1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Welkom in het tweede deel van de 'Media Center Extender op Xbox 360' thread!

    Hier kan men weer terecht voor alle vragen c.q. problemen met de Xbox 360 als Media Center Extender.

    Link naar voorgaand deel:

    Deze startpost zal zo spoedig mogelijk worden uitgebreid met relevante informatie! :)

    ------------------------------------------------------
    Een Media Center Extender kost in de winkel ongeveer 500 a 600 euro. De xbox 360 ligt daar ver onder en dus wordt deze aantrekkelijk voor PC Builders. De meeste PC Builders hebben op hun PC Media Center 2005 draaien en sommige draaien Windows Vista. Met een Media Center Extender kan je media streamen naar je woonkamer. Naast foto's, audio en video kan je ook TV programma's op je Xbox 360 bekijken. Het is dan mogelijk om de TV programma's op te nemen of te pauzeren. Ook aan mensen die geen XP Media Center 2005 hebben heeft Microsoft gedacht. Zij kunnen namelijk ook gewoon audio en foto's op hun Xbox 360 bekijken.

    Wat heb je nodig om alles uit de kast te halen?
    Als je alles uit de kast wilt halen om de perfecte Media Experience mee te maken heb je de volgende dingen nodig:
    • HDTV
    • Dolby Digital Audio systeem met een optische ingang
    • High-End Kabel
    • Optische Kabel
    • Xbox 360
    • Xbox 360 Media Remote
    • PC met XP Media Center 2005 (met roll-up 2 en media connect)
    • Thuis Netwerk: ICS (internet delen) of (draadloze) Router
    • Breedband internet
    Als je iets niet bezit is het natuurlijk niet erg en zal de belevenis ook nog steeds erg goed zijn. We gaan uit dat je een thuis netwerk bezit, een xbox 360 (Core of Premium), een PC met Windows XP (of Media Center) en breedband Internet.

    Media afspelen op de Xbox 360

    Op de Xbox 360 is het mogelijk om CD's en DVD's af te spelen. Je hebt deze functionaliteit geen remote meer nodig. je kan gewoon via de controller de DVD''s of CD's afspelen. De DVD 's worden in progressive scan afgespeeld om zo het beste beeld kwaliteit te verkregen. Je kan zowel van originele media gebruik maken, als met de Backup's van de media. De dashboard, friendlist en voice chat kan je gewoon benaderen als je een DVD aan het bekijken bent.
    [​IMG]
    Er bestaan ook verschillende media remotes. Zo kan je met de gelimiteerde remote die bij de Premium Pack zit je Xbox 360 navigeren. Zo heb je geen controller nodig om een film te bekijken. Tevens kan je zowel met de controller, als met de remote de Xbox 360 aan en uit zetten. Met de luxere media remote kan je verschillende audio en video apparatuur bedienen.
    [​IMG]

    PC - Windows Media Center (XP) of Vista

    Als je niet zeker bent of je Windows Media Center op je pc hebt staan dan moet je conrtroleren of je de volgende iconen kan vinden op je pc. Heb je deze niet, dan heb je ook geen Windows Media Center. Je kan deze applicatie niet downloaden, want deze is onderdeel van het Operating Systeem. Je moet als je van deze funktie gebruik wilt maken dus Windows Media Center XP of Vista Home Premium of Ultimate moeten gaan kopen.

    XP
    [​IMG]

    Vista
    [​IMG]


    Netwerk

    Om gebruik te kunnen maken van Windows Media Center (XP of Vista) moet je Xbox 360 verbonden zijn met het netwerk. Je hebt dus een van de onderstaande opstellingen nodig. De beste verbinding voor Windows Media Center is een Wired verbinding. Een wireles verbinding kan, maar kan ook meer problemen geven (lag)

    ICS (Internet delen)
    [​IMG]
    Router
    [​IMG]
    Wireless Router
    [​IMG]
    Kortom je Xbox 360 moet verbonden zijn met je PC. De meeste huishoudens hebben meerdere computers in huis en hebben vaak ook een router. Dus ik denk dat de meeste de router optie gebruiken.

