1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0

    Je media sharen dmv van tversity en de setting "always transcode gebruiken". nu kan je samen met je avi ook een srt laden.
     
  2. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Je kan de subtitels inbranden in het filmbestandje, dan doen ze et wel 8)
    software is wel duur ervoor, en de trials hebben watermerken midden in het beeld, dus niet echt een succes
     
  3. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand antwoord op mijn vraag? :thumbs:
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @rightdevil - Draad is altijd de beste oplossing, zeker als je media wilt streamen. Er zijn maar een paar routers welke dit ondersteund en dan moet je verbinding ook stabiel zijn. Je router moet A/G ondersteunen.
     
  5. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit heb ik ook. Het k-lite codec pack geinstaleerd maar dat helpt alsnog niet.
     
  6. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    ace mega codecs pack?
     
  7. elferry

    elferry Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom er niet uit...help! Ik kan mijn XBOX360 niet als extender toevoegen.

    Ik heb zo'n beetje heel dit forum door gespit. En al het e.e.a. geprobeerd. Ik heb een pc met WIN VISTA Ultimate. Mijn pc detecteert mijn XBOX360 als ik deze aanzet. Vervolgens geef ik de installatiecode in. Nu krijg ik na een tijdje de volgende melding:

    Configuratiefout (Er is tijdens het configureren van uw computer voor gebruik met deze extender een fout opgetreden)

    Als ik vervolgens nogmaals probeer de extender in te voegen geeft WIN aan dat t'ie de extender niet kan vinden.

    Ik heb reeds geprobeerd het bestand infcache.1 te verwijderen. Maar bij het opnieuw opstarten wordt dit bestandje niet opnieuw aangemaakt..wellicht zit het 'm hierin.
    Ook heb ik al geprobeerd de firewall uit te schakelen en heb ik mij er van verzekerd dat ICS uitstaat.

    Wie-o-wie heeft hier een antwoord op.
     
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je die installeren op de xbox dan?
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je kan geen codecs op je xbox 360 installeren, maar met media extender kan je wel streamen naar een formaat dat de xbox 360 wel herkend. Dat kan ook met een programma als Tversity (zonder MCE) .. MCE gebruik ik persoonlijk alleen om tv te streamen naar mijn 360
     
  10. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Okay, thanks Fardo! Ik zal vanavond even kijken hoe dat allemaal werkt als ik thuis ben. Mocht ik er niet uitkomen dan post ik het hier :)
     
  11. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn probleem:

    mijn aansluiting is als volgt:

    360 <---(wired)---> Draadloos modem van Tele2 <---(wireless)---> laptop.

    Ik heb geen router, er zou een router functie in mijn modem gebouwd moeten zijn volgens Tele2.
    Mijn laptop en mijn 360 zien elkaar wel, ik heb alle stappen gevolgd die in de startpost staan maar als ik MCE opstart en de extender verbinding test, loopt me MCE stuk op Configuring Extender Settings.

    Wanneer ik mijn laptop bedraad op dat modem aansluit, werkt alles prima, maar ik wil het draadloos want anders moet ik me laptop steeds bij me 360 in de buurt laten staan...

    Wat kan er aan de hand zijn??????
     
  12. KevinM

    KevinM Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    kan niet conecten

    Ik heb precies het zelfde probleem.

    Ik heb een speedtouch router.
    xbox met kabel aangesloten
    laptop (vista) draadloos verbonden

    Als ik de laptop met een kabel verbind met me router werkt media center extender, maar als ik het draadloos doe hij niet Ik heb geen kabel dus moet het wel draadloos doen.

    Het moet toch wel mogelijk zijn??
    heeft iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden.
     
  13. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    kan niemand ons helpen? :confused:
     
  14. ErikE83

    ErikE83 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem: "Stream uitzendinggemist via de Xbox360 Extender stopt na 10-15 min"

    Voor de mensen die gebruik maken van Windows Vista en de xbox360 extender en problemen hebben met internetstream van oa Uitzendinggemist even het volgende.

    Ik heb gisteren en vandaag contact gehad met de xbox support van microsoft om dit probleem daar op de kaart te krijgen.
    Het probleem (om het nog maar even te schetsen) dat de stream stop doet zich bij mij elke keer rond 11.23 min voor. Zit je net lekker te kijken *PLOP* beeld zwart en vervolgens een fout.
    Na 3,5 uur met de xboxsupport aan de lijn te hebben gezeten zijn we er inmiddels uit dat het probleem zich voordoet tussen de extender op de 360 en vista. Eerdere beweringen die door de 'support' werden aangedragen dat mijn 'netwerk niet op order is' zijn inmiddels van tafel.

    Xbox support heeft mij inmiddels laten weten dat er morgen een Engineer van Microsoft mij terug zal bellen om tot een oplossing van dit probleem te komen.

    Wordt vervolgt....
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kan je wat vertellen over je netwerk .. hoe is je xbox aangesloten .. hoe is je pc aangelsoten ... wat zijn de specificaties van je internet (hoe snel). Welke virus chekckers, firewalls heb je draaien, wat zijn de specificaties van je pc?

    @diablo85 - Voor media center streaming wordt bedraad aangeraden .. dus je xbox 360 en je pc direct op de router aansluiten (Niet draadloos doen)! De draadloze verbinding is te zwak en er zit te veel verstoring ... Vandaar dat hij het wel doet als deze in de buurt staan

    @KevinM - Ja het is theoretisch mogelijk, maar niet met een speedtough. Alleen de aanbevolen draadloze routers door Microsoft werken ... Je router moet A/G ondersteunen.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2008
  16. ErikE83

    ErikE83 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk kan ik dat. Ik heb het volgende:

    -Intel Quad Core PC met Vista Home Premium
    -Xbox360 Elite
    -LinkSYS WAG54
    -LinkSYS Gigabit Switch

    Op de Vista pc draait momenteel kaal vista home premium zonder firewall en anti-virus (pc is 5 dagen oud) en energie settings op altijd aan.

    De xbox360 is aangesloten op de switch dmv bekabeling dus geen draadloos.

    Internetlijntje is een 8mbit down / 1024 up provider is InterNLnet

    Deze info voldoende?

    Ter Info: Video's via extender vanaf pc kijken gaat fijnloos. Het gaat echter om het feit dat de Internet Streams via de extender stoppen na ongeveer 10min. Als ik deze zelfde stream afspeel onder vista via MCE dan werkt alles perfect.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2008
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hmm 10 minuten klinkt als een router of firewall die de communicatie blokeerd .. welke firewall hen je?
     
  18. ErikE83

    ErikE83 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen firewall zoals ik boven al had gemeld. En ik had ook al gemeld dat MCE onder vista geen problemen heeft met internet streams. Alleen de extender
    heeft problemen met Internet streams.

    Correct me if i'm wrong maar volgens mij werkt de extender op de xbox als volgt:

    -Extender (MCX) maakt een verbinding met Vista MCE
    Alles wat ik doe of opvraag via de MCX gaat door de MCE (Vista pc) naar internet dit lees ik oa in de volgende PPT van MS: Klik voor powerpoint presentatie dus als ik een stream op zet naar bijv uitzendinggemist wordt deze stream door de MCE naar de MCX gezonden. De pc checkt of de stream ok is en past indien nodig de bandbreedte aan.

    Mijn conclusie: MCE onder vista heeft geen enkel probleem dus zal het probleem tussen de MCX en MCE moeten zitten en niet in netwerk randapparatuur.

    Overigens is er mij door de support gevraagd om een lokale stream op te zetten dmv window media encoder en deze lokaal te streamen naar de MCX (stream is lokaal opgezet op een XP machine). Ook hier loopt de stream vast op ongeveer 11 min. dan praten we dus over lokaal en niet via internet.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    een stream gebruikt een andere poort dan mce ... dus dat kan als nog betekenen dat iets jouw stream blokkeert .. Het probleem is dat de stream bij de een native gebeurt en bij de andere stop gezet wordt ... Als lokaal ook niet lukt betekend het dat de poorten dicht gezet worden na de 10-11 minuten.. dit kan een routerings probleem zijn of een firewall probleem. Heb je al de poorten geprobeerd die in de start post gemeld zijn en deze direct te roteren naar je xbox (port forwarding)
     
  20. ErikE83

    ErikE83 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    @fardo Leg mij dan eens uit waarom MCE onder vista geen problemen heeft?

    En overigens... de Xbox360 zet niet zelf de verbinding op naar bijv uitzendinggemist. Dit gaat door MCE (de PC) heen om de RTSP stream op te kunnen zetten.

    TIP: Bekijk eens die PowerPoint presentatie ;) dan zie je dat alle communicatie die je via de MCX doet via de MCE lopen.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2008

Deel Deze Pagina