1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mediaplayers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 28 dec 2010.

1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Mooi dingetje!

Zelf vandaag eindelijk mijn AC Ryan binnen gekregen. Even zitten kloten mee en is wel een tof en simpel dingetje. Afstandbediening moet je wel zwaar naar dat ding richten en werkt niet geheel soepel, maar goed dat had ik al gelezen en is geen probleem. Nu alleen even zoeken hoe hij mijn DVD covers pakt, heb bij elke film (film, sub, jpg in een mapje) een foto geplaatst maar die pakt ie nog niet. Tevreden mee. :)

2. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Als het goed is alles in 1 map stoppen en je hebt ook een cover. Traagheid van afstandsbediening komt door de nieuwe firmware (mocht je de laatste hebben). Ben er ook erg tevreden mee met deze player:). Alleen vind ik het overzetten van computer->HDD media speler erg traag gaan. (Film van ca. 8GB duurt toch al gauw 20-25 minuten).

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dan moet je dat niet wireless doen :+

4. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Nee gewoon met kabel (USB). Via het netwerk ga ik het al helemaal niet proberen, dan staat ie dag en nacht te draaien:emo:..

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Via Lan is langzamer dan via wireless? wtf..

6. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Nee, USB kabel is snelst.

Lan en wireless heb ik nog niet geprobeerd (om over te zetten). Streamen wel. maar dat lukt alleen met Lan, wireless hapert enorm bij 1080p films.

7. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Zeg, die covers werken nog niet echt bij mij. Net de nieuwste firmware opgezet maar nog steeds spacen die covers hem bij mijn films.

Zo maak ik van elke film een map en plaats hem op mijn AC Ryan:

En zo ziet het eruit. 8)

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dat is wel heel weird... maar dat moet bijna wel een bekende bug zijn!

9. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Iemand die ervaring heeft met de D-link Boxee:
    http://www.dlink.com/boxee/

Zit er zwaar over te denken om hem aan te schaffen. Het enige nadeel is dat er geen hd inzit.

Edit: Lees net dat er ervaring mee is. Werkt alles nog steeds naar tevredenheid?

Laatst bewerkt: 30 apr 2011
  10. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Jup, geniaal ding!!

11. Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Heb hem besteld en binnen! Geniaal ding.
    Had al de software op mijn pc gezet en toen was ik verkocht.

Maar nu heb ik een vraag. Is het mogelijk om vanaf mijn laptop te downloaden en de downloads meteen op de externe hd te zetten? Ik kan de boxee box namelijk niet vinden in mijn netwerk.

12. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Hoe werkt nou precies die JukeBox op en AC Ryan (Dus met alle info direct van IMDB, met covertje enzo)? Heb een Macbook Pro waar ik alles mee wil bedienen. Van dat forum daar word je ook niet echt slimmer van. Wil wat meer uit de functies van het ding halen, is me nou al voor elkaar gekregen covers te krijgen, maar wil die JukeBox aan de praat krijgen.

Laatst bewerkt: 4 mei 2011
  13. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Je moet dan nog ff iets bij de instellingen op de Boxee Box zelf aanzetten, dat ie gezien kan worden via het netwerk. Weet niet precies wat en ben aan t werk, dus kan t niet voor je nakijken.
    Daarna vind je m op je computer gewoon bij gedeelde netwerken en kun je de HDD (of HDD's) benaderen die er aanhangt en dat dus ook als downloadlocatie opgeven. De Boxee Box moet daarvoor dus wel altijd aanstaan, voor mij de reden dat ik er niet voor kies (zit op private torrent trackers waarvoor ik ook moet uploaden en dus m'n MacBook meestal dag en nacht aan heb).

14. Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Thanx! Morgen maar weer even puzzelen dan. Dan komt mijn hd binnen. Een NAS server zit in de planning maar dan moet ik eerst het huis uit zijn.
    Is het voldoende om hem in de sleep stand te laten staan of moet hij echt aanblijven?

15. Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Sorry voor de dubbelpost.
    Is het ook mogelijk om de bestanden handmatig in de goede map te zetten met een cover erbij? Heb bestanden die hij met identify niet herkend en daardoor dus alleen te bereiken via files.

16. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Nee, dat gaat dus helaas niet :mad:! Homevideos en dat soort dingen zul je dus idd alleen via files kunnen benaderen...

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Vandaag mn Xtreamer Ultra binnen gekregen en uiteraard meteen lekker XBMC in gaan stellen.

Ik dacht dat er toen ik XBMC 3 jaar geleden voor het laatst gebruikte al niet veel meer te verbeteren was maar het is ze toch gelukt.

Wat een enorme hoeveelheid opties en wat een briljante library mode. In 1 oogopslag zie je de gebruikte codecs, resolutie, runtime etc etc

18. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Congrats met je Ultra !

Wat was je kwijt ? ong. 330 euros of zo?

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Je bent in ieder geval een stuk meer kwijt dan de €249 die op de website staat :+

Daar komt nog eens €35 verzendkosten bij, dan moet je aan de deur nog eens de BTW afrekeken a €67,40 en dan moet er natuurlijk nog een schijf in. Ik ga voor een 64GB SSD wat ook wel weer zo'n €100 zal kosten.

Dus al met al zo'n €450 voordat je helemaal klaar bent. (als je er dan nog een officiele Win7 op wilt zetten komt dat er nog eens bovenop)

Maar goed, leuk speelgoed is nu eenmaal duur.

Eerste indruk van de hardware is erg goed. Hij is lekker stil en word bijna niet warm.

Software ben ik nog niet helemaal over uit. Heb dus gister XBMC een beetje quick & dirty geconfigureerd maar er zijn zoveel opties dat ik me er eerst nog maar eens in moet verdiepen.

Voorlopig neig ik naar een dualboot Openelec/XBMC met Win7

Ubuntu heb ik niet zoveel mee.

Moet wel zeggen dat ik wel denk dat een HDD erbij wel een must is. Performance van het OS vanaf USB is nu eenmaal niet optimaal. Dus als je erover denkt om er een te kopen, hou die extra kosten dan in je achterhoofd

20. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Zat eerder aan een NAS te denken, maar de eerste indruk is dus positief !

Deel Deze Pagina