1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mediaplayers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 28 dec 2010.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

Een blackhole is niet meer dan een map waarin je nzb's of torrents neer gezet worden. De usenet of torrent client moet ze dan daar oppakken.

Werkt dus iets anders wanneer je via de apikey bijv Sab rechstreeks aanspreekt.

maar als je dus een testje doet met CP op een film die bijv vandaag uitgekomen is (Tintin bijv) dan vind hij hem wel?

moet zeggen dat ik heel blij ben met sickbeard maar CP eerlijk gezegd ook amper gebruik.

Kan net zo makkelijk af en toe even de 1080p sectie van nzbmatrix of newzbin door bladeren en dan wat ik wil even boomarken (dan worden ze meteen naar sab gestuurd)

Laatst bewerkt: 22 feb 2012
  2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb TinTin in de lijst staan, maar daar doet CP verder ook weinig mee. Vind de interface ervan ook niet heel duidelijk, je ziet amper of er wat gedaan wordt/is.
    Zie wel steeds dit soort errors in de log:
    Hij zoekt dan ook op depiraatbay, maar lijkt ie verder ook niets mee te doen.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hmm, moet eerlijk zeggen dat ik die efnet provider ook nog nooit gebruikt heb. Alleen newzbin en nzbmatrix

heb je NZBsRus.com al eens geprobeerd? volgens mij is die gratis

4. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Nope, enkel newzbin geprobeerd. Kan NZBsRus ook wel eens proberen.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Newzbin gebruik ik zelf ook, wel de betaalde variant. Werkt prima. Heb je newzbin ook als search provider in Sickbeard? Of gebruik je daar alleen womble en sickbears eigen index?

6. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    In SB enkel Womble en Sickbeards eigen index. Paar shows (eps) had ie gelijk al via SBs eigen index. Dat werkt verder prima. (nu ook Newzbin en NZBsRus)
    CP wil nog niets vinden, of hij vindt iets buiten 30 dagen retentie, of geeft in de log enkel aan dat ie aan het zoeken is. Als ik zelf op NZBsRus kijk staan er wel degelijk films binnen 30 dagen retentie. Instellingen van CP bekeken en lijkt me ook gewoon goed te zijn. :confused:

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Misschien staan je filters in cp niet goed waardoor hij niets vind wat aan je voorwaarden voldoet?

8. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Hij checkt voor meerdere kwaliteiten, ook met een aangemaakt profiel doet ie weinig.
    Config file eens bekijken, misschien dat daarin wat (verkeerd) staat waardoor ie problemen heeft met zoeken.

Edit:
    Dag later, een goede tip gekregen om nzb.su te gebruiken als index provider. Das de enige waar ie wel wat van vindt. Nu eens kijken of je profiel op die site zo kan instellen dat je enkel files binnen 30 dagen retentie krijgt, en zien of er dan nog wat overblijft.
    Voor nog uit te komen films zal CP vast wel handig zijn, maar menig film kan ik beter handmatig even laten downloaden via sab/torrent.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    je retentie kun je in CP zelf instellen bij downloaders, als je die op 30 zet zou hij geen oudere nzb's op moeten halen

10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Nee klopt. In log staat dan hoogstens dat ie iets ouder dan 30 dagen gevonden heeft, maar doet ie verder niets mee.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    mijn mediaspeler heeft de nodige hiccups en ik overweeg hem te vervangen.

Op zoek naar:
    - een mediaspeler met XBMC
    - de mogelijkheid om met NZB's overweg te gaan
    - Automatisch binnenhalen van subs etc (sickbeard doet dat geloof ik?)
    - 3D ondersteuning
    - NAS functionaliteit

eerst was het perse nodig om hiervoor een htpc te bouwen maar hoever zijn de nieuwe Xstreamers etc al?

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik zou het scheiden als ik jou was.

Als je een serieus NAS en een serieuze mediaspeler wilt is er eigenlijk naast een dikke htpc niet iets wat dat echt beide goed doet.

Ik heb zelf de Ultra 1 (Ultra 2 komt er bijna aan) en ook al zou ik er qua schijven zoveel in kunnen drukken dat het genoeg voor me zou zijn dan nog kan het niet tippen aan de mogelijkheden die je met een goed NAS (lees: Synology) hebt.

Mijn verdeling is nu zo dat de Synology (met 6TB intern, 4TB extern) Sab, Sickbeard, FTP , Couchpotato doet en de Ultra (alleen 60GB SSD intern) enkel en alleen het draaien van Openelec met XBMC voor zn rekening neemt (en de library dus bijhoud)

Wat mij betreft is dat de ideale combinatie. Ik zou bijv niet willen dat mn mediaspeler altijd aan zou moeten staan omdat ik vanaf mn werk of mn telefoon iets naar Sab wil sturen.

Maakt het allemaal natuurlijk wel een stukje prijziger maar ik vind persoonlijk dat een goede NAS de basis moet zijn. 1 keer investeren in een goede 'mediatank' die content voor alle spelers in huis verzorgd ipv elke speler zn eigen interne bibliotheekje geven

Sickbeard haalt btw niet automatisch subs op. Wat je wel kan doen is of Sublime of Periscope gebruiken en dat aansturen met post-processing scripts vanuit Sab

Welke beperkingen loop je nu tegen aan bij je mediaspeler?

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    vaak over een nas na lopen denken ik vraag me alleen af hoeveel gebruik ik er van ga maken. Bijna al het mediagebeuren speelt zich hier af in de woonkamer. Mijn zoon misschien nog wat op zijn slaapkamer dan maar die mag weer niet overal bij. Dat kan ik voor mijn gevoel dan beter controleren door hem gewoon met usb stickies heen en weer te sturen.

Daarnaast ben ik behoorlijk milieubewust en zal ik met de combi nas/mediaspeler dus altijd twee apparaten aan moeten hebben als ik een film wil kijken waar ik er nu maar 1 aan heb.

Ik heb een tvix6500. Qua bestandsafhandeling nog steeds een topapparaat (nog nooit een bestand niet afgespeeld en hij is al jaren oud). Maar mijn grootste 'probleem' met het ding is dat het echt een standalone beestje is. Iaw films downloaden op mijn laptop, overzetten op een grote usbstick en dan achterin de mediaspeler drukken en aanzetten.

Daarnaast mis ik een mooie gui a la xbmc met mooie covers, info etc.

Verder is ie totaal niet geschikt voor muziek en foto's. Dat werkt gewoon zo brak als het maar kan. Muziek selecteren gaat erg vaag en met foto's kan je alleen een slideshow spelen maar bijvoorbeeld niet zelf naar de volgende foto.

Het liefste zou ik gewoon een apparaatje hebben wat ik eens in de zoveel tijd 's nachts een bats films kan laten downloaden en wat er voor zorgt dat als ik 's avonds een keer een film/serie wil kijken het gewoon een kwestie van aanzetten is en gaan. Daarnaast wil ik hem kunnen aansturen vanaf mijn pc zodat ik niet met muis/toetsenbord zit icm de player en televisie.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Als je echt voor het 'aanzetten en gaan' wilt gaan zul je met Sickbeard, Couchpotato enz moeten gaan werken dus dan zal er toch altijd 1 apparaat aan moeten staan volgens mij.

Tenzij je dat deel bijv op je PC installeert en het downloaden laat gebeuren op momenten dat dat ding toch aan staat.

Maar dan zit je er weer mee dat als je Mediaspeler op dat moment niet aan staat hij daar zn bestanden niet kwijt kan.

Dat maakt voor mij een NAS zo ideaal. Dat is het enige apparaat wat altijd aan moet staan. Hij zoekt zelf de films en series wel bij elkaar en als ik savonds thuis kom en ik zet de Xtreamer aan update XBMC zn library en ziet hij meteen wat er nieuw bij gekomen is.

Je zou je dan ook af moeten gaan vragen hoe graag je XBMC wilt. Er zijn wel andere mediaspelers waar je Sickbeard op kan zetten (Popcorn hour bijv) maar als je gaat zoeken naar XBMC + Sickbeard/Sab op 1 apparaat kom je volgens mij meteen al bij HTPC's uit.

En dan zou je je af moeten vragen of een HTPC met XBMC in slaapstand op kan tegen het stroomverbruik van bijv een Synology 212 (16,5 KW).

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of hij als je er veel apps als sickbeard op hebt staan uberhaupt nog wel veel in slaapstand gaat.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    16,5W (ik neem toch niet aan KW ;)) is als je nas aanstaat met de harde schijven draaiend? Ik neem aan dat er een spindownfunctie op zit? Hmmm lastig want beide tegelijk wordt hem nu even niet. Dan moet ik dus gaan voor NAS + mijn huidige Tvixie. Op zich vind ik het niet zo heel erg om mijn nas zelf het duwtje te moeten geven van wat ie moet downloaden. In twee dagen downloadt ie toch zoveel dat ik voor de komende maanden genoeg heb. Iaw na die twee dagen is het een tijdje weinig meer dan een hub waar alle bestanden op staan.

Wat bedoel je met SAB overigens?

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    W idd, niet KW :+

volgens de site is het voor de 2-bay versies

Energieverbruik : 18,2W (Toegang);6,8 W (Slaapstand harde schijf)

wisselt nog een beetje welk type je hebt (de langzamere types zullen ietsje minder verbruiken)

Sabnzbd, de Usenet client.

Werkt heel goed samen met Sickbeard en draait als een treintje op een redelijke synology

zelf een duwtje geven doe ik zelf bij films ook vaak maar voor series is er niks leukers dan vanavond thuis komen en XBMC opstarten en zien dat Sickbeard zelf de nieuwe Family guy en Simpsons al heeft klaar gezet :+

17. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Zit op m'n stage af en toe al te kijken, zelfs al weet ik dat er op sommige dagen niets bij is gekomen en op sommige dagen serie x of y. Zou bijna zeggen dat downloaden een verslaving is. :+

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik heb daar een verre voorloper van gehad (de a-100), was op zich wel een lekker apparaatje

houd er wel rekening mee dat je de schijf er nog bij moet kopen

Geloof wel dat je op de nieuwere popcorn's ook sickbeard enz kan installeren

20. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Na het wederom begeven van de Boxee box zojuist deze bijbesteld:
    WD TV Live
    Kan ik terwijl de boxee gerepareerd word toch mn filmpjes kijken en daarna lekker in bed series kijken.

Deel Deze Pagina