1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Pusherman

    Pusherman Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    even aangepast..

    transcode360-v1.0-B4.1 dus, de laatste die op de site staat..
     
  2. Zimon

    Zimon xboxfreaks

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    kan ik die tut al ergens terug vinden? heb namelijk hetzelfde probleem:mad:
     
  3. EricGOD

    EricGOD *******

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Fardo,

    Ik heb het volgende probleempje. Ik heb een Linksys Gateway WAG54 (R1), hier is de internetconnectie en een pc op aangesloten (wireless).

    Sinds kort heb ik een Linksys WRT54G (R2) omgebouwd, zodat hij als client werkt. Ik kan gewoon op Live hiermee. Dus van Xbox naar R2 naar R1 naar internet.

    Ik kan nu helaas geen media delen op de computer. WMP11 kan de xbox niet vinden.

    Enig idee?
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Oops helemaal vergeten .. gaat gelijk even zoeken :eek:
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dit komt door dat je een xbox 360 aan je pc hebt gekoppeld . je hebt twee netwerken
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    tik in

    [​IMG]

    _decorate(_ge('photo_gne_button_delete'), 1053356256);
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]


    [​IMG][​IMG][​IMG]




    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]
    _decorate(_ge('photo_gne_button_delete'), 1053354762);
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]


    [​IMG][​IMG][​IMG]




    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]
    _decorate(_ge('photo_gne_button_delete'), 1053371570); [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]


    [​IMG][​IMG][​IMG]




    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    verwijder het certificate en probeer het opnieuw
     
  7. ronnie41

    ronnie41 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Netwerk probleem

    Hoi allemaal,

    Ik heb het volgende probleem, ik krijg m,n xbox360 niet aan de gang met media center 2005.
    Ik heb de rollup update gedaan ( sp2 ) en alles heeft ook na behoren gewerkt nu ben ik verhuisd en wil de xbox weer in het netwerk opnemen en nu gaat dit niet.
    Als ik de netwerk verbindingen controleer is alles confirmed en de NAT staat op open.
    Ik ga naar media in het dashbord en ga aangeven dat ik wil streamen met de xbox via media center.
    Ik vul de code in die ik van de xbox krijg aangerijkt ( 6200 2998 ) en vul dat netjes in op het scherm van de pc dan gaat hij zoeken en zegt dat ie geen extender kan vinden in het netwerk, ik word er gek van.
    Alle firewall's staan uit het netwerk is bekabeld vanuit de meterkast ( upc modem, naar een linksys broadband router (WRT54G) en vervolgens naar het knoop punt in huis: een sitecom router/hub (xdsl / cable router DC202V5 ) die slechts al het verkeer in huis regelt dus naar de pc op zolder en die op de andere slaapkamer in deze router/hub staat ook alles uit en zou ie alles moeten doorlaten zo staat het ook omschreven als ik via de webbrowser ga kijken in de router.
    ook in de linksys staat alles uit en op doorlaten alleen het draadlose gedeelte staat op wep encrypted maar heb ik ook uitgezet en geprobeerd.
    Als ik de xbox via de media extender probeer toe te voegen zegt ie telekens doodleuk dat er geen xbox in het netwerk zit, maar xbox-live gaat als een speer.

    Heeft iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn en de gouden tip voor mij?

    Alvast bedankt voor het lezen.

    Groet Ronnie.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Goed nieuws: dit is geen router of xbox 360 probleem :)
    Slecht nieuws: Dit is een pc probleem (firewall, virus scanner, netwerk instellingen..) mogelijk moet je je pc opbieuw installeren ... heb je meer info voor mij?
     
  9. ronnie41

    ronnie41 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    De firewall van windows staat uit, een virus scanner heb ik werkelijk nog nooit op m'n pc gehad ( vanaf 1995 ) heb er ook nog nooit problemen door gehad gelukkig.
    Tsja en wat netwerk instellingen betreft, ik denk dat alles goed staat maar ik zou natuurlijk zo maar ergens over heen kunnen kijken natuurlijk.
    En opnieuw instaleren!! oohh mijn god toch niet weer he? het draait allemaal net zo lekker nu.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het probleem heeft te maken met een pc instelling .. mogelijk heb je thuisnetwerk nog niet ingesteld ... probeer dat even :)
     
  11. ronnie41

    ronnie41 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok heb ik lopen, tussen laptop ( draadloos ) en xbox gaat goed met de windows media connect software trouwens.
    Het netwerk heet THUIS en de mappen staan op delen in bijde computers ( laptop en desktop ) en raad eens wat ze zien elkaar niet.
    Firewalls staan uit in bijde pc's en ook in de routers maar die desktop waar media 2005 op staat krijg ik niet aan de gang naar de xbox toe.
    Mediaplayer 11 maakt onderdeel uit van de desktop pc ik heb de media connect software ook nog maar eens een keer geinstalleerd op de desktop maar de software start niet op.
    Tis waarschijnlijk nu een puinhoop aan het worden in die pc dus zal een evt nieuwe instalatie wel noodzaak worden maar de uitdaging is zo leuk om het toch voor elkaar te krijgen.
    BTW bedankt trouwens dat je de moeite neemt voor dit probleem want hulp op afstand is toch lastig zolang je niet zelf achter zo'n scherm kunt zitten.
    Ik heb zo'n idee dat er toch ergens een muurtje omhoog staat waar een bepaald signaal niet overheen komt.=(
    Maar goed we blijven het proberen.:)
     
  12. dannzyxer

    dannzyxer Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    ronnie:
    Had hetzelfde probleem als jij, heb daarna de hele mikmak geformatteerd, nieuwe install met alles derop en deraan, en daarna een ghost gemaakt.

