Als ik mijn receiver moet geloven werkt passthrough prima. Lost kijk ik nu BR rips van. DTS track, 1080p en 5,5 gb per ep. Ik heb ook al wel films van 22 gig zonder problemen gekeken.
Ja precies dus dan stuurt de Pi het alleen maar door en regelt je versterker de rest en kan hij het dus prima aan.. Ik zit er nog steeds tegen aan te hikken om er 1 te halen voor boven Ik wil eigenlijk nog wel een 2e xbmc mediaspeler voor boven maar heb geen zin om een weekend te zitten pielen om het allemaal weer precies goed te krijgen Heb alleen boven geen versterker staan dus nog even googlen hoe de performance is als de Pi zelf alle audio om moet zetten voor mn tv (tv kan geloof ik wel DD5.1 aan via hdmi, dat downsampled hij dan zelf naar DD2.0. Maar geen DTS voor zover ik weet..) En ik geloof dat je op de pi de library wat moet versoberen. Dus geen views met background fanart en al die andere toeters en bellen maar daar kan ik wel mee leven
Ik moet nog steeds die Pi helemaal instellen.. Mijn keyboard pakt ie niet. Kun jij dat niet tegen betaling doen Delph?
je snapt toch ook niet dat er niet iemand kan en klare Pi's met Openelec en een toetsenbordje in een mooi kastje verkoopt voor +/- 100 euro daar zet je alle andere mediaspelers volgens mij mee te kakken want er is geen interface die op kan tegen XBMC maar mensen kopen natuurlijk liever een kant en klaar spelertje Wat heb je er nu op staan dan en wat voor toetsenbord is het?
Ik heb nu Raspbmc geloof ik, en een k400 wireless toetesenbord. XBMC werkt dus al bij het booten maar kan verder niets aangezien ik het toetsenbord waarschijnlijk met Linux commands of SSH oid moet gaan toevoegen etc.. Zal wel eens gaan Googlen. Wat het erge is, ik heb een Surround setje staan met receiver die mijn laptop niet herkent. Oftewel die staat er ook voor jan met de korte achternaam
Ouya? Ook officieel door XBMC ondersteund, emulator games, overige games, en zonder problemen blu ray rips afspelen. Ook precies 100 euro
Probeer anders XBIAN eens? Wellicht doet die het wel out of de box. Overigens gebruik ik gewoon het virtuele toetsenbord op mijn telefoon dan wel tablet. Ken je de app Yatse? Dat ding is echt perfect icm de Raspberry! Ik denk niet dat je dan nog gebruik hoeft te maken van je toetsenbord https://play.google.com/store/apps/details?id=org.leetzone.android.yatsewidgetfree edit: @ Delhiki: http://www.sossolutions.nl/category.php?id_category=80
Yatse gebruik ik nu dus al op m'n laptop Zal even kijken of ik die kan aansluiten op mn Pi, en zal ook even XBIAN proberen. THANKS
Dat ligt een beetje aan de skin die je kiest. Confluence en Amber werken perfect met alle toeters en bellen en Amber is ontzettend nice. Aeon Nox loopt er idd niet lekker op, maar eerlijk gezegd vind ik Amber mooier. Wat ik anders van de week wel even wil doen is een image maken van mijn installatie. Dan hoeven jullie die alleen nog maar op de sd kaart te zetten en klaar is kees Sowieso, als je Confluence ook een goede skin vindt dan ben je met Xbian en een Pi in een half uurtje klaar
Ik heb nu Aeon Nox maar zit daar niet aan vast ofzo belangrijkste voor mij is een snelle, mooi video library met een view met veel info per film en toch veel films tegelijk in beeld (anders duurt het zo lang om er doorheen te scrollen ) ik zal die Amber skin zo eens bekijken
Dat kan je instellen in Amber (list, wall, etc). Supersnel is geen enkele xbmc skin op de PI. Confluence die er standaard op zit is denk ik de snelste.
Ik ben op het gebied van media players erg onbekend. Nu moet ik komend jaar voor school een aantal filmpjes maken die ik uiteindelijk moet kunnen laten zien op een televisie. Nu vroeg ik me af of het mogelijk was om een externe harde schijf(met daarop de filmpjes) aan te sluiten op mijn laptop en via een hdmi aansluiting (van laptop naar tv) het mogelijk is om de filmpjes op de televisie te laten zien. Of moet ik daar een mediaplayer voor aanschaffen?
dat kan prima als je laptop een hdmi uitgang heeft en je daar een tv hebt met een hdmi ingang kan dat. van tevoren even een keer gaan kijken met je laptop of je het allemaal goed aangesloten krijgt , je wilt niet op de dag zelf met kabels en instellingen staan kutten
XBMC op Boxee komt er aan! http://www.devil-strike.com/ Ze hebben een manier gevonden het te doen blijkbaar. Mooooi.
Maar dan wordt het aantrekkelijk om zo'n apparaat aan te schaffen Zeer tevreden over mijn Dune, maar mis XBMC wel.