Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Je haalt twee dingen door elkaar; het simpelweg streamen van je netwerkpc en het gebruiken van de 360 als MediaExtender met je netwerkpc als opslag.

    Dit topic gaat over het gebruiken van de 360 als Extender. Als je de startpost goed hebt gelezen hoef je dus niets met WMP11 te doen. (Dit moet wel als je de 360 gebruikt om te streamen) Voor de rest valt er niet zoveel aan de startpost toe te voegen. Als je gewoon de stappen volgt moet het gewoon werken. Bij de stap dat je je 360 aan moet doen en een ballonnetje op je pc moet verschijnen dat je er een Media Extender is gevonden gaat het bij jou mis als ik het goed zie...

    Gebruik je Vista Premium/Ultimatum of XP MCE?
     
  2. played

    played Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    heb windows xp
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dan werkt media center niet (media center wekt alleen met Windows Media Center XP of Vista Ultimate / Premium
     
  4. played

    played Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe kom ik daar aan of wekt he met gewoon helemaal niet met xp
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kopen in de winkel is een appart os .. en werkt dus niet op XP
     
  6. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmmmm. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar alles gaat goed op zowel de Xbox 360 als mijn Windows Vista met Media Center. Totdat het scherm van mijn Xbox 360 op zwart gaat en op Contacting gaat. Dan maakt hij geen verbinding en uiteindelijk de volgende foutmelding geeft.

    Weet echt niet wat ik precies moet doen om dit te verhelpen.

    [​IMG]
     
  7. played

    played Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    kan ik niet XP Media Center 2005 ergens downloaden ov werkt de software niet op windows xp. Sorry voor al deze vragen maar begin het een beetje te snappen. het verschil tussen Extender dus daarvoor al bedankt.
     
  8. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Media Center is niet een soort van ''Software-Update'', maar een gehele besturingsysteem, die onder Win XP Draait ;)

    Of je zult dus je hele PC opnieuw moeten installeren, op Win XP Media Center Editin 2005 ;)
     
  9. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets kreeg ik ook! Tenminste in de tijd dat ik XP MCE gebruikte. Hij kreeg wel verbinding, maar zodra ik ging bladeren door de mappen met films e.d. kreeg ik dezelfde fout. Elke keer dezelfde fout en elke keer opnieuw. Heb nooit de oorzaak kunnen vinden. Dacht zelf dat het iets te maken had met het aantal (of soort) films wat op de pc stond. Als ik alle mapjes weg haalde en weer verbinding maakte werkte het perfect... Alleen dan gaat het film kijken een beejte lastig... :{

    Heb nu Vista Ultimate, maar daar heb ik het nog niet mee geprobeerd...
     
  10. Fleppenstein

    Fleppenstein Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie weet de oplossing?

    Probleem: Stream uitzendinggemist via de Xbox360 Extender stopt na ongeveer 11.23 minuten. De stream stopt altijd exact op het zelfde punt na dezelfde tijd.

    Er wordt in dit forum rond Maart van dit jaar al over dit probleem gesproken echter zonder oplossing. Er moeten dus veel meer mensen zijn met dit probleem. Zie berichten :


    #574
    #576
    #578
    #596
    #597

    Ik gebruik :

    MICROSOFT Windows Vista Ultimate 64 bit
    Xbox360 van dit jaar (met hdmi aansluiting)
    Linksys router WRT150N
    verbindingen onderling gaan via netwerkkabel.
    De xbox360 zit direct op mijn router aangesloten.

    Beide systemen zijn volledig geupdate.

    Wat ik al heb geprobeerd :

    Firewall uitgeschakeld zowel op mijn router als de pc.
    Port forwarding die ik voor de xbox360 kon vinden heb ik in mijn router gezet : 1900, 3390, 3776, 3932, 5555, 7777, 3074 en 88
    schermbeveiliging uitgeschakeld.
    Energie beheer voor gedeelde media uitgeschakeld.
    Dit hele forum doorgespit.
     
  11. SykikJV

    SykikJV Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Jpg's in Mediacenter

    Ik heb mijn Xbox 360 met media center gekoppeld aan een pc met Vista.

    Bij afbeeldingen krijg ik echter enkel de bmp's te zien, en niet de jpg's. Terwijl natuurlijk al mijn foto's in jpg staan!

    Op de pc is dit makkelijk op te lossen door iets aan te passen in de registry van jpg en jpeg.

    Valt dit ook op te lossen op de Xbox? Op de pc krijg ik nu namelijk mijn foto's wel te zien in mediacenter, maar op mijn Xbox 360 nog steeds niet.

    Alvast bedankt
     
  12. SysanApse

    SysanApse Guest

    Is er ook een mogelijkheid om AVCHD te streamen naar mn Xbox 360 ?
     
  13. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Een soort gelijke vraag heb ik ook: ;)

    Is er een mogelijkheid om Transport Streams (.ts met mpeg2 en AC3 5.1) te streamen naar de 360?

    Ik heb het ooit voor elkaar gekregen icm met XP MCE. Toen was het een kwestie van hdtvpump (tooltje) installeren en het werkte. (iiig afspelen, vooruit/achteruit spoelen ging niet zo geweldig) Maar nu heb ik Vista en werkt het hdtvpump niet meer met WMP11... :{

    Ik kan ze trouwens wel afspelen met WMP11, maar de 360 ziet ze niet staan...
     
  14. A1gp

    A1gp Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alles nu ook aan het draaien via windows vista home premium 32 bit en media center extender. Net ook transcode 360 geinstalleerd maar nu krijg ik iedere keer bij het opstarten van de pc deze foutmelding.

    [​IMG][​IMG]

    wie weet wat het betekent en wat ik kan doen. Ik heb al geprobeerd transcode te verwijderen maar krijg iedere keer de melding dat ik transcode eerst uit moet zetten maar dat heb ik gedaan dmv. rechts onder in de hoek op het symbool te drukken en dan close te doen.

    ik weet het ff niet meer.
     
  15. Rugbykoen

    Rugbykoen Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik heb ook MCE geïnstalleerd via mijn xbox 360. Nu heb ik ook het probleem dat ik divx en xvid's niet af kan spelen. Maar ook .avi wordt niet geopend. Nu heb ik wat gelezen over het programma VLC360, maar dit heb ik nog niet aan de praat gekregen.. Zou ik dan toch transcode 360 moeten gebruiken?
     
  16. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kan dus mijn xbox niet op m'n PC(notebook) aansluiten zonder zo'n extender ding te kopen die €500 à €600 kost.

    das ook wel effe spijtig
     
  17. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje. Is het mogelijk om x264 mkv bestanden te streamen naar de 360 met Windows Media Center? Of kan je ook hier alleen wmv en dvix/xvid streamen?
     
  18. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook alleen hier...
    Helaas.
     
  19. Richi3

    Richi3 The Jiggy

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    0
  20. sledgehammer

    sledgehammer Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijft het dan wel hd? En wat doet het geluid?
     

Deel Deze Pagina