1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. michiel1990

    michiel1990 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe ik een mkv bestand kan afspelen met mijn xbox, op de pc heb ik al een aantal codecs geinstalleerd zodat WM ze wel kan afspelen. Op min pc kan ik ze wel afspelen via WMC, maar op de xbox krijg ik alleen geluid. Weet iemand hoe dit komt? moet ik mischien op de xbox zelf codecs installeren?
     
  2. SysanApse

    SysanApse Guest

    Wat ik handiger vind voor MKV is om het om te zetten in MP4.
    dat is binnen 4 minuten gedaan met Gotsent.
    Dan op USB en afspelen.
     
  3. Maxorus

    Maxorus Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Worden hier alleen problemen vermeld of komen er zo nu en dan ook oplossingen?
     
  4. soundtrack

    soundtrack Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste ,

    ik maak gebruik van Windows Ultimate in het engels met een geldig licentie. op het moment als ik een verbinding ga maken met mijn XBOX loopt dit allemaal goed.

    Als windows media center op mijn xbox eenmaal up and running is , krijg ik een vreemde taal te zien (blokjes).


    Heeft iemand hier een oplossing voor ?

    Alvast bedankt mensen.
     
  5. argyle21

    argyle21 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    ben net nieuw op dit formum. Sinds begin dit jaar ben ik in het bezit van een Xbox 360. Overgenomen van een familielid.

    Mijn computer met XP staat boven en de Xbox beneden.. Media is gedeeld. En dit werkt perfect samen Sinds kort heb ik echter ook de beschikking over een pc met Media Center. Dus ik dacht dan kan ik deze ook mooi aan de Xbox koppelen.

    Indien ik in het tabblad (media) van de Xbox 'mediacenter' selecteer wordt er keurig een verbinding gemaakt en start mediacenter op. Ik kan foto's bekijken en ik kan door mijn muziek bladeren. So far so good...

    Echter als ik één nummer heb geluisterd en ik kies een volgende, dan krijg ik de melding 'audiofout, het nummer kan niet wordt afgespeeld'. Indien ik de Xbox uitzet en weer aan, dan kan ik vervolgens maar weer één nummer afspelen.

    Nu dacht ik, misschien heb ik het geheel niet goed geconfigureerd. Dus ik heb de extender software geïnstalleerd. Volgens één v.d. threads op dit forum dien ik een setup code in te voeren. Alleen de Xbox toont deze code niet, waarschijnlijk aangezien de verbinding met de PC al correct werkt?

    Doe ik nou iets fout? Of heeft er iemand een idee waarom ik iedere keer een audiofout krijg. Foto's kijken geeft bijvoorbeeld geen enkel probleem. En ook media delen niet.

    Thanx
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hang je 360 eerst maar is aan het internet en download de NXE update:+
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @ argyle21 - Heb je Media center XP of gewoon XP?
     
  8. argyle21

    argyle21 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn Xbox nu aangesloten op een PC met mediacenter. Nogmaals het delen gaat perfect.

    Als ik op mediacenter klik (Xbox), zie ik het juiste menu (wat je ook te zien krijgt op de PC). Alleen worden audiobestanden maar 1 x afgespeeld.
    Dacht dus dat ik eerst de stappen zoals beschreven in het begin van deze thread uitgevoerd moeten worden, alleen krijg ik geen setup code. Of moet ik de NXE update uitvoeren?
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2009
  9. A1gp

    A1gp Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik windows media center vista om mijn video en geluidsbestanden af te spelen op mijn 360. Maar avi, mp4 en (x(h)264) worden niet herkend. weet iemand een oplossing dat ik deze kan streamen want als ik deze bestanden op een externe hd zet fat32 natuurlijk dan kan ik ze wel afspelen als ik deze hd op de xbox aansluit. Ik wil wel via media center blijven werken dus niet via de media player manier.
     
  10. Boeiend

    Boeiend Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Om zo veel mogelijk werkend te krijgen moet je gewoon zoiezo de laatste updates hebben. Maar dan nog is de file support vaak slecht. Ik draai nu Windows 7 en daarbij doen ook de h/x264 bestanden het, maar nog niet helemaal 100%.

    Weet iemand trouwens of het noodzakelijk is om een xbox live connectie te hebben als je de extender wil starten? Ik kreeg de melding laatst op mijn werk, waar ik geen live connectie had.
    Of zou het liggen aan het feit dat ik met de Windows 7 RC werk?
     
  11. A1gp

    A1gp Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Op je eerste vraag volgens mij moet je alleen je interne netwerk met elkaar verbonden hebben. Een xbox live connectie heeft hier niks mee te maken dacht ik.

    Vraag 2 kan ik niet beantwoorden. Ik heb windows 7 nog niet geprobeerd.
     
  12. Magixz

    Magixz Give me some fun

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    0
    sinds kort heb ik dan eindelijk WMC via de 360 laten lopen maar nu wil ik een video bekijken die ik op de comp heb en krijg ik deze melding

    De video kan niet worden afgespeeld

    Het bestandstype word niet herkent en kan niet worden afgespeeld.
    de juiste codec is niet geinstalleerd of het bestand is beschadigd.

    het bestand is niet beschadigd want hij geeft het aan bij alle bestanden die ik wil afspelen.

    de PC is Vista Home premium
    service pack 1

    Intel pentium dual cpu T2370 1,73GHZ
    3,00GB

    heb transcode360 gedownload

    en de films zijn allemaal .avi zoals ik al vaker heb gelezen zouden deze dus afspeelbaar moeten zijn
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik zou videos niet met wmc streamen, maar gewoon via cideo streamen .. wmc is bedoeld om tv te streamen ;) .avi zijn alleen direct te streamen en niet alle avi's worden ondersteund alleen de officiele divx
     
  14. Magixz

    Magixz Give me some fun

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben noob in dit gebied :+ wat is cideo
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    excuses video streamen
     
  16. Leo

    Leo R.I.P. Proof

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een vraag. Ik heb een nieuwe computer, en wil deze uiteraard weer in verbinding hebben met mijn 360, net als met de vorige, waarbij ik al mijn films en muziek kon afspelen via de xbox. Ik weet alleen niet meer hoe ik dit destijds gedaan heb. Ik heb het hier wel eens ergens gelezen, maar het staat hier allemaal niet zo lekker gesorteerd op dit forum naar mijn idee, dus ik vraag het nog maar eens.
     
  17. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    een programma downloaden die nieuwe hardware op je netwerk kan zien.. dus bijvoorbeeld windows media connect die in de laatste windows media player zit.
     
  18. Leo

    Leo R.I.P. Proof

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    2
    De eerste keer kon ik geloof ik ergens kiezen om bestanden te delen met apparaten, en kon ik gewoon op 360 klikken, maargoed, waar zou ik windows connect vandaan moeten halen in de laatste wmp, want volgens mij heb ik die wel
     
  19. Luckyyason

    Luckyyason Bitch

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje, kun je met een macbook pro video's streamen naar je xbox 360?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

Deel Deze Pagina