Het nut van een media center is zoals de naam al zegt dat je al je media centraal hebt? Daarnaast kan media center alles (behalven vobs afspelen als dvd) perfect streamen. Daar hoef je echt (niet meer iig) media delen voor te gebruiken.
Snap de keuze van Microsoft alleen niet om dit niet te ondersteunen. .mkv/.avi/bijna alles streamt hij perfect met Windows media center. Vobs kan je overigens ook gewoon streamen, maar dan wel vob voor vob afspelen. Zelfs met Full HD heeft hij geen enkele moeite.
Muziek doet hij ook perfect en foto's ook. Daarnaast vindt ik de interface fijn.
De media center van windows 7 ondersteund (out of the box) ripped dvd's. Kan je dan afspelen en werkt perfect. Kom je gewoon in het dvdmenu, kan je makkelijk bij de extra's, wisselen tussen sound-tracks, ondertiteling, you name it. Dus media center kan het wel. Alleen een of ander maloot heeft bepaald dat streamen hiervan niet wordt ondersteund...
Media delen is gewoon minder gebruiksvriendelijk. (naar mijn mening).
Snap het echt niet. M$ geeft ook geen echte reden waarom dit niet wordt ondersteund. Zou tegen illegaal kopiëren zijn, maar das echt onzin. Als je een film download is het meestal geen vobs en daarnaast kan je vobs vrij makkelijk overzetten.
Ik wil gewoon mooi in het menu van mijn dvd's kunnen, makkelijk bij de extra's, mooie chapters indeling in het menu enzovoort. Ik gebruikte vroeger tversity, maar toen kon ik ook nooit vob's fatsoenlijk afspelen. Hij zag ze ook altijd als lossen bestanden en afspelen was vob voor vob. Is dit nu veranderd? Anders heb ik echt helemaal niets aan tversity.
Droomt verder van een wereld waarin ik niet meer de schijfjes in de lade hoef te doen en er vaak achter kom dat er weer een nieuwe kras op zit.... Of de schijfjes zoek raak.
Laatst bewerkt: 24 mrt 2010