met welke reden heb je voor een beroep gekozen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door gabb, 6 jun 2005.

1. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

Ik werk bij een behandelinstituut voor jeugdigen met psychiatrische, sociaal- emotionele, en gedrags- problemen. Ik ben daar leidingevende. Ik vind mijn werk geweldig omdat het elke dag anders is en het een uitdaging is om complexe problemen op te lossen. De omgang met de jeugdigen is altijd erg bijzonder. Je moet erg alert blijven en altijd zoeken naar de juiste 'toon' om in contact te komen. Het is spannend en het geeft mij voldoening om de jeugd een zo goed mogelijke behandeling te kunnen geven. Ook het contact met de ouders is een leuk onderdeel van mijn werk. Daarnaast nog zo veel!
    Het volgend jaar wil ik weer een studie gaan volgen, waarschijnlijk wel iets in dezelfde richting.

Ik zou wel graag willen weten waarom jij voor dat ene beroep hebt gekozen en natuurlijk of dat de goede keuze is geweest. Misschien zijn er wel meer die ook nog graag door willen studeren of juist blij zijn met het diploma en het daarbij laten?

2. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    geen werkende mensen hier? of gewoon geen leuk werk? zou toch ook triest zijn!

3. dutch_badass

dutch_badass New Member

Leuk Bevonden:
    2
    haha, nouja ik werk niet (officieel) Maar is een opleiding ook goed
    Ik doe nu Multimedia vormgeven omdat ik gewoon graag dingen ontwerp, of dus eigenlijk simpel gezegd....moie dingetjes maken vind ik leuk :+
    Na deze opleiding wil ik nog de opleiding Kunst gaan doen want tja, dat vind ik gewoon prachtig.

Ik zou niet zo persoonlijk met moeilijke mensen kunnen werken, daar erger ik me de tering aan. _0/

4. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    he opleiding is natuurlijk ook prima. is leuk om te weten waar men later het beroep van wil gaan maken. Mijn pa heeft een reclame-advies buro. Anders maar ook mooie dingetjes maken! Als je de opleiding kunst nog gaat doen ben je een creatief persoontje! Wat maak je zoal?

5. Da Ni-LXL

Da Ni-LXL -xbw *****istrator-

Leuk Bevonden:
    0
    doep[ ik werk in EEN RESTAURANT OMDAT IK DAAR GELD MEE VERDIEN. Dus geen idee daarachter. Wel wil ik iets met economie gaan studeren.

6. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Het verdienen van geld is naar mijn idee, de eerste aanzet om te werken. Neemt niet weg dat ik dat vroeger deed door middel van bijbaantjes, in d horeca, supermarkt enz. maar ik daar helemaal geen plezier aan beleefde. Ja aan het geld wel maar aan het werk absoluut niet. Het is toch wel prettig als je dan toch moet werken om dat op een zo'n leuk mogelijke manier te doen.

7. holyboy

holyboy The one from above

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef sportles in een psychiatrisch ziekenhuis. Dus aan met met verwschillende ziektebeelden als schizofrenie, psychose, depressie etc. Maar ook aan verschillende groepen verslavingszorg.

Ik doe dit omdat ik sport leuk vind en zelf merk dat ik na het sporten me lekker voel. Dat wil ik overgeven aan de mensen dat ze in de sport een uitlaatklep vinden om emoties te tonen en om rustiger teworden.

8. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Erg leuk, althans de groep waar je sportles aan geeft. Tenminste ik vind de psychiatrie altijd erg intersessant! Voor een gedragswetenschapper natuurlijk kaasje!!!! Het sporten zit helaas niet zo in mij. Hoe moet ik dat zien sportles aan psychiatrische patienten? Kunnen zich daar echt in ontladen? Toevallig een grappig of leuk verhaal?

9. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga als ik klaar ben met mijn studie Sportmanagement , de organisaties rondom WK en EK voetbal , Olympische Spelen etc etc verzorgen al met al een zeer leuk beroep als je veel van sport houdt.

Mijn salaris zal er niet om gaan liegen iig :D

10. holyboy

holyboy The one from above

Leuk Bevonden:
    0

Er zijn zat "clienten" die zich goed kunnen uitleven, sommigen iets te veel. Heb er een keer 1 gehad die nam een medicinebal van 2 kg en ging hem al koppend hooghouden :confused: Denk dat hij nog wel hoofdpijn heeft gehad naderhand.

Wat ik vooral tegen kom is dat de deelnemers fanatiek zijn en dan precies tegenover iemand staan die gewoon voor het plezier sport, daar komen soms leuke en soms minder leuke situaties uit voort. Ben in ieder geval blij dat er bij mij nog nooit gevochten is.

Leuk verhaal: Heb een keer een jongen van ong. 17 jaar gehad die dacht dat hij God was. We gingen paaltjesvoetbal doen en hij werd elke keer boos als iemand hem aanraakte want hij was God. En hij was ook stellig overtuigd dat zijn paaltje niet om kon. Ook nog nadat hij al 5 keer omver geschopt was. Hij zag/wilde het niet zien.

Nog een leuk verhaal. We hebben een meisje rondlopen die heeft meegedaan met idols en is ook op tv geweest. Zij vind zichzelf heel knap en vind dat ze een mooi lichaam heeft en vind dat ze mooi kan zingen. Ik kan je vertellen dat het allemaal precies andersom is. Met sporten denkt ze hetzelfde, maar ook daar bakt ze neit veel van.

11. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @NK: |:- En ik maar studeren en studeren en werken en werken en tja mijn salaris?????? Niet slecht, anders heb ik natuurlijk voor niets zo lang gestudeerd maar tja, gezondheiszorg is dan toch echt de verkeerde keuze!
    Lijkt mij trouwens wel erg leuk, en ja dat eventuele geld ook!

@Holyboy: :D Moet ik erg om lachen, om je voorbeelden dan he! Maakt het werk toch stukken leuker! Ik moet ook zo vaak lachen en sommige vinden dat cru, maar ik denk dat je juist in de omgang met deze mensen veel humor moet hebben! Toch! Is wel grappig. Een jongen? cq. meisje van mijn werk heeft ook meegedaan aan idols! tja een beetje hetzelfde verhaal! *)

Deel Deze Pagina