hands-on
Dan zou ik het spel een lange tijd gespeeld moeten hebben, maar kan nu al zeggen dat ik de game veel leuker vind dan elke GTA game. De Havoc Physics zorgen gewoon dat je zelf Action hero acties gaat doen. Bijvoorbeeld als er een aantal jeeps met ventjes je weg blokkeren er gewoon doorheen beuken met je wagen en dan de wagens realistisch zien weggebeukt worden a la Half-Life 2 (Krijg je de kans voor in de torturial/start missie). Je kan bijvoorbeeld ook tnt op je jeep planten, die ergens naar binnen rijden en laten ontploffen, het is namelijk zo dat als je niet remt en tijdens het rijden uit je auto springt de auto nog door blijft rijden. Je kan dus helemaal zelf bepalen hoe je bepaalde situaties aanpakt en de game is dus niet zo statisch als GTA. Qua grootte moet ik dus nog even op verkenning gaan. Het feit dat alle objecten physics based zijn en alles opgeblazen kan worden word de replay value gewoon erg hoog. Je kan de start missie al op zo veel manieren spelen dat ik gewoon jeukende handen krijg als ik weet dat de game 20 tot 30 uur gameplay bied als "standaard". Dus die 20 of 30 uur mag je weer gaan vermenigvuldigen met het aantal manieren waarop je een alle situaties kan aanpakken. Ik ben ook enthousiast over de sfeer. De muziek is filmish orchestral a la Hitman/Medal of Honor (Medal of Honor muziek composer trouwens). En de voice acting is erg goed en past goed bij de game waardoor humor voor een glimlach zorgt ipv een sarcastische "ha ha".
Ik kan niet wachten tot ik met rocketlaunchers jeeps en andere voertuigen kan omverblazen of ze natuurlijk jatten . Wat bijvoorbeeld wel leuk is om te vertellen is dat als een wagen op z'n kant ligt je em handmatig weer recht moet beuken, dit kan met een melee attack bijvoorbeeld door X te drukken. De wagen word dus niet magish op z'n kant gezet zoals bij Halo/Halo 2. Door de physics heb je dan echt het gevoel dat je met een voertuig te maken heb ipv een ingame model.
Wat ook leuk is is de cashmeter die steeds word aangevuld bij elke kill/destruction. Geeft een lekker gevoel. want daarvan kan je leuke dingetje gaan kopen die je voor je missies kan gebruiken.
Meer hands-on zodra ik meer gameplay-uren erop heb zitten.
Laatst bewerkt: 22 jan 2005