    In deze turtorial maak ik gebruik van Windows Vista. Je moet voor Windows XP soortgelijke stappen volgen, als er vraag naar is post ik ook een Windows XP Fardo FAQ.

    Stap 1 - Ga naar je control Panel
    [​IMG]
    Stap 2 - Klik op Network and Sharing Center

    [​IMG]
    Stap 3 - Je ziet het onderstaande scherm
    [​IMG]
    Als er bij Network (Public network) staat dan moet je op customize klikken. Als er Private staat dan kan je de volgende stap overslaan.

    Stap 3a - Selecteer Private en klik op change

    [​IMG]

    Stap 4 - Zet je Xbox aan, Op je pc verschijnt het volgende icoon

    [​IMG]
    Stap 5 - Klik op het icoon, je krijgt het volgende scherm.

    [​IMG]
    Stap 6 - Klik yes (ja), Media Center start op
    [​IMG]
    Stap 7 - Klik Next
    [​IMG]
    Stap 8 - Ga naar je Xbox, Media Tab
    [​IMG]
    Stap 8 - Selecteer Media Center duk op A (select)
    [​IMG]
    Stap 9 - Druk op A (select), je krijgt het onderstaande scherm met een code
    [​IMG]
    Stap 10 - Noteer het nummer en druk op continu (A). Je ziet het volgende scherm[​IMG]
    Stap 11 - Ga naa je Pc en voer het nummer in

    [​IMG]
    Stap 12 - Klik next
    [​IMG]
    Stap 13 - Extender Setup - Selecteer Yes - Klik Next
    [​IMG]
    Stap 14 -Configuering your extender and Computer
    [​IMG]

    Stap 15 - Xbox 360 - Windows Media Center connecteert
    [​IMG]
    Stap 16 - Xbox 360 - Windows Media Center start op
    [​IMG]
     
  2. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Link naar Deel 1 is ongeldig hoop dat ik je beetje geholpen hebt :b:

    Maar windows media center is echt fijn om mee te werken alleen jammr dat het nog geen divx videos support :mad:.

    /Mod Is om de server te ontlasten ivm de traagheid van het forum. Voorgaande delen zullen z.s.m. weer worden herstelt. -Arjan
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    wordt wel gesupport met www.runtime360.com (transcoder 360)

    tik in

    [​IMG]

    _decorate(_ge('photo_gne_button_delete'), 1053356256);
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]


    [​IMG][​IMG][​IMG]




    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]
    _decorate(_ge('photo_gne_button_delete'), 1053354762);
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]


    [​IMG][​IMG][​IMG]




    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]
    _decorate(_ge('photo_gne_button_delete'), 1053371570); [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]


    [​IMG][​IMG][​IMG]




    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    verwijder het certificate en probeer het opnieuw
     
  4. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand uitleggen hoe ik kan zien of ik die roll-up 2 o.i.d hebt.....krijg nu de hele tijd foutmelding tijdens de setup
     
  5. Murdock_NL

    Murdock_NL XBOX360 User

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    gewoon bij www.xbox.com/pcsetup. dan test die tog automatisch wat je hebt en anders ff windows update
     
  6. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb maar 1 internet kan dat ook? Idereen in dit huis heeft draadloos namelijk
     
  7. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Vraagje: als ik een Windows XP Mediacenter edition heb, met een computer snel genoeg om transcode te gebruiken, en ik daarmee een divx filmpje dat níet in HD-resolutie is af wil spelen via de 360, op een LCD tv... Hóe ziet dat er dan uit?

    Anders gezegd: ik heb een divx video file met een resolutie van 640x480... Als ik dat afspeel met transcode via de 360 (dus 720p), wordt dat dan niet lelijk? Of 'blaast' transcode/windows/360 het dan 'mooi' op?

    Let wel: ik verwacht dus geen HD resolutie, maar ben erg nieuwsgierig, aangezien ik nogal wat tv series zo wil kijken en nogal zou balen als dat een grote blokkendoos wordt, omdat de 360 op 1280x720 draait en dus een divx van 640x480 gaat opblazen...
     
