Melk is Slecht voor je

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sebass, 7 mei 2005.

  1. Sebass

    Sebass Schizz Artist

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Hola

    Ik hoor al heel vaak van myn oudste zus dat melk echt slecht voor je is en dat 70% van de wereld bevolking er allergies voor is. Ik zelf was vroeger ook allergies voor melk, en als ik het nu drink (1 a 2 glazen per dag) dan krijg ik veel last van acne. Ik wil met deze thread zoveel mensen laten weten dat melk niet zo gezond is voor je als je denkt.


    En op internet vond ik O.A. deze site

    milk is bad(Amerikaand)
    Melk is Slecht (Nederlands)

    Tegenwoordig zijn er reclames op tv dat melk juist goed is om te drinken, en uit deze bronnen is dat dus absoluut niet waar :confused:
    Ik vind dat de regering hier iets aan moet doen, omwille van onze gezondheid. Ik weet ook wel dat melk belangrijk is voor onze economie maar als we er lichamelijk op achteruit gaan vind ik dit geen goed argument om melk aan te raden en te blijven produceren.

    Wel is het zo dat het in amerika wel is toegestaan om bepaalde voedingstoffen aan koeien te geven voor extra productie, dus voor amerikanen is het drinken van melk nog erger.

    Nu wil ik van jullie weten hoeveel melk je drinkt en wat je van het feit vind dat de nederlandse regering de slechte eigenschappen van melk gewoon verzwijgt.

    Ikzelf drink alleen melk in myn thee.

    Grtz Sebas
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2005
  2. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er laatst ook een documantaire op tv (ik d8 radar) over gezien
    best wel schokkend als je bedenkt datmeer dan de helft van nederland melk drinkt. Maar ach tegenwoordig kan je overal ****** van krijgen
     
  3. Ruud

    Ruud Guest

    Nu is het ineens een feit?

    Newsflash: op internet staat meer onzin dan 'feiten'. D'r zal vast wel een kern van waarheid in die sites van je zitten, maar waarschuw je dan ook even iedereen die Fanta drinkt dat die stukje vruchtvlees eigen aardappelpulp zijn?

    En onze regering dat maar verzwijgen!

    Het tuig.
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    :{ bijna een liter per dag :{
     
  5. DA_richard_-

    DA_richard_- Jaaa

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Achja tegenwoordig is alles slecht voor je.. ze zeggen ook dat kaas niet goed voor je is.. als je hier allemaal naar gaat luisteren mag je helemaal niks meer drinken/eten. Ik drink bijna per dag een pak melk.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2005
  6. Sebass

    Sebass Schizz Artist

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    dank je voor je antwoord.

    fanta is een delicatesse en melk IS gezond althans dat zeggen de reclames en byna elke nederlander zegt dit. Terwijl uit deze bronnen dit eigelijk helemaal niet zo is. Daarom is dit toch wat serieuzer dan dat fanta gebeure van je. En daarom vind ik het slecht dat de regering het verzwijgt.

    En besides iedereen weet dat je fanta drink omdat het lekker is, en je drinkt het niet voor je gezondheid.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2005
  7. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Ach, je wordt helemaal gek van al die onderzoeken. De een beweerd dit, de ander dat. Dan beweerd men weer stellig dat melk (of wat dan ook voor product) slecht voor je is en een week later komt er weer een ander onderzoeksteam die het tegenovergestelde zegt.

    Zoals met vrijwel alles geldt, gebruik het met mate en er is echt niet veel aan de hand.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2005
  8. Rolf85000

    Rolf85000 Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    vrij zinloos om hierover te discuseren, aangezien zelfs deskundige het niet eens zijn met elkaar
     
  9. Sebass

    Sebass Schizz Artist

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens er zijn genoeg mensen in nederland die niet zo lichthartig over hun gezondheid denken als jij, en waarvoor die onderzoeken wel belangrijjk zijn.
    En BTW wat is met mate melk drinken volgens jou.

    Dus jij hecht er totaal geen waarde aan dat b.v. 70 % van de wereld bevolking er allergies voor is. En voor jou maken die feiten nix uit, want jij gelooft pas iets als iedereen (in det geval de deskundige) er over uit zijn. of zie ik het nu verkeerd _0/
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2005
  10. Ruud

    Ruud Guest

    Het is wat GR zegt, varieer in je voeding en er is niets aan het hand. Al die onderzoeken boeien me onderhand niet meer.
    Mensen hebben jarenlang maar enorm veel spinazie gegeten omdat er zo extreem veel ijzer in zou zitten. Toen een aantal jaar later iemand het voor de gein na ging rekenen bleek het destijds niet 'helemaal' te kloppen. Uit m'n blote bol zaten ze er maar een factor 4 naast...
    Dat geeft wel een beetje aan hoeveel waarde je aan zulke onderzoeken moet hechten.

    Appels zijn gezond, vitamine-bommetjes, je kent 't wel. Enig idee hoe giftig bepaalde vitamines kunnen zijn als je er teveel van neemt?
     
  11. Ruud

    Ruud Guest

    Joh, doe jezelf een plezier en veroordeel 'm niet zo makkelijk.
    D'r is een verschil tussen 'lichthartig denken' en nuchter tegen zaken aankijken. Een menselijk lichaam kan ENORM veel hebben. Sterker nog, tease 'm een beetje en je krijgt extragratis verweer (ik noem een griepprik) ;)

    //edit: haha, ik lees nu het 'chinezen breken minder vaak botten'-argument. Gek he, ze zijn een halve meter korter en vallen dus minder hard. Zwaartekracht, je weeeeet togggg.
    Dat 70%-allergies-iets waar je trouwens zo aan vast loopt te klampen mag je eerst aantonen. En definieer meteen 'allergie', want ik ben allergies voor zulke getallen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2005
  12. Sebass

    Sebass Schizz Artist

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt, alleen je lichaam aantasten dmv een eenvoudig te vervangen product is geen slim iedee volgens my. Een lichaam kan veel hebben maar chronische aantasting ik denk niet dat ie daar zogoed tegenkan als jij denkt.
     
  13. Roberto

    Roberto ....

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    0
    Wis ik allang ,ben zelf lactose intolorant. Als ik melk drink wordt ik onwijs ziek.
     
  14. Ruud

    Ruud Guest

    Dit is nu al een kansloze discussie als jij te wanhopig vast blijft klampen aan je eigen gelijk. ALLES is 'aantoonbaar slecht' voor je, argumenten in overvloed. Als jij je leven door zulke onderzoeken wilt laten beinvloeden; be my guest. Ik dénk beter te weten dan dat en ik leef een gelukkig en gezond leven. Met melk, met mate. No prob!

    Stomme Amerikaanse bangmakerij; ik haaat het.

    Maar ik beweeg nu, dus op de lange termijn slijt mijn kraakbeen. Ow shit, ik moet wel blijven bewegen, anders word ik op de lange termijn dik! Wat nu!
    *paniek

    (K)
     
  15. Sebass

    Sebass Schizz Artist

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    tering hey wat ben jij heetgeblakert (althan zo lees ik het)

    dude waar jij het in je laatste alinea over hebt, is een feit wat onvoorkombaar is ! melk drinken kun je gewoon voorkomen hoor. geen probleem. Nu maakt my het niet zoveel uit wat jij nu eet en drinkt. ik wil je wel ervan bewust laten worden dan melk naar deze bronnen niet zo goed voor je is dan dat (in meeste gevallen) de omgeving/regering je verteld.

    trouwens ik wil ff je meing (over hetgeen waar deze thread nu eigelijk over gaat)

    Wat vind jij ervan dat de regering het verwijgt hoe slecht eigelijk melk voor je is.

    Alle eetbare/drinkbare stoffen zijn in weze giftig het gaat alleen om de hoeveelheid je eet/drinkt.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2005
  16. Ruud

    Ruud Guest

    Joh, je leest te selectief. 't Antwoord op al je vragen kun je allang vinden in mijn replies.

    I'm out, dit gaat toch nergens heen.
     
  17. sam_sadist

    sam_sadist Guest

    deze uitspraak is gewoon bullshit :mad:
     
  18. Sebass

    Sebass Schizz Artist

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    ff wat specifieker sam sadist

    @ruud: dan denk ik dat jij nix van die onderzoeken gelooft en daarom maakt het jou niet uit of het slecht of goed is dat de nederlandse regering niets aan het imago van melk doet.


    En als je zelf ff wat verder op die sites leest waar over die chinezen wat staat, dan staat daar ook dat het mischien wel helemaal niet aan de melk ligt want daar eten ze gewoon totaal anders.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2005
  19. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Wat een ongelooflijke onzin. Klinklare nonsens. Ten eerste: melk is in principe niet slecht voor je, hooguit bij overmatige consumptie. Zoals met alles eigenlijk het geval is, dus eigenlijk geef je zelf het antwoord al. Ten tweede: waarom zou de overheid iets verzwijgen? Als melk écht zo slecht zou zijn als jij het beweert, zou het allang uit de schappen gehaald worden. En dat gebeurt niet, waarom? Omdat melk niet slecht is. Go figure, we drinken het al duizenden jaren. En omdat een of andere malloot in een labjas in een suf experiment per ongeluk heeft ontdekt dat het natriumkaliaatchloridegehalte 0,01% hoger is dan verwacht is het ineens slecht. Tuurlijk. Stierenpoep, niet aan mij besteed.
    Als jij daarom een geheelzuivelonthouder wilt worden, ga gerust je gang. Geen melkveehouder die daar een traan om laat. Maar in mijn ogen is het naïef gedrag dat je zo'n stampij gaat maken om een of ander lullig artikeltje op het internet (off all places).
     
  20. sam_sadist

    sam_sadist Guest

    gelijk hebt ge, als de regering iets zou verzwijgen dan is het wel allesbehalve dat. k denk eerder iets van brussel-halle-veelvoorde of kleine brochel dan dit
     

Deel Deze Pagina