    Toen aan de slag gegaan met xbox360 en extender software.
    Alles werkte perfect totdat ik Ad aware en AVG had geinstalleerd.
    Conclusie, het is dus 1 van die 2 en aangezien jij geen anti-virus hebt gok ik op AdAware.

    Hopen dat je backups hebt gemaakt of je verwijderde items in quarantine hebt gezet, anders zal je toch moeten formatten.

    Ligt niet aan wmp 11 of aan de router settings, bij mij zag ie de xbox ook niet en bij m`n pa wel. Ben er ook achter gekomen dat je pc de xbox zoiezo niet ziet in het netwerk, tenzij je vista hebt. En je kunt alleen pingen tijdens de netwerk controle van de xbox.
    Enige manier is dus formateren

    Gr.

    Danny
     
  13. ronnie41

    ronnie41 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    hee danny,

    Ok met die redenering kan ik wel leven want ik heb inderdaad wel eens een proggie over de pc laten lopen om te kijken of ie spyware aan boord had.
    En die verwijderde bestanden heb ik niet in bewaring gezet dus die ben ik kwijt.
    En die ghost ja daar heb ik spijt van dat ik die niet gemaakt heb voor een tijdje terug, maar goed aldoende leert men.
    Ik blijf het nog effe proberen, dus ik hoop nog op een wonder.
    In ieder geval bedankt voor het reageren.

    gr,
    ronnie.
     
  14. Hoogvliet

    Hoogvliet Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    hey allemaal, ik heb een vraag.

    Ik heb mijn laptop aangesloten op mijn router, en daarmee kan ik op het internet. Ook heb ik mijn 360 aangesloten op diezelfde router met een ethernet kabel, maar daarmee kan ik niet op internet! waar zit het probleem. want ik word er gek van, en ik kan op deze manier ook niet mijn wmc aan de praat krijgen, want dan krijg ik een error in het installeren. dat zal dan wel aan mijn virusscanner norton liggen ofzo? alvast bedankt voor de moeite, en ik hoop dat iemand mij deze last van de rug kan nemen, en dat ik eindelijk lekker kan gaan genieten van WMC!:D

    oja, mijn 360 kan mijn laptop niet vinden, waar ik dus niks van begrijp, want alle kabels zitten goed aangesloten!
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2007
  15. alisum41

    alisum41 L1F3 T0 G4M3

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    0
    hey,

    ik heb pas geleden een vista based computer gehaald met Home Premium en gisteren heb ik WMC ff ingesteld alleen viel het me tegen wat je allemaal kon streamen.

    Dus ging ik naar deze site voor een andere uitweg en toen kwam ik op Transcode 360, mijn eerste vraag is van welke site je het moet downloaden? en welke moet ik dan downloaden?

    Deze:

    www.runtime360.com

    Of:

    http://transcode360.co.uk/files/folders/t360/entry28.aspx

    mijn tweede vraag is:

    als ik die van runtime360 instaleer en van mijn computer beneden naar mijn xbox 360 boven iets wil streamen dan loopt WMC helemaal vast en sluit zichzelf af. iemand enig idee waarom dit gebeurt?
     
  16. MarcelG

    MarcelG Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Alisum41, begin niet aan Transcode360 in combinatie met Vista.
    Op m'n XP werkte het als een trein, maar op m'n nieuwe Vista machine is het één groot drama (zie ook de forum op je genoemde site).
    Tot overmaat van ramp laat het zich ook niet deïnstalleren.
    Niet aan beginnen dus is mijn advies!
     
  17. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0

    hmmm niet helemaal mee eens. moet toegeven dat het onder xp foutloos werkte (een XP versie van de nieuwe transcode 360 is in de maak) en dat je onder vista best wat problemen kan ondervinden voor je het aan de praat hebt.
    Maar het is het beste wat er op dit moment te krijgen is. Gebruik voor vista transcode versie 1.6.3. van deze site: http://transcode360.co.uk/ en hier vind je ook alle info in de fora.

    Belangrijkste issues zijn:
    Firewall - instellingen
    Antvirus prog's. - patch installeren (staat op site) of AVG gebruiken
    Mediacenter - updaten met laatste updates.
    Codecs - geen extra codecs(packs installeren)
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2007
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Trancode 360 werkt prima onder vista hoor .. Draai het al een tijdje (maar je moet wel de stappen volgen welke alleycat beschrijft
     
  19. alisum41

    alisum41 L1F3 T0 G4M3

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Alleycat en Fardo

    Thnx :thumbs:, weet ik tenminste wat ik moet doen. Maar weten jullie ook welke van de twee patches ik moet hebben en wat is AVG, en moet ik juist wel of juist niet Codecs installeren?

    @ MarcelG

    Had eerst ook het probleem dat het niet wou deinstaleren, maar je moet de Transcode360 folder van je schijf verwijderen en daarna het proberen te starten via START=>Transcode360, Windows Vista zegt dan dat er bestanden missen en dat het programma voor je wordt gedeinstaleerd.

    Misschien is deze uitleg beetje vaag, PM me anders maar
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2007
  20. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    alisum41,

    x86 voor 32 bit systeem en x64 voor 64 bit systeem.
    AVG is een antivirus programma (de gratis versie wordt veel gebruikt) als je deze gebruikt heb je de patches niet nodig.
    En geen extra codecs installeren
    Voor specifieke issues verwijs ik je nogmaals naar bovenstaande site.
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2007

Deel Deze Pagina