Meer dan tien miljoen iPods verkocht

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door pharzimx, 12 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pharzimx

pharzimx Elite Kaas Member

Leuk Bevonden:
    1
    AMSTERDAM - Er zijn meer dan tien miljoen iPods verkocht, dit meldde Apple-CEO Steve Jobs op de MacWorld Expo in San Francisco. In het vierde kwartaal van 2004 gingen er al 4,5 miljoen exemplaren over de toonbank wereldwijd. Het succes van de iPod is mede te danken aan de introductie van de iPod Mini in 2004.

De iPod Mini ging als warme broodjes over de toonbank. Zo goed zelfs dat Apple in april 2004 besloot om de wereldwijde introductie van de audiospeler uit te stellen. De vraag in Amerika was simpelweg te groot. In dat land is er sprake van een ware rage.

In juli kwam de speler naar Nederland. Ook in Nederland waren de spelers niet aan te slepen. Menig liefhebber viste tijdens de introductie naast het net.

Tijdens de MacWorld Expo had Jobs ook nog een verrassing voor de Apple-liefhebbers in petto. Apple gooit de Mac Mini op de markt. Een superkleine computer die ervoor moet zorgen dat meer mensen overstappen naar de Mac.

iPod Shuffle

Maar dat was nog niet alles. Steve Jobs was nog niet klaar. De computergigant brengt ook de iPod shuffle op de markt, een muziekspeler met een prijs onder de 100 euro. De iPod shuffle is kleiner en lichter dan een pakje kauwgum en wordt met draagkoord geleverd. De Shuffle is gebaseerd op de bekende shuffle-functie van de iPod. Deze functie zorgt ervoor dat een willekeurige selectie uit de muziekbibliotheek of afspeellijsten van de gebruiker wordt gemaakt.

"Bij de meeste muziekspelers die werken met flashgeheugen moeten gebruikers op een piepklein schermpje ingewikkelde toeren uithalen om muziek te zoeken. Met de iPod shuffle luister je op je gemak elke keer naar een nieuwe combinatie van nummers," aldus Jobs.

bron nu

2. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vond de nieuwe ipod shuffle niet echt veel nieuws brengen. Het was gewoon het dichtmaken van een gat in hun mp3 speler aanbod.

3. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat moet ik hier nu op reageren? :confused:

4. iaindevos

iaindevos Soldier of Fortune

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de iPod echt zo'n apparaatje om mee te showen van: Kijk mij eens geld hebben.
    Want de iPods zijn niet heel erg goedkoop en een partij handig dat ze zijn, me vrienden die er eentje hebben moeten telkens eerst 5 minuten zoeken voor ze hun nummer gevonden hebben.
    Nee das pas handig in gebruik.

5. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er zelf geen en zal er ook nooit een kopen (ik blijf heel stug nm netMD gebruiken), maar t zijn wel grappige apparaatjes en zeker wel nuttig/bruikbaar. Met elk apparaat zijn dr wel mensen die m kopen om te 'showen' dus dat is niet anders met ipod.

ik ben wel benieuwd hoeveel geheugen zon ipod shuffle heeft, hijs wel lekker klein

6. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Dan zijn zij gewoon niet handig. Ik heb namelijk binnen enkele tellen het nummer wat ik zoek voor me neus. :{

Anyway, goed nieuws vind ik het. De iPod verdient het. :) Maar dit kan ook besproken worden in 1 van de andere iPod threads.

- Closed

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina