[XOne] Metal Gear Solid HD Collection

Discussie in 'Games' gestart door Grave, 3 jun 2011.

  1. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Helemaal met je eens....maar hoe erg hij ook is in deel 2 (zijn vriendin is nog véél erger IMO|:-) in deel 4 hebben ze hem toch wel cool weten te maken.....en dat had ik na deel 2 nooit verwacht te zeggen.;)
     
  2. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ga 1 van deze dagen met MGS Twin Snakes beginnen.

    Ik wil binnenkort ook de HD Collection halen, maar ik ben op zoek naar de US Collector's Edition. Echter is die nergens meer te koop, alleen op amazon voor belachelijk hoge prijzen. In Nederland werd hij destijds alleen verkocht bij Nedgame voor €89...

    Ga misschien dan toch die zavvi versie halen. Jammer dat de steelbook in werkelijkheid gewoon een stickerbook is.
     
  3. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Deel 2 nu uitgespeeld.

    Weet niet zo goed wat ik van het verhaal moet denken. Eerst vraag je je continu af hoeveel verschillende kanten er zijn, wat nou de goede kant is en aan wiens kant jij staat. Gaandeweg het verhaal lijkt alles steeds duidelijker te worden, waarna het nog eens 3 a 4 keer op zijn kop wordt gegooid. Zelden zoveel plottwists gezien in een game. Ook elk personage had minstens één melodramatische plottwist in zijn achtergrondverhaal. De makers hebben wel gevoel voor drama moet ik zeggen.

    Sommige dingen hadden ze er wel echt uit mogen houden, want dat was gewoon te cheesy voor woorden. Dat gedoe met Stillmans been, Otacon en zijn zus (en die zwemfobie :lol:), dat gezeik tussen Rose en Raiden... dit soort dingen maakten de cutscenes af en toe wel ondraaglijk. Raiden begon ik wel iets meer te waarderen, je krijgt toch een soort van band met hem.

    Gameplay vond ik, na ik gewend was aan de besturing, best wel vet eigenlijk. A.I. is intelligent maar soms een beetje wisselvallig (wat het op zich onvoorspelbaar houdt) en grafisch ziet alles er echt prima uit.
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Tof. Nu met Snake Eater begonnen?
     
  5. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep. Begint wel vet, toffe setting (qua tijd en omgeving).
     
  6. dave_k

    dave_k Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie LE zeg! Die wil ook!
    (Mocht iemand hem nog voor die prijs ergens weten te liggen).
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.576
    Leuk Bevonden:
    8.670
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
  9. dave_k

    dave_k Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Rick

    Rick Extreme gamer

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem uiteindelijk toch maar besteld bij zavvi met 10& korting,kost me nu 40 euro inc.
    goedkoper word die toch niet.
     
  11. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, was gister in MGS3 met een bossfight bezig (die ouwe dude).
    Start ik hem vandaag op, krijg ik een filmpje waarin hij dood is neergevallen. Gestorven van ouderdom. 8) Moet wel de makkelijkste bossfight aller tijden zijn geweest.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2012
  12. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Spoiler tags please!!!
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2012
  13. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, dan moet je het vooral ook quoten.
     
  14. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is ook een mogelijkheid om hem uit te schakelen ver en ver voor de werkelijke boss fight ;)
    Is ook een achievement opdracht.
     
  15. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Haha scherp. ^^
     
  16. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Metal Gear Solid 3 nu ook uitgespeeld. Deel 2 vervaagt toch wel redelijk bij dit geniale deel.

    In het begin dacht ik van: met mijn ervaring van MGS2 kan ik nu makkelijk mee. Nou nee hoor, kon gewoon weer opnieuw beginnen. Geen radar meer waarop je je enemies kan zien (het is immers in de jaren '60) en de A.I. is zowaar nog intelligenter geworden. Wat heb ik ze vaak vervloekt zeg als ze weer op het einde toch nog even bij mijn schuilplaats kwamen kijken. Of bij het minst geringe geluidje onraad ruiken. Naast de hogere moeilijkheidsgraad is de gameplay ook behoorlijk uitgebreid met die CQC-technieken, erg tof en subtiel gedaan.

    De setting (soort van Bond-filmachtig in Rusland) sprak me ook enorm aan en het bijbehorende survival-element is echt vet. Je stamina hooghouden door o.a. het eten van dieren, de toevoeging van de backpack en de cure-mode zijn allen prima en dragen echt bij aan die survival-sfeer. De omgevingen zijn geweldig en gevarieerd, van de jungle tot aan hoog in de bergen, en leven ook enorm. Licht briesje door het gras, kikkers die rondspringen, stromende beekjes, moet voor 2004 echt revolutionair zijn geweest.

    Het verhaal was weer wat verwarrend (vooral op het einde kwamen er toch weer wat twists) maar had wel interessante personages. Vooral The Boss vond ik een fascinerend personage. Cutscenes / ingame -balans was veel beter dan in MGS2 en dialogen waren beter te pruimen. Eén cheesy 'Japans' momentje gehad toen een eindbaas net voordat ik hem te lijf zou gaan even een informatief verhaaltje van 5 minuten ging houden, verder niet veel geërgerd.

    Enige minpunt is denk ik sommige bossfights, hoe uniek ze ook waren, waren veels te simpel.
     
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb zin om deze collectie te checken maar ik heb nog nooit een game uit de Metal Gear franchise gespeeld :+ Op het internet kom ik 3000x verschillende volgordes van speelvolgorde tegen 8)

    Kan iemand hier me misschien helpen? :p
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    http://www.listal.com/list/metal-gear-timeline

    Die is iig de timeline van het verhaal.
     
  19. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Voor deze collectie had ik ook nog nooit een MG-game gespeeld. Ik was begonnen met 2, vervolgens 3 en daarna Peace walker. Qua tijdlijn komt deel 3 voor Peace walker en jaren later volgt deel 2.
    Bij deel 2 zat ik me weleens af te vragen waar alles nu precies over ging. Deel 3 is het begin, dus goed te volgen als je de filmpjes ziet (en dan kun je sommige dingen van deel 2 ook verklaren) en Peace walker is een vervolg op deel 3.
    Beste spellen die ik trouwens in lange tijd heb gespeeld, vooral wat het verhaal betreft.
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Deels mee eens!

    Ik heb de game eergisteren uitgespeeld en het was het wachten waard! Vele malen beter dan MGS2 inderdaad. Ik ben het alleen niet met je eens dat het verhaal verwarrend is. De twists zijn niet over-the-top zoals in zijn voorganger. Het verhaal ontvouwt zich zo heerlijk langzaam in een steeds meeslepender plot. Die subtiliteit sprak mij enorm aan, want het werkt naar een einde toe waar je helemaal in zit. Kan het tippen aan de charme van MGS1? Als we Modder moeten geloven wel, maar ik heb mijn twijfels. De characters zijn imo net niet zo sterk als in deel 1.

    @Winterbase, pas op! Verwar chronologische volgorde niet met de volgorde waarin het verhaal zich ontvouwt. Check even een samenvatting/video van MGS1 en speel dan deel 2, deel 3 en dan Peace Walker. Of nog beter: Spéél MGS1 gewoon. ;)
     

Deel Deze Pagina