1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Metal Gear Solid HD Collection

Discussie in 'Games' gestart door Grave, 3 jun 2011.

1. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    De beste speelvolgorde is IMO ook de chronologische volgorde.:thumbs:

Dan speel je als het ware 1 groot(s) verhaal.

Je kunt de volgorde van uitgave aanhouden, maar ik denk dat je dan veel dingen mist, die nu juist mooi in elkaar vallen en aanvullen. Lijkt mij ook het minst verwarrend, zeker voor gamers die het verhaal nog niet goed (meer) kennen.

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het dus juist andersom vet.
    Om het volgens de uitgaven volgorde te doen.

Dan refereren ze naar dingen uit het verleden en hebben ze het over big boss waardoor dat een soort mythisch figuur wordt.
    De beleving van deel 3 en wellicht ook PW wordt dan zo veel toffer en heb je continu dat ooooohhh, aaaahhhh, WAAAAATTTT?!?! gevoel

3. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.150
    Ik vind het ook vetter om in volgorde van uitgave te doen. De verrassingen zijn wat groter en je ziet de ontwikkelingen van de gameplay ook duidelijk. Ik heb 3 even kort gespeeld en als je dan terug gaat naar 2 mis je toch wel wat gameplay dingetjes die je anders niet zo opvallen.

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben er ook nog niet over uit of ik die 3D camera chiller of niet vindt in 3

5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Het beste is om de games qua uitgave te spelen imo. Dus eerst Sons of Liberty, dan Snake Eater en daarna Peace Walker. Zo vallen er ook veel puzzel stukjes tijdens het spelen in elkaar en is de beleving beter IMO. Wel eerst even het verhaal en de gebeurtenissen van Metal Gear Solid 1 doorlezen. :)

6. allstyles

allstyles Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    kan iemand mij melden hoe ik de msx games kan spelen in de HD collectie??
    Elke review heeft het erover, maar kan nergens vinden hoe die te spelen zijn...

7. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Die kan je als het goed is starten via Metal Gear Solid 3.

8. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Confirmed :)

Je wordt wel een flink stik terug gegooid in de tijd :9

9. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    ik heb em net ff gespeeld bij een vriend, althans geprobeerd. MGS Peace Walker HD maar die gaf een melding dat de disc unsupported was?! Ik vroeg em al heb je disc 1 al erop gezet? mss dat dat het kan wezen?!

10. GizMo-2003

GizMo-2003 Say What!?

Leuk Bevonden:
    2

en dat met een retail disk? :emo:

bij 2 moet je toch voor tanker-plant kiezen? tenminste dat lijkt mij :p Volgens mij heb ik MGS2 nog nooit aangeraakt

Laatst bewerkt: 7 feb 2012
  11. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Ja Tanker-Plant. Dan krijg je het hele verhaal. Gisteren de tanker uitgespeeld. Ik kan nog steeds genieten van de cutscenes + soundtrack. Straks misschien maar verder in de Plant.

12. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    vond het ook al raar, hij gaat morgen terug naar de winkel voor een ander exemplaar

13. Pasquale NL

Pasquale NL Guest

Mochten er mensen zijn die wat missies samen willen completen, voeg mij toe op XBL :)

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ligt het trouwens aan mij, of is een 'hold up' doen bij iemand haast onmogelijk in mgs3 als je op normal of hoger speelt?

Ik loop zo zacht mogelijk op iemand af. Voordat ik dichtbij genoeg ben dat ie "freeze" zegt, horen ze me al lopen en draaien ze zich om...

15. Wildsurf

Wildsurf Echoes.

Leuk Bevonden:
    0
    Op de PS2 moest je met de d-pad iemand besluipen. Doe je dit gewoon met de analoge stick dan horen ze je aankomen.

16. allstyles

allstyles Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    kun je ook mensen vastpakken (en wurgen of killen) in mgs2 ??
    kan de knop niet vinden |:-

17. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ja, gewoon de (X) knop gebruiken hiervoor. ;)
    Als je hem ingedrukt houdt dan hou je hem vast, maar dan kan de vijand zich weer los maken. En als je op (X) spamt dan wurg je hem.

Ik ben nu bijna bij het einde van MGS 2, heb echt weer genoten en er is me ook veel duidelijk geworden. Laatste keer dat ik die game speelde was al jaren terug. M.b.t. The Patriots en Raiden is me ook meer duidelijk geworden.

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Aha, dat eens proberen:+
    Hoewel ik MGS3 nu uitgespeeld heb.
    Met (B) kan dat.
    Dan heb je meerdere opties zoals keel doorsnijden, ondervragen geloof ik.
    Moet je maar even onder extra en dan CQC.
    Oh, dit is MGS3:+
    MGS2 is(X)

Ben dr ook achter gekomen dat je bij een aantal camo's een bonus krijgt.
    Bij de één slijt je demper niet, de ander loopt je batterij niet leeg, de ander heb je geen footsteps.(in mgs:cool:

Nu aan PW beginnen

Laatst bewerkt: 15 feb 2012
  19. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Metal gear solid 2 uitgespeeld. Waar de besturing brak is, vind ik het verhaal dan weer erg tof. In het begin was het niet echt te volgen (Nog nooit eerder een MSG-game gespeeld), maar bij de plant-chapter werd alles een stuk duidelijker.
    Nu verder met MGS 3 en dan Peace walker proberen.

20. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.150
    Ik ben bezig met 3 maar vind het verhaal toch wat moeilijker om in te komen dan 2. kan misschien ook komen omdat ik 2 al eens uitgespeeld heb en 3 nog nooit gespeeld heb. Ben ook benieuwd naar Peacewalker, heb daar nog nooit wat van gezien dus dat zal een verrassing zijn.

Deel Deze Pagina