  8. GAMEMONKEY

    GAMEMONKEY monkey in the house

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg een foutmelding als ik media center op mijn computer instaleer: De extender wordt niet gedetecteerd

    Al mijn firewall poorten zijn goed maar mijn pc wil maar niet met de xbox 360 verbinden.
    Kan iemand mijn helpen ?
    Alvast bedankt!!
     
  9. Likwit_Snake

    Likwit_Snake Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    je 360 moet wel aan staan, je moet op het media tabblad staan en media center en al die instructies volgen op je 360, dan aan laten staan en op je pc installeren. Dan moet t werken ;)

    Ik had ook nog een vraag: zijn er extra goed werkende programma's/plugins voor de Xbox 360 extender (die daar dus ook op werken)
     
  10. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je dan ook AVI's streamen?
     
  11. Likwit_Snake

    Likwit_Snake Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    ja de meeste wel (hangt volgens mij af van de compressie) bij mij doet iig het grootste deel van mn avi's het ;)
     
  12. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Hoe kan je ervoor zorgen dat transcode niet steeds opstart met windows?
     
  13. bonzai

    bonzai Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    kl*te mediacenter

    Hoi hoi.

    Ik wilde eens weten of er nog meer mensen zijn die de mediacenter functie gebruiken en daarmee hun muziek streamen of alle albums mooi in mapjes staan of dat er sommige nummers inneens in een los mapje staat terwijl die op de pc in 1 folder staan.

    Ik wordt hier namelijk gek van en heb al vanalles geprobeerd maar ik krijg het maar niet geregeld.

    Mischien dat iemand een oplossing weet voor dit probleem

    Groetjes
     
  14. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0

    ik gok dat het komt omdat de ID3 Tag iets andere info heeft dan de mapjes waarin jij ze plaats , als ik het goed heb word namelijk de Tag gelezen bij het indexeren van je muziek

    weet het overigens niet helemaal zeker hoor.......
     
  15. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik ben nu de nieuwe afleveringen aan het kijken van Prison Break in 720p. Het zijn .ts bestanden die ik met een copy opdracht in 1 groot .ts bestand heb gezet. Nu kan ik via transcode de .srt bestanden gebruiken om ondertiteling te bekijken, maar dat gaat a) te traag en b) mijn beeld is fucked up (te vaak en te veel blokjes).

    Mijn vraag aan de experts is dus; met welk programma kan ik ondertiteling in een .ts bestand inbakken? Dan kan ik ze afspelen zonder transcode 360 en loopt het perfect. Heb al gezocht op internet maar kom er niet echt uit..
     
  16. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nu een dual boot PC met XP MCE 2005 en Vista RC1 en nu ik een paar dagen Vista MCE gebruik wil ik echt niet meer terug. Een nog makkelijker installatie en de ui werkt / ziet er veel beter uit! Echt vet! (Yep dat wou ik even kwijt 8) ) Nog meer mensen die Vista MCE gebruiken en zoja wat vinden jullie er van?
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Visa werkt geweldig, maa helaas ben ik ook een aantal bugs tegen gekomen ... maar ach daar voor is het een beta .. ik ben blij dat ik nu over ben :)
     
  18. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk even op ondertitel.com. Daar heb je een aantal tutorials waarmee je van bijv. een AVI een MPEG kan maken met daarin gelijk de .srt ondertitels.
    Er zal ook vast iets tussen zitten wat jij zoekt!
     
  19. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Gebruik je nog wel gewoon XP of ben je compleet over op Vista?

    En trek ik de beta met een P4 2,8Hhz 512mb geheugen?
     
  20. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat moet lukken maar letop voor Vista zijn wel bepaalde eisen verbonden kwa hardware en 512 mb moet lukken maar is wel aan de krappe kant vooral omdat Vista zelf daar al aardig wat vanaf snoept..Wat wel erg goed werkt in Vista is ReadyBoost waarmee je bijna elke (nieuwe) flash / usb kaart (stick) als extra geheugen kan gebruiken. Ik heb zelf een 2 gig flash drive permanent in mijn PC zitten als extra geheugen en dat koste maar € 35,-
     

Deel Deze Pagina