1. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tegenwoordig heeft deze media een behoorlijke invloedskracht op de Nederlandse samenleving. Dit komt omdat de Nederlanders de mening van de media veel te gauw volgen. schaapachtig gedrag noemt men dat ook wel.

Hierdoor kan de media makkelijk mensen een mening laten vormen. En zo mensen in het kwade daglicht zetten. kijk maar naar minister Remkes, die wegvluchte voor de zeebeving, maar door de media werd beschreven als een slechte minister, nu vind opeens 50% van de nederlandse bevoling dat ook. tenminste dat las ik in de thread over minister remkes:http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=66556
    Dit komt volgens mij vooral omdat het zo gehypt wordt, er wordt zo overdreven op gereageerd.
    en dan heb je ook nog de paparazi. deze vorm van media overdrijft het helemaal en je krijgt tegenwoordig in Nederland steeds meer 'macht' met al die roddelbladen.

Nederland begint zo zachtjes aan qua media wel een beetje te lijken op Amerika. waar alles ook zo gehypt wordt. strax krijgen we nog live achtervolgingen te zien op tv.

maar begrijp me niet verkeert ik ben niet tegen de media ofzo, want de media kan ook ten goede komen aan onze samenleving. kijk maar naar het inzamelen van geld voor de zeebeving in azie. via tv, via de radio en ook via het internet zijn miljoenen euro's verzameld, die er zonder de media niet zouden zijn.

wat vinden jullie van de media van tegenwoordig? is het goed dat alles zo gehypt wordt of gaat het te ver en begint de media te veel op Amerika te lijken?

2. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk zowel nieuws op de commercieele als op de publieke zenders, daarnaast lees ik ook een aantal kranten en bezoek ik nieuws sites. Maar inderdaad; zij bepalen wat er wordt uitgezonden en zij kunnen ons zo beïnvloeden ze zijn echter verplicht zo objectief mogelijk te zijn. Of dat altijd is is natuurlijk de vraag... Ik ga niet mee met zulke hypes, ik neem dingen die ik hoor en zie goed in me op en vorm zou me eigen visie.

3. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Amerika = cool, dus geen problemen mee :)
    Nee serieus, soms vind ik wel dat de media te ver gaat met hun hypes, maar dat is dan omdat ik tegen dat ene ben, bijvoorbeeld bij popstars the rivals, maar met andere hypes doe ik keihard mee, idols :)

4. UmbraAlias

UmbraAlias Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met je eens, de media lijkt steeds meer op die van Amerika.

Maar wat ik de ergste media vind is die van 'Show nieuws' op Sbs6, Vreselijk!
    Wat maakt ons het nou uit hoe het met de "Sterren" gaat en wie er nu weer in verwachting is :confused:

Maar over de Azie aktie. Ik vind dat er ook zulke akties moeten gehouden worden voor de aids-baby's in Afrika. Er sterven er ong. zo'n 300 p. dag!!!
    Er is wel aktie ieder jaar voor aids, maar vele male kleiner dan die voor Azie..

5. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja Idols en en popstars zijn ook van die hypes. ik vond idols in het begin wel leuk en ik heb ook vaak genoeg gekeken, maar ik vind het nu wel genoeg met aldie talentenjachtprogramma's. btw bij sbs6 was er toen ook toch noch zo'n soort programma?

6. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Dat het jou niks uitmaakt oké, maar ga niet over ons praten. Ik vind het tamelijk vermakelijk om naar dit soort sensatie televisie te kijken. En er is een markt voor blijkbaar, anders was het er niet. Dus praat ff voor jezelf bitte ;)

En over afrika en die baby's, daar zit wat in. Maar daar is de natuur niet de oorzaak van (dus hebben we er niks aan kunnen doen) maar zijn de mensen daar/regering er de oorzaak van. Dat ligt heel anders dan zoiets.

7. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de media mogen wel wat meer aandacht aan acties besteden ja, maar ik denk niet dat ze dat gelijk achter de azie-actie aan moeten doen. ik denk dat ze daar nog een half jaartje mee moeten wachten.

8. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het de TS eens dat de media zijn objectiviteit heeft verloren.In zowel rechtste als linkse richting.Het is veelal populair gewouwel en dingen die wij als sameleving willen horen.Wij willen weten wat er gebeurt bij de sterren? tjah dat levert programmas op als show niuews.Ik ben van mening dat de media objectief zou moeten zijn.Dat is het op dit moment niet meer.Dingen worden zwaar uitvergroot en overbelicht, terwijl de andere kant van het verhaal nouwlijks aandacht krijgt.Wat valt er aan te doen ?weinig tot niks.en das toch wel spijtig

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Gaat slechte kant op. En wel in media op gehele breedte. Alles hypen. Een goede game zonder marketingcampagne of hype wordt slechtverkocht, een rukgame met goede campagne of naam wordt massaal gekocht. Er geberut iets met een beroemde Nederlander, of dit nou een bruiloft, overlijdenis of het zwanger-zijn is, meteen staat een week lang de kranten er vol mee, is het hoofdnieuws op tv. Media doet waar het zin in heeft, onzin verscpreiden, zolang het maar kijkcijfers en winst oplevert. En dan verwachten ze dat we met zijn allen meedoen. "Persoon X is op tv. Plaats allemaal een foto op je site. Leg een tv zender plat, speel geen clips meer af. Doe je dat niet, dan ben je slecht. Je moet naar het rampgebied gaan, zodat de media je daar spot. Dan ben je zogenaamd menselijk en is heel Nederland weer blij."
    Nee, voor mij hoeft die statische, commerciële troep niet. Maar goed. Geld. Iedereen als hoofd van EA wil zo veel mogelijk winst maken. Elke tv-zender wil zoveel mogelijk reclame om geld te verdienen. Elke krant of tijdschrift wil het liefst 90% advertenties hebben. Nee, het gaat de foute kant op. Elk kerst weer Home Alone en Gremlins op tv. Ik zou me prima vermaken zonder tv, radio en krant. Op internet zoek ik het nieuws dat ik wil. Draai een cd af zonder onderbrekingen met muziek die ik wil horen. Draai een dvd af voor non-stop film. Maar ach, wie ben ik. Een persoon die niet op reclame reageert. Ach, maakt wat maakt het de mensen van de reclame nou uit, die letten enkel op hoeveel mensen het wel interesseert en hoeveel geld ze binnenhalen. De media let enkel op nieuws wat geld oplevert of kijkcijfers trekt, ondanks dat het bullshit is (interview met R. Loos voor 1 miljoen bijv.). Tja, beroemdheden zijn gewild.

10. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ja nee dat willen we. Ieder half jaar een bedel programma van de goede doelen, voor de problemen in de wereld. :{

11. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar om nou allemaal van die gehypte programma's op tv te krijgen lijkt me ook niks, zoals de tokkies bijvoorbeeld. dan kun je de invloedskracht van de media beter gebruiken voor goede doelen. en het hoeft niet ieder half jaar. ik wou alleen even aangeven dat zo'n actie voor aids-kinderen niet gelijk achter de azie-actie aan moeten komen.

12. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    er was vanlaatst zo'n programma op:
    "Herken de homo"
    dat programma slaat werkelijk nergens op, weer zo'n voorbeeld dat de media in Nederland steeds meer begint te lijken op de media in Amerika.

13. Ross

Ross The Father

Leuk Bevonden:
    0
    zo'n programma voor afrika zou minder opbrengen. ik geloof dat ik laatst een onderzoek zag liggen waar in stond dat er minder aan afrika word gegeven omdat "we daar tog niets aan kunnen doen", "het is al zo lang daar helpt het wel" zo denken we blijkbaar dus (met we bedoel ik de nlers nou niet metteen gaan zeggen dat jij niet zo denkt). voor azie was die hele media hype maar voor afrika niet meer, het is al zo lang daar bezig....

14. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind eigenlijk dat er téveel aandacht wordt geschonken aan die ramp in Azie. Tuurlijk, het is erg, maar er wordt toevallig zoveel aandacht geschonken omdat er meer mensen dood zijn. Al dat geld wat wij erheen sturen komt volgens mij toch niet volledig over, want een gedeelte zal vast wel weer terechtkomen in de zak van een baasje daar.

Anyway, de media kan idd de mening vormen van de mensen hier, mede omdat het nieuws hier, naar mijn mening, totaal niet objectief is. Ze zijn ook zo wispelturig als het maar kan |:- Denk maar s terug naar de moord op Theo van Gogh.. het ene moment vond heel de media het vreselijk en doodzonde dat hij vermoordt was (op het moment van die herdenking enzo, toen iedereen in diepe rouw was), terwijl ze later doodleuk zeggen dat ie het over zichzelf heeft afgeroepen. Hoezo belachelijk _0/

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Iedereen ligt maar op de slechte programma's en roddeljournalistiek te roepen maar ze vergeten 1 ding.
    Zolang er iemand naar kijkt , en er mensen zijn die de roddelbladjes kopen zal dit altijd blijven bestaan.
    Mensen zijn veel te nieuwsgierig naar het hebben en houden van anderen .
    En dank zij die nieuwsgierigheid zal het er in de toekomst niet op beteren , als iedereen stopt met zulke roddelblaadjes zoals prive , dag allemaal en story en wat weet ik nog veel meer te kopen dan houdt dit na verloop van tijd zowiezo vanzelf op . :cool:

16. Ross

Ross The Father

Leuk Bevonden:
    0
    Jah vast wel

17. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar ik denk dat de mens van nature nieuwsgierig. Hier spelen de media, zoals bijvoorbeeld de roddelbladen, heel makkelijk op in. en ze zullen ook heus niet stoppen met publiceren, toch raken de bronnen op en moet er nieuwe sensaties komen om de lezer nieuwsgierig te laten houden. waardoor er steeds meer gegraven wordt in het prive-leven van de BN-ers en andere buitenlandse sterren. En dit kan heel ver gaan...

18. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Weet ik , ze zijn voor het moment de grenzen van het fantsoenlijke allang voorbij .
    Of het nu wansmakelijk , potsierlijk of overdadig gebruik van naakt en geweld en mensen die al hun miserie op tv komen vertellen , het heeft geen belang .
    als ze maar scoren met hun programma of weekblad .
    Ik kijk al lang geen roddelblaadjes meer in , en wat de tv betreft draai ik gewoon de knop om als er weer eens zo een realtyprogrammaatje op de buis verschijnt , en dat zijn er tegenwoordig nogal wat.

19. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Herken de homo is volgens mij speciaal voor conservatief Amerika gemaakt.
    Want ze doen er zo 'raar' over. "Hij is homo! Oh" echt Amerikaans.
    Mensen beweren homo's te herkennen, dit programma laat zien dat ze het in de praktijk anders is. De 1e 2 die naar huis gingen waren hetero, en geen homo zoals iedereen dacht.

Deel Deze Pagina