1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mediaplayers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 28 dec 2010.

  1. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Mediaplayer->Router is draad
    Router->Laptop is draadloos

    Zou ik de laptop dan ook bedraad moeten aansluiten?

    Want wanneer ik altijd met of zonder draad iets download is de snelheid altijd hetzelfde.. Of is dit weer iets heel anders?
     
  2. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is weer iets heel anders, en ja dat maakt uit, alles moet bedraad zijn. Als het dan wel werkt weet je dat het aan je connectie ligt en zal je bedraad moeten streamen. Is dat niet zo , dan ligt het aan het apparaat.
     
  3. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Even kopiëren en plakken vanuit een andere thread:

    [​IMG]

    De Boxee Box.

    Mediaplayer. Klein, mooi design (al is dat natuurlijk per persoon verschillend), en zéér functioneel..
    Heb er een 1,5 tb schijf aan hangen, met een zéér grote diversiteit aan films en muziek, en het kreng speelt álles vloeiend. Van 1:1 bluray-rips tot divx, MKV's tot video_ts bestanden en iso's. Geniaal! Ook foto's en muziek gaat vlekkeloos. Tevens functies om audio en subtitles synchroon te leggen, hetgeen voormij de reden was om voor dit bakkie te gaan. Ding trekt indien gewenst zelfs automatisch subtitles van het internet en zet ze onder je film.. Interface werkt ook mooi, ding haalt per film een synopsis, IMDB rating, speelduur en wat andere informatie van het internet waardoor je makkelijk kunt vinden wat je zoekt..

    Heeft ook een stuk online functionaliteit. Youtube, uitzending gemist, SBS & RTL gemist, allemaal via een eigen app. Op het internet zijn al diverse apps te vinden waarmee je materiaal van diverse sites kunt bekijken.

    Handig is ook de afstandbediening, die heeft namelijk aan de achterkant een volledig qwerty-toetsenbord waarmee browsen en zoeken makkelijk gaat..

    [​IMG]

    Echt internetten is door gebrek aan een muis niet enorm handig (al kun je er ook een muis op aansluiten), maargoed, daar heb ik 2 laptops voor.. Voor even gauw iets opzoeken werkt het prima!
    Kunt het ding ook instellen als server waardoor je hem via je netwerk kunt benaderen om data op je harde schijf te zetten. Draadloos zelfs (Wireless-N).. Uiteraard werkt dat ook de andere kant op waardoor je draadloos films kunt streamen vanaf je PC of netwerk-schijf/NAS.

    Voor iedereen die een fatsoenlijke media-player zoekt: Dit is hem. En nee, ik heb geen aandelen ofzo. Heb weet-ik-veel hoe lang gezocht naar een apparaat wat precies kan wat ik wil, en die heb ik nu eindelijk gevonden.. Moet 229 euro kosten.
     
  4. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Die ziet er idd wel erg vet uit, maar zo irritant om 'm naast je andere accessoires in je tv-meubel te zetten, past niet:9


    Net even gecheckt, en inderdaad. Met draad is de stream wel ok! Bedankt:)!
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
  5. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Goed dat dit topic er is, ik had hier namelijk een vraag over: Wat is precies het voordeel van een Mediaplayer? Ik heb nu een laptop die ik aansluit op mijn tv als ik gedownloade films kijk...Wat is dan precies de meerwaarde van een mediaplayer?
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je laptop niet aan hoeven te sluiten. :+
     
  7. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Ooh, en dat voor vanaf 100 euro, laat maar dan :+
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Nouja niet alle laptops kunnen 1080p naadloos afspelen (mijne iig niet), of je hebt geen laptop.. Dan is dit ideaal. Hij heeft zn geld er al dubbel en dwars uit.
     
  9. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan is het inderdaad een ander verhaal. Mijne kan dat in ieder geval wel, en aangezien hij praktisch naast m'n tv staat, is het aansluiten ook geen probleem. In dat geval heeft een mediaplayer dus geen enkel nut.
     
  10. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Ik heb zelf de dvico n1.
    Interface kun je zelf instellen,speelt alles af, en is maar 99,-!
     
  11. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Klinkt erg interessant allemaal en ziet er opzich ook wel tof uit! Paar vraagjes nog, een HDD, moet je die er aan hangen, of is die ook in te bouwen (of zit er al intern geheugen in?)? En hoe zit het met de interface, moet je bij alle films en series folder.jpeg-bestanden in je mappen zetten, of haalt ie zelf de posters van internet? En kun je dan de bestandsnaam laten zoals je t download (Buried.2010.720p.BDRip.XviD.AC3-ViSiON) of moet je het een nette naam geven (Buried)?

    Edit: Heb net Boxee for Mac gedownload (Make a Boxee) en dat ziet er toch allemaal wel erg netjes uit! Moest ff instellen dat ie de films en series van mn externe HDD moest halen, maar daarna ging ie scannen en werd alles een voor een toegevoegd. EN...alles met posters en info erbij en dat zonder de bestandsnamen aan te passen! Bij series zette ie zelfs de juiste titels per aflevering erbij! Muziek toevoegen ging ook makkelijk, kon alleen niet uitvinden hoe ik de de gebeurtenissen uit iPhoto kan toevoegen?
    Maar als ik de Boxee los koop, dan neem ik aan dat dat er het zelfde uitziet?

    Zo voor de series:
    [​IMG]

    En de films:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
  12. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Zijn hier meer mensen met een AC Ryan Play On HD in het bezit? Hoe werkt het downloaden van torrents vanaf de mediaplayer? Klinkt op zich wel aantrekkelijk, hoef ik telkens van mijn mac naar de mediabox over te zetten.

    EDIT: Na wat zoekwerk toch wat gevonden;)
    http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&t=2934
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ah, vroeg me al af waarom er een Sitecom product in godsnaam als populairste mediaplayer stond bij Tweakers, maar dit verklaart een boel :+.
     
  14. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Jups, zo ziet het er in "het echie" ook uit.. Heb er een externe HD aanhangen (1,5TB Western Digital Elements), werkt perfect! Ik stream niks, alles via de externe HD. Al schijnt streamen (volgens de verhalen) ook perfect te werken. Vind dit gewoon veel makkelijker.. Nachtje downloaden op de laptop, laptop even aan de HD hangen om te kopiëren en klaar. Boxee doet de rest! Soms pakt ie een film niet helemaal goed, maar die kun je dan zelf identificeren volgens de IMDB data. Enige lastige is dat hij DVD's van series niet helemaal begrijpt i.t.t. losse afleveringen, maar daar schijnt aan gewerkt te worden..

    Ook uitzending gemist enzo werkt perfect. Onlangs Crazy 88 teruggekeken, afleveringen van dik 2 jaar geleden.. Gaat super! En ook mijn vrouw kan er erg makkelijk mee omgaan (is niet zo'n gadgetfreak), scheelt ook enorm..

    Enorm blij mee! \o/
     
  15. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Mooi om te horen, want vind het zo op het eerste oog een erg mooi interface. En fijn dat alle films en series (+afleveringen) meteen herkent worden (+ posters) zonder aanpassingen!
    Alleen begrijp ik dus goed dat er standaard geen HD in zit? Want dan vind ik die 230 toch een beetje aan de hoge kant. De nieuwe WD TV Live Hub heb je voor 180 en daar zit standaard 1TB in! Dus waar zit dan die meerwaarde in?
    En begrijp ik het goed dat als je er een externe HDD aangekoppeld hebt, je hier dan ook via je wifi netwerk bestand op kan zetten (dus op mn laptop downloaden en dan via wifi op de HDD zetten en dan via de boxee afspelen)?
     
  16. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Prijs is inderdaad wat aan de hoge kant.. Het was voor mij de enige box waarbij ik geen concessies hoefde te doen wat betreft functionaliteit, interface, mogelijkheden, kwaliteit en aansluitingen. Ook dat het een opensource os heeft is ideaal, iedereen kan er apps voor maken en zo kun je het ding blijven uitbreiden. Beetje zelfde verhaal als de Popcorn Hour.. Ook duurder dan de rest, zonder HDD. Alleen vond ik die lelijk, vond ik de interface lelijk en traag, en schijnt de software buggy te zijn. Boxee heeft trouwens ook goede support, meeste 'problemen' die er waren zijn allemaal snel verholpen!

    Plus dat ik het een enorm gaaf ding vind om te zien, en de afstandbediening met qwerty heerscht keihard!

    Via wifi dingen op de HDD zetten kan inderdaad!
     
  17. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Heb vandaag de Dvico N1 opgehaald! Wat een geweldig ding. De interface kun je aanpassen, met bijvoorbeeld een coverart, beschrijving, rating etc. speelt alles vekkeloos af, zelfs Avatar van 33 GB!

    Echt een aanrader, maar de afstandsbediening reageert niet altijd goed.
     
  18. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Eerste ervaring met de AC Ryan Play!ON HD is niet zo positief. Tijdens het updaten van de nieuwste firmware liep alles vast in een loop. Met klantenservice van AC Ryan geprobeerd alles weer te maken. Kwamen tot de conclusie dat dit niet ging. Nu een RMA aangemaakt om het product terug te sturen.

    Wat me direct opviel aan het product voor de update zijn de gruwelijk lelijke navigatiemenu's (kan ook komen door een oude firmware denk ik?) wat in mijn ogen nogal onprofessioneel overkomt.

    Laat wel even weten hoe alles bevalt wanneer alles werkt. Ik heb alvast wat "bird scenes" gedownload om te testen met de 1,5TB interne HD. Als dat niet vlekkeloos werkt ben ik er klaar mee en kan hij direct terug.
     
  19. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Zie net dat er deze maand voor de playon hd een nieuwe geliktere interface uitkomt.. Iemand deze in beta al gezien/gebruikt?
     
  20. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Klopt, ik had ook het idee 'Wat een lelijk interface'. Je moet de video instellingen op HDMI-Auto zetten (staat standaard op PAL). Dan ziet het menu er wat gelikter uit, maar nog steeds vind ik het ontzettend lelijk.

    Heb de nieuwe update nog niet, maar had wat foto's gezien en ziet er inderdaad een stuk beter uit! Weet jij toevallig al hoe dat torrent downloaden werkt?

    Overigens is het afspelen van Full HD materiaal via de interne HDD perfect, geen problemen mee!
     

Deel Deze Pagina