1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Metal Gear Rising: Revengeance

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 1 jun 2009.

  1. Nonsubsisto

    Nonsubsisto Thieves in the Night

    Berichten:
    579
    Leuk Bevonden:
    0
    Als jij deel 3 binnen 2 dagen kan uitspelen, verdien jij een gouden medaille als MGS fan. :+

    Heb trouwens ook veel zin in alle MGS games weer in volgorde van release datum te spelen. 1, 2 en 3 dan, heb die andere games niet.

    Anders check ik desnoods een volledige MGS4 walkthrough op Youtube ofzo...
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Klopt en daarom speelde ze de Ninja, om The Patriots te dwarsbomen.

    En MGS weekend houden en de skipscènes skippen (kan je eigenlijk wel in een dagje doen) lijkt me niet echt een bedoeling van een MGS weekendje :+.
     
  3. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja daarom neem ik er een weekend voor om ook het verhaal mee te krijgen:+
    Moet alleen ff een PS3 fixen. Hopelijk kan ik die van m'n buurjongen weer lenen want die heeft zo'n ps3 die BC is zodat ik ook MGS3 kan spelen.

    Ik denk trouwens dat ik deel 3 het beste v/d serie vind.
    Deze is het langs, heeft het vetste verhaal en sfeer is er ook geweldig.

    Wat ik trouwens van deel 4 echt geweldig vond
    Dat je weer terug kwam op die basis in Alaska; Shadow Moses
    Wat gaf dat een heerlijk gevoel zeg om weer op die oude bekende locatie's te komen!
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Haha, dat wil ik dus ook doen, een PS3 lenen van iemand om MGS 4 te spelen. :+

    Had een tijdje terug nog MGS 1 opgepakt en tot het einde van CD 1 gekomen, CD 2 pakte hij helaas niet meer.

    Dat van Shadow Moses in MGS 4 heb ik gezien in wat beeldmateriaal op Youtube, o.a. met Crying Wolf, en dat er ook aan het einde v/d boss battle een wolf aan komt (Sniper Wolf), dat is wel tof gedaan.

    Vraagje betreft Solidus:
    Is Solidus nou de vader van Raiden? Of heeft hij hem slechts getrained. Wel een toeval dat ze beiden nu een ooglapje hebben, hehe.
    Ik vraag me af wat Solidus deed voor MGS 2, ik ken hem niet echt goed. Het is wel één van de klonen van Big Boss, toch? Of is het een kloon van Solid Snake (zoals hij genoemd wordt in MGS 2).

    *post editted
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2010
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Solidus was inderdaad 1 van de 3 klonen van Bigg Boss. Hij was de president van de USA tijdens MGS1, dit kwam je te weten na de credits van MGS1.

    Solidus heeft Jack gewoon opgeleidt.
     
  6. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    haha ook op de pc?:9
     
  7. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je geen 1 MGS game gespeeld hebt mis je dan veel? Ik krijg namelijk het idee dat er veel meer achter de hoofd speler zit dan gezegd word straks in het spel. ben in bezit van een PS3 maar is dan MGS4 spelen aan te raden?
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    In deel één kreeg ik echt een band met Solid Snake. Ook is het best wel essentieel voor het verhaal, maar dat is eigenlijk welk MGS deel.

    En of MGS4 de moeite is; Ik sta al 2/3 jaar(hoelang is MGS4 nu al uit?) op het randje van een ps3 kopen en de enigste titel die me op de ps3 aanspreekt is MGS4
     
  9. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Nope, oude grijze PSX. :cool:
    Klopt, puur alleen voor dat. Ga geen nieuwe console kopen though.
     
  10. J-E-N-O-V-A

    J-E-N-O-V-A Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, het is wel van belang de vorige delen te hebben gespeeld eigenlijk. Het verhaal is redelijk complex. En raiden heeft al in 2 delen gespeeld. de Raiden die je nu ziet is totaal anders dan hij ooit was.
     
  11. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Als ik een keer zo'n oude 80GB die ook BC is(zodat ik ook mgs3 kan spelen) voor een leuk prijsje kan scoren óf Bart Smit heeft weer zo'n dump actie(en als ik deze keer niet te laat ben) koop ik er wel een.
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het is enkel de 60GB die bc heeft. En als het je om MGS3 te doen, hoef je gewoon op de 3DS te wachten. Kan je hem ineens in 3D spelen :cool:.
     
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Dan bedoel ik die 60GB:+
    En een PS3 heeft in mijn ogen toch wel iets grotere meerwaarde dan zo'n NDS
     
  14. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Is het daardoor niet juist minder van belang dat je het verhaal kent?
     
  15. J-E-N-O-V-A

    J-E-N-O-V-A Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja misschien wel, maar het is toch best belangrijk om te weten wie Raiden was voordat hij transformeerde. Ik vond MGS2 zeer vermakelijk met Raiden. Ik vind het een erg interessant personage ondanks dat hij niet zo stoer als Snake is.

    Zowieso, de wereld waarin je knokt en de vijanden die je ziet komen uit eerdere delen. Raiden vecht duidelijk in het gebied van MGS4, dus zou alle delen eerst even spelen voordat je hieraan begint, gewoon voor het gevoel :)
     
  16. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Het lijkt me ook vet om een keer de hele MGS reeks, dus als deze uit is, een keer chronologisch achter elkaar te spelen.

    Dus beginnen met MGS3, daarna MGS1, dan MGS2, Daarna MGS Rising, en daarna MGS4.

    hoewel er hier niet over gesproken mag worden, maar bestaat er een PSP emulator op de PC? Ik zou toch wel erg graag die nieuwe MGS voor de PSP, dream eater(geloof ik) willen spelen.
    Geloof dat dat zich om en naarbij MGS3 afspeelt.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2010
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Team Metal Gear Solid Rising Interviewed

    The producer and director discuss the core mechanics of the new PS3 and Xbox 360 MGS game.

    The Metal Gear Solid Rising gameplay trailer that debuted at Microsoft's Xbox 360 E3 press conference was sweet and all, but it's a bit difficult to grasp what's going on without some textual details to back up the action. For that, we turn to Famitsu, which scored an interview with the game's development staff in this week's issue.

    [​IMG]

    Hideo Kojima is usually the one fielding questions whenever a new Metal Gear game is in the spotlight. Not this time, though. Instead of Kojima, who's serving as Rising's executive producer, Famitsu quizzed producer Shigenobu Matsuyama and director Mineshi Kimura. Kimura has worked on past MGS titles, serving as CG designer. Matsuyama previously worked on such titles as arcade gun shooting game The Police Officer.

    The two page interview with the developers is packed with words like "katana" and "slash." As you might have guessed from the E3 trailer, slash mechanics are a key concept for the game. You can make Raiden do quite a bit with his sword. One example is to chop up enemies and objects repeatedly after having floated them up into the air. Matsuyama described this as being similar to something that he called "ball lifting."

    One of the main concepts of the game is "free slicing." They've made it so that by changing the angles of your sword slashes, you end up slashing at different areas.

    Unfortunately, the two didn't go into details about how those precise slashes are made. However, precision slashing does seem to be a major part of the game, as it contributes to strategy.

    First, some background story is in order. Rising takes place between Metal Gear Solid 2 and Metal Gear Solid 4. Famitsu pointed out that at this point in the series' chronology, Raiden has begun a change to cyborg form, which is how he's decpited in MGS4. However, Matsyama noted, the Raiden we see in Rising looks markedly different from the Raiden we see in MGS4. Rising will clue us in on the events that made Raiden change from is Rising self to his MGS4 self.

    As a cyborg, Raiden needs power. And the E3 trailer showed one way he gets his juice -- by sucking up the energy from fallen cyborg foes.

    This is where the strategy of your slashes comes into play. When you fight a cyborg or mech foe, you'll end up with different things for Raiden to suck up depending on where you slash. You'll need to be strategic in the kinds of slashes you make.

    Outside of slashing away at cyborg troops, you can also slash more complex objects, like cars for instance. Matsuyama explained that giving the player the ability to do this required that they render the innards of objects, even modeling areas they'd usually not model.

    You can also chop up environmental objects like walls and pillars. This does not work for everything in the environment, though, as Kimura noted that while their program would allow for it, giving such freedom would end up making the game hard to play. This is why they're imposing a few limitations on the player.

    The game isn't all hack and slash action, though. One of the first things Matsuyama cleared up in the interview is a misconception some might have had from the E3 trailer. There's more to the game than just fighting, he said. In fact, you're free to play like a more conventional Metal Gear Solid game, advancing stealthily. Those who are more confident in their action skills, however, can choose to charge right in at enemy groups.

    Even those who do take a more conventional stealth approach to the game will find some differences from past Metal Gear games. Explained Matsuyama, one goal for the game was to make an MGS of different form from past titles. Those who try to play the stealth way will find that Raiden has a certain amount of speed to him.

    Even though stealth is in still in there, the game's production placed a focus on katana-based battles. Famitsu asked if this means that you'll always combat as a katana-wielding Raiden, but Kimura would only respond that he cannot share details on the game's story. He was willing to say that, from a gameplay system perspective, they're making the game with the idea of putting the katana-based battles as the focus while still still retaining the conventional stealth on the side.

    All the sword play and, as shown in the trailer, decapitation brings up a touchy area in Japan, as human decapitation is usually censored from games. During the interview, Matsuyama brought up some of the moral issues brought on by the game's mechanics.

    You're actually not just fighting cyborgs and mechanical foes in Rising. You'll also find human foes. You are free to slash away at these foes. However, Matsuyama did note that they're keeing in mind the difference between chopping up a cyborg and chopping up a human.

    One of the fundamental ideas of the game, said Kimura, is to not endorse mindless killing, and to extol the virtues of disabling enemies rather than killing them. This is similar to the conventional Metal Gear games, he noted. They wanted to try out a number of new things with Rising, but this is one area they wanted to keep unchanged.

    Getting more specific with gameplay, Kimura said that there would be some "no kill" elements contained within the gameplay systems.

    As an example of how some of these moral elements might work into the game, Famitsu described a situation where you end up facing off not against a cyborg, but against a human soldier. You'll have to decide whether to get past the soldier by killing him, or to evade the soldier by using your katana to carve a path through the road.
     
  18. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Gelukkig, je kan ook nog gewoon sneaken _O_ .
     
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Snake op die poster op screen 1. :D
     

Deel Deze Pagina