Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Svennos

    Svennos Active Member

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    Morgen denk ik maar eens een TV kaart kopen voor de Mediacenter, leuk speelgoed. Ik zit te denken aan:

    Hauppauge WinTV MCE PVR150 Oem

    Hier zit geen afstand bediening bij. Wat ik niet een probleem vindt omdat ik de Media Center benader via een Extender op de Xbox en de Xbox360.

    Nu mijn vraag ? Kan ik met de Extender's ALLE funtionaliteit van de tvkaart benaderen ? Of moet dit echt gebeuren op de Media Center zelf ? Voor de Extenders heb ik wel een afstandbediening.​
     
  2. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    ey svennos ik ga toevallig ook morgen een tv kaart halen, maar die tv kaart moet toch media center ondersteunen?
     
  3. Svennos

    Svennos Active Member

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    Die kaart ondersteund ook de de MediaCenter, maar wil wil weten als ik er alles mee kan via de Xbox extenders ....
     
  4. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook gewoon snelkoppelingen in je 'my video's' map op je pc zetten. IK heb dit ook en werkt perfect. Geen gedonder met mappen sharen en files kopieren naar andere mappen. Gewoon de snelkoppelingen van de mappen/files plakken en je 360 ziet het meteen! Zelfs als je hem aan hebt staan op het scherm zie je je net gemaakt snelkoppeling verschijnen!

    Allereerst; ik heb geen tvkaart in mijn pc.

    Volgens mij kan je via je extender alleen tv kijken. Er zit volgens mij geen teletekst knop op de afstandsbediening van de 360, dus ik kan me voorstellen dat dit niet werkt. Je kan wel programma's opnemen (op de HD van je pc), maar je kan dit niet programmeren. Je zal dus met de hand het starten en stoppen van de opname moeten uitvoeren. Het is denk ik allemaal heel basic.

    Wat bedoel je verder nog meer met 'alles ondersteunen'?
     
  5. Svennos

    Svennos Active Member

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil eigenlijk alleen opgenomen programma's terug kunnen kijken op een willekeurige extender. Maar ik moet deze wel uiteraard kunnen programeren. Momenteel gebruik ik remote desktop (Media Center draait in de meterkast) om eventueel instellingen te wijzigen op de Media center, als ik dit ook kan blijven doen voor zaken met de tv kaart dan is dat prima. Als ik maar niet perse die afstandsbediening nodig heb.
     
  6. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus je eigenlijke vraag is of de 360 de vidoe's die je opgenomen hebt met je tv-kaart in de pc, kan afspelen/streamen?

    Zoja, dan is dit alleen mogelijk als de 360 het filmpje ondersteunt. Vooral of hij de gebruikte codec ondersteund. Standaard ondersteunt de 360 volgens mij alleen .wmv bestanden. Je zou het dus gewoon eens moeten proberen voordat je kan zeggen of het daadwerkelijk werkt.

    En je kan denk ik de tv kaart gewoon instellen/programmeren via remote desktop.
     
  7. Svennos

    Svennos Active Member

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vraag is of ik op de Extender ook alle basis TV functies kan uitvoeren. Gisteren de kaart gekocht en het antwoord is JA !\o/ Echt stoer om op de Xbox1 of de Xbox360 de tv opnames te kunnen bekijken, of eventueel te kijken naar een LIVE TV.
     
  8. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    xbox 1?, vertel meer:)
     
  9. Svennos

    Svennos Active Member

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de (eerste) Xbox is of eigenlijk was een Media Center Extender verkrijgbaar. Deze kan je nog wel volop via ebay verkrijgen, kosten tussen de 70 en 100 dollar. Je krijgt dan een stukje software en een afstandbediening. Werkt perfect ! :b:
     
  10. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb ook xbmc op me xbox(zelf gefixt allemaal), maar tv kijken?
     
  11. Joost

    Joost Active Member

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb geen windows media center op me pc kan ik dit downloaden ofzo ? ? want ik zou dit graag willen gebruiken maar houd dit in een hele niwue windows?
     
  12. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees de laatste 3 bladzijden van deze thread eens door :{
     
  13. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor een oem versie tel je bij lange na geen 200 euries neer
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    /Mod @Joost, illegale praktijken mogen op dit forum niet worden besproken. -Arjan

    Windows XP MCE NL OEM heb je al voor €99,-.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2006
  15. MarcelG

    MarcelG Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een tip: mocht je de nieuwe Windows Media Player 11 (beta) installeren, dan wordt je muziekbibliotheek opnieuw opgebouwd o.i.d. en ben je alles op je Xbox 360 kwijt.
    Pas toen mijn Xbox een paar uur had aangestaan in Media Center mode was de bibliotheek weer opgebouwd.
    Schrik dus niet!
     
  16. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede tip!!! Ik zit al tijden te @#$@#$^@#$% met die muziek bestanden. :mad: Hij wil ze niet 'real time' aanpassen zoals het wel kan met video's. Als ik bijvoorbeeld een nummer op mijn pc verwijder dan verdwijnt hij niet maar blijft gewoon in het menu van de 360 staan =( :x Dan moet ik hem handmatig verwijderen (via info-->...etc) Op zich niet zo erg, maar wel als je een groot aantal nummers/albums hebt. |:-
     
  17. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe kan je ook al weer op internet met de media extender?
     
  18. Joost

    Joost Active Member

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0

    waar dan ??

    Ik zit ook te kijken voor een tv kaart wat is dan een goede optie, hier word er namelijk veel over gesproken en de echte extra functies kan ik niet vinden. Bestaat alleen uit opnemen en afspelen ?
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2006
  19. TiNuSsssss

    TiNuSsssss Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    vraagje, als je xvidje naar mpeg hebt convert en met media center op tv kijkt maar er graag subs bij wil hebben, heeft de 360 de mogelijkheid om die weer te geven?
     
  20. TiNuSsssss

    TiNuSsssss Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb na een update nu ook msn werkend op de 360, en ben ff op zolder gekropen op zoek naar een keyboardje maar heb alleen nog maar ps2 keyboards heheh, dus ik zit nu te typen met m n gamepad maar hoe enter ik na het typen van een messenge?
    Hoe verzend ik dus daadwerkelijk wat ik getypt heb?
    Thnx alvast
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina