allemaal? of is die aansluiting weer niet mogelijk? wie kan mij helpen...
     
  10. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Die tv kaart installeer je op je pc, daar stop je de (coax) tv antenne kabel in.
    Als Mediacenter op je pc goed werkt met de tv kaart, zal de pc gewoon via die ethernetkabel het televisiebeeld naar je 360 sturen, die het via component op je beeld tovert.
     
  11. JefPSV

    JefPSV Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    okej dank je wel, de rest werkt prima dus ik moet alleen mn coax kabel in mn tv kaart stoppen :)

    alleen bij het instellen van je tv kaart, vraagt ie ook of je een set-top box gebruikt...ziet hij de xbox360 als een set-top box of bedoelt ie daarmee echt alleen van die decoder dingen, dat vraag ik me nog af...maar dat zien we vanzelf wel :)
     
  12. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    set-top box is bijvoorbeeld de digitale ontvanger voor digitale tv.
     
  13. maximus79

    maximus79 Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    3
    niemand?
     
  14. MisTicMac

    MisTicMac Active Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk een stomme vraag. Maar kan ik op een media center pc ook gewoon office gebruiken en dergelijk. En andere software installeren??

    Of is het echt alleen maar voor media doel einde.
     
  15. psvu2

    psvu2 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0

    hij heet media center xp dus je kunt er alles mee doen ook office (heb ik ook)
    _0/
     
  16. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is Windows XP Proffesional met een extra cd, waar het MCE gedeelte opstaat. Je kan het dus ook makkelijk als een normale pc beschouwen.
     
  17. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou het is niet exact Windows XP Proffessional, het is een aangepastte versie ervan, het is idd meer gericht op media maar Office draait er gewoon op ja :).
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik heb nu MCE geinstaleerd met de 360 ge-extend naar mijn HD beamer.

    Ik kan dus gewoon lekkere 720p WMVHD films streamen over mijn Wireless-G netwerk! Echt heeeel chill _O_
     
  19. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net windows media connect gedownload.
    Na dat de download compleet was, heb ik uitvoeren gedrukt.
    ik kreeg een melding dat ik .Net framework nodig had. Ik heb toen de 2.0 versie gedownload.
    Ik dacht dat ik het nu wel kon installeren, ik heb op m'n computer gezocht naar windows media connect, maar ik kon hem niet vinden.
    Dus toen heb ik het nog maar een keer gedownload (en in deze computer gezet). Als ik daar op dubbelklik dan loopt er wel een balkje vol, maar verder gebeurt er niets.

    Als ik vanaf mijn xbox 360 mijn computer probeer te vinden kan hij dat niet.
    Er word als reden gegeven dat ik windows media connect moest laten runnen. En sharing with your console must be enabled.
    Dat zou ik moeten doen door: start --> controlpanel (alle programma's) --> windows media connect. Maar die zie ik helemaal niet staan bij alle programma's.

    Hoe kan ik dus windows media connect laten runnen?
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ik heb em ook nog gevonden bij Start > Control panel (configuratiescherm) > Netwerk en Internet-verbindingen > en dan staat bij mij linksonder Windows Media Connect :)

    //edit: ik lees net pas (:eek:) dat er wss iets mis ging bij de installatie, dus ik denk niet dat het dit is...maar je kan het altijd even proberen he ;)
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina