1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Metal Gear Solid HD Collection

Discussie in 'Games' gestart door Grave, 3 jun 2011.

1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Moeten ze wel eerst de European Extreme mode in de game steken, die was fucking win (nog moeilijke dan de gewone extreme mode en zonder rations :cool:). Weet nog goed dat ik met MGS2 alle dogtags had verzameld. Zo'n doorzettings vermogen heb ik nu niet meer in games.

2. Nonsubsisto

Nonsubsisto Thieves in the Night

Leuk Bevonden:
    0
    In 1999 was ik te jong om games te snappen. :+ Zal wel vet zijn als er voor DMC ook een HD collection komt, deel 1 was echt tof. :) 2 zuigde en deel 3 was mwoah.

Maar ik vind zelf dat MGS1 ook in die collectie hoort, niet Peace Walker. Peace Walker was echt tof, maar heb liever een MGS1, 2 en 3 HD collectie. :)

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Europe extreme was echt extreem8)
    Was me uiteindelijk wel gelukt.

Deel 1 heb ik echt iets van 70keer uitgespeeld en dat is niet overdreven. Elke moeilijkheids graad, Bandana en Stealth vrij gespeeld.
    Af en toe deed ik ook een speed run en dan speelde ik 'm binnen 2-3 uurtjes uit.
    Was echt alle cutscenes skippen, door elk gebied heenrennen omdat ik toch wist waar alle mijnen, guards en camera's waren8)
    MGS2 idem.

4. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Openingspost ff aangepast.

5. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    MGS 2 heb ik gewoon nooit gespeeld, ondanks ik een PS2 vanaf release had, drie wel heb gespeeld en 1 één van de beste spellen is die ik ooit heb gespeeld :+.

6. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    2 is ook...minder.

Het begint echt heel erg goed, maar zodra je niet meer met Snake speelt, is het minder.

Niet slecht, maar gewoon minder.

En dat ligt niet zozeer aan dat je niet met Snake speelt, maar meer aan die f*c*ing irritante 'Rose' die aan je kop blijft zeuren of je al weet welke dag het is!

"Stomme koe, ik ben met een gevaarlijke stealth missie bezig HOUD JE KOP!" was vaak mijn gedachte tijdens het spelen van deel 2.

Het is de enige MGS die ik niet meerdere keren heb uitgespeelt, maar dat gaat nu dus veranderen!

Kan niet wachten tot deze hier binnen is!
    Speel ik ze mooi allemaal in chronologische volgorde!
    Altijd al een keer willen doen, maar aangezien ik dan mijn PS2 uit de vitrinekast moest gaan pakken en weer helemaal aansluiten, daar had ik nooit zin in.....

Kom maar op met deze HD collectie!\o/

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.719
    Ik ga ze inderdaad ook in chronologische volgorde spelen. Moet alleen even kijken of ik MGS: Twin Snakes of het origineel ga spelen.

8. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Ga deze collectie zoiezo kopen. Metal Gear Solid 3 komt er ook voor m'n 3DS. Wel jammer dat deel 1 er niet bij zit. Peace Walker heb ik nog niet gespeeld dus dat komt dan wel weer goed uit.

9. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Ti's idd wel beetje raar dat ze 2 belangrijke delen weg laten. Het eerste deel en deel 4. Verhaal is zowieso al moeilijk precies te volgen. Hoop dat ze met hun nieuwe engine het eerste deel nog eens gaan remaken, dat zou vet zijn.

10. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ha, die twijfel heb ik ook.
    Qua graphics zeg ik Twin Snakes, maar qua controls zeg ik het origineel......

.....met deel 1 heb je gelijk, maar deel 4 is toch logisch?
    Dit is een HD-remake collectie; deel 4 heeft geen poetsbeurt nodig.

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.719
    Ook qua cutscenes zeg ik origineel. Die van Twin Snakes zien iets te over the top.

12. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb in de tijd geopteerd voor Twin Snakes omdat ik MGS1 op pc niet zo lekker spelen vind (zelfs met controller). Ook zijn het zover ik me kan herinneren maar een handvolle scènes die overdreven zijn dus al bij al valt dat nog mee imo. Heb je hem echter liggen voor de PS1, dan wordt de keuze al wat moeilijker :p.

13. Grave

Leuk Bevonden:
    520

Nee, het is niet de HD remake collectie, maar de MGS HD collectie, oftewel alle games in HD, hadden ze zo deel 4 erbij kunnen doen, of die los uitbrengen. Want peace walker is MGS 5, alleen noemen ze die niet zo omdat het een psp game is. Maar Kojima heeft gezegd dat hij het anders gewoon deel 5 had genoemd. Dus nu speel je vanaf deel 2, daarna deel 3 en daarna deel 5. Je mist dan het begin van het verhaal en het 4e deel mis je. Dat is wel jammer, omdat je dan helemaal niks meer van het verhaal snapt.

Van mij mogen ze MGS4 ook best aangepast naar de xbox brengen, eventueel via hun