Omdat MCE onder vista lokaal gebeurt en het streamen van media van website net iets anders. Ehm ik ken die powerpoint presentatie en ik weet ook wat het probleem is .. dat probeer ik je uit te leggen Het RTSP gedeelte klopt, maar het gaat mis met ... stream --> MCE --> extender het gaat niet mis bij stream --> MCE of MCE --> extender Het probleem is dat bij stream --> MCE --> Extender ergens iets mis gaat of het betekend dat de pc de data stroom niet kan verwerken .. twee communicatie stromen tegelijkertijd over dezelfde kabel of dat er ergens iets geblokkeerd wordt.. Dat laatste lijkt het geval te zijn, omdat je het probleem ook hebt met een native broadcast
Nogmaals op de pc draait geen firewall dus alle poorten staan open. Communicatie dus MCX en MCE is dus transparant. Maar goed ik wacht morgen het telefoontje van Microsoft af en we zullen wel zien waar het probleem zich voordoet. Wordt vervolgt...
Andere vraag: Gaat je pc om de 10 minuten in screensaver mode? Kan je de sceen saver uit zetten en dan nog een keer proberen (als ja) Edit / Met transcode360 gebeurde vaak dat het geheugen vol raakte, zou dit bij jou ook het geval kunnen zijn .. kan je naar je memory log kijken?
Kan je tijdens het streamen . je taskmanager aanzetten ... zie je daar iets vreemds? Memory die vol raakt?
@Fardo Hmm, toch vreemd, wanneer ik internet gebruik op mijn laptop, merk ik op een afstand van ongeveer 4 meter van mijn modem, eigenlijk geen verschil in snelheid van het internet in vergelijking met mijn bedraadde pc... Ook heb ik geprobeerd mijn laptop te verbinden vanaf een afstand van 2 meter vanaf mijn draadloos modem. Kan het niet iets zijn met een bepaalde draadloze instelling op me laptop? of iets in de modeminstellingen van het tele2 modem? ik had tele2 al gebeld, maar die gast wist niet eens wat een 360 was, dus die zij maar twijfelend dat tele2 dat niet ondersteund ...
De data kan niet verwerkt worden. Staat ook ergens uitgelegd op Xbox.com Het ligt niet aan je laptop, maar aan de router Dus uiteindelijk aan de "modem" omdat de modem niet ondersteund wordt door Microsoft ... je moet hem dus bedraad aansluiten als je media center wilt gebruiken. Tversity/Winamp gebruiken minder bandbreedte dus misschien lukt het streamen dan wel. Voor media streaming (video) raad ik echt een bedraad netwerk aan.
Hey, Ik dus gewoon .avi's streamen naar m'n xbox. Staat er dat dit soort films niet ondersteunt wordt? Dat was toch met de nieuwe update niet meer?
Als ik mediacenter op de xbox installeer gaat het een paar dagen goed en daarna vind de xbox de computer niet meer alleen als ik de router reset en weer opnieuw netwerkverbindingen maak dan gaat het weer goed is hier een oplossing voor. Elke keer de router resetten enzo is een beetje irritant/veel werk er moet toch een simpeler oplossing zijn. Heb windows vista en draadloos internet... groetjes, marco
Via direct stream ... dus windows media delen wordt dit ondersteund NIET via mediacenter ... Mediacenter is imho eigenlijk alleen handig om live tv streams te streamen .. voor video streaming gebruik ik (tversity, winamp remote of windows media player)
Huh, nou snap ik het niet echt meer eigenlijk Dus hoe streamen jullie HD-content naar je tv bijvoorbeeld als de 360 het formaat niet ondersteunt? Heb ik dan andere programma's nodig dan alleen windows media center?
@Fardo Nee helaas, de Xbox support komt er ook niet meer uit. Ik ben al 3 weken met de support bezig maar nog steeds geen oplossing. Het vreemde vindt ik wel dat een 'Engels' sprekende support medewerker het probleem kende maar gaf aan dat dit mogelijk een vista probleem betreft. Later werd dit door een supervisor bevestigd en de xbox support heeft inmiddels de case gesloten omdat zij vinden dat dit een Vista probleem is. Er is mij verzocht om het probleem bij de Microsoft aan te melden.
@Fardo Ik heb maandag met de xboxsupport de Logboeken onder Vista bekeken. Maar helaas geen foutmeldingen aldaar. Wat ik wel heb kunnen constanteren is dat op het moment dat de stream van uitzendinggemist vastloopt het volgende word gemeld in de logboeken: "Er is door taak-engine 'S-1-5-21-3462639807-3551016453-4002517241-1002:MCE\Mcx1:Interactive:LUA[2]' een bericht van de Task Scheduler-service met het verzoek om instantie van taak '\Microsoft\Windows\Windows Error Reporting\QueueReporting' te starten, ontvangen." Daarna zijn er geen meldingen.
Ik heb het zelfde problemen als ErikE83. Uitzending gemist loopt vast na +- 11 minuten op de xbox360. Zowel op mce vista 64 en 32 bits. Ook bij mij staat de firewall uit. Hd films streamen gaat via mce perfect en ook live uitzendingen bekijken via online content lopen goed. Zijn er mensen die het wel goed hebben werken op de xbox360 ?
Vraagje! Hallo! Ik heb zojuist Windows Vista op mijn pc geinstalleerd. Ik heb ook een XboX.. Op beide heb ik nu Media center draaien... Echter zie ik op de pc de optie DVD staan waarmee ik dus mijn Video_ts bestanden kan afspelen zodat ik een film kan kijken. Waarom wordt dit niet op mijn XboX mediacenter weergegeven? Is dat wel mogelijk om een Dvd op de pc te laten draaien en dan via de XboX op de tv te kijken?? Gr Erik.
Media Center Extender is een schil (eigenlijk bedoeld om tv te streamen) Ik zou dvd films gewoon met windows media delen streamen.. (niet met media center) Dit is niet mgelijk
Nee helaas niet maar stop de dvd gewoon in je xbox Maar dit is wel een van de redenen waarom ik ter zijner tijd over wil gaan op een volledige mediacenter pc.