Originally posted by Nosh_JSRF
Ik heb een hekel aan dit soort threads... Waarom? Omdat ze bij mij erg persoonlijk worden. Ja, ik heb regelmatig zelfmoordneigingen. En dan niet gothic stijl: 'ik ben verdrietig, ik heb het zwaar, hey, laat ik maar zelfmoord plegen!' maar echt een gebrek aan motivatie, interresse en wil om verder te leven. Ik heb nu 2 keer echt een moment gehad, dat ik met een mes op mijn pols stond, met de gedacht dat ik alleen een beweging hoefde te maken, en dat ik dan 'vrij'was. Noem me ziek, maar ik heb steeds vaker het gevoel dat alles wat we doen, maar zo fucking nutteloos is. We worden geboren, groeien op, worden volwassen, planten ons voort, gaan dood. De volgende generatie doet exact hetzelfde. En ga zo maar door, en maar door... Wil ik dat? Nee. En wat heeft het eigenlijk voor een zin? Als je dood gaat, zijn er hoogstens een handjevol mensen die echt rouwen, de rest doet alsof, en leeft de volgende dag gewoon weer verder. Iedereen leeft langs elkaar heen, zonder ook maar de moeite te nemen om verder naar elkaar te kijken dan de oppervlakte. Ik doe precies hetzelfde, alleen mijn vriendin, mijn ouders en 2 goede vrienden ken ik echt, en zelfs dat kan ik niet met zekerheid vaststellen. Voor de rest ken ik mensen alleen een beetje oppervlakkig, niet meer, niet minder. Daar kan je genoegen mee nemen, maar dat doe ik niet, wil ik niet, en ga ik ook niet doen.
Ik weet niet of ik ooit besluit om door te zetten. Misschien wel, misschien niet. Misschien groei ik gewoon verder op, krijg een redelijke baan, en verdwijn ik net als zoveel mensen in de grijsheid van dit bestaan. En misschien besluit ik toch een keer om dit leven te beieindigen. Ik weet het niet, en kan me er eigenlijk niet meer druk om maken...
Sorry voor de lange post, maar dit moest even...
Klik om te vergroten...