1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Meerdere xboxen in 1 netwerk op xbox live?

Discussie in 'Games' gestart door Rox, 7 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Hallo allemaal,

    heb een paar van de topics doorgelezen met erg wisselende opmerkingen en mogelijkheden van dit onderwerp. Vandaar maar een los topic, als het toch niet goed is, sluit em dan maar.

    Ons netwerk ziet er zo uit:
    [​IMG]

    Beide xboxen hebben nu Live, maar er is iets raars aan de hand.
    Wanneer de poorten geforward worden naar xbox 1, kan xbox 2 daar natuurlijk niet veel mee. Omgekeerd of in DMZ zetten is ook logisch dat het niet werkt.

    Nu hebben we de optie ook geprobeerd om zonder forwarden xbox live te proberen. Daar komt het rare tevoorschijn.
    Xbox 1 krijgt dan een NT:1 en Xbox 2 een NT:3. Dit is dus zonder port-forwarden. Ook de volgorde van de tests uitvoeren maakt niet uit. Of xbox 1 uitzetten en alleen xbox 2 aan.


    De overige gegevens:
    na testen connectie op y drukken:
    1.00.5971.01 (Beide xboxen)
    W: 0000-000B
    X,Y,Z zie boven
    L: 183 ms (184 ms) P: 20/20 bij xbox 1 en bij xbox 2 L:185 ms (185 ms) P: 20/21
    MT: 1 (0015-00F0)
    IC: 1 (0015-00F0)
    NT: 1 (xbox 1) NT:3 (xbox)2

    Is er een oplossing voor om met beide xboxen een nt:1 te krijgen? En dus probleemloos te kunnen liven?
    Alvast bedankt voor jullie hulp.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    xbox 1 : DMZ zetten
    Xbox 2: een statische ip geven (net als xbox 1) en de volgende porten toe laten kennen: TCP 3074, UDP 3074 en UDP 88.

    dan is je probleem opgelost zie voor meer info de entrale router thread
     
  3. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Krijg je dan niet het port probleem waar Pejannl het over had?
    Dus dat de xboxen niet weten naar welke het toe moet?
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nope
     
  5. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok, zal het morgen even proberen als de internetverbinding niet zo druk gebruikt wordt ;)
     
  6. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb het geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet.
    Xbox 2 blijft connectieproblemen houden, dus joinen in games lukt meestal niet.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat zijn nu de mt nt en ic waarde? Heb je wel statische adressen gebruikt?
     
  8. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb statische ip adressen ja, het is nog steeds 10.0.0.13 en 10.0.0.14.
    Wanneer xbox 1 nu uitstaat krijgt xbox 2 nt:1, maar wanneer xbox 1 aan gaat (die staat met de geforwarde porten) springt de nt:1 van xbox 2 naar nt:3.

    De MT en IC waardes blijven onveranderd (beide xboxen MT:1 (0015-00F0), IC:1 (0015-00F0))

    Maar ik zal de vraag ook even in de centrale router thread stellen :)
     
  9. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Wij hebben dat probleem ook, 1 xbox pakt nt:1, de andere niet... Weet niet hoe ik dit makkelijk kan fixen aangezien ik de router regelmatig moet resetten als ie vastloopt en nieuwe ip's krijgt toegewezen...
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    in de centrale router thread heb ik rox geholpen ... echter moet je er rekening mee houden dat jouw probleem veel tijd en kennis gaat kosten .....
     
  11. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Het verschilt trouwens ook erg per game of je er last van hebt.

    Met Halo2 hebben wij er bijvoorbeeld geen last van dat er 1 een nt3 heeft, terwijl project gotham racing er veel meer moeite mee heeft.

    Helaas heb ik nog niet meerdere games (tegelijkertijd) kunnen proberen, we hebben niet meer games dubbel ;)

    En als je geen goede/veelzijdige router hebt (me :9) kun je het schudden, ondanks al de goede hulp van Fardo :). Hij maakt zijn naam als xbox live guru meer dan waar ;)
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb als het niet lukt betekend het dat je een budget router hebt .... dus dan raad ik je aan een andere router te kopen .. maar lees de router thread even door (de latere pagina's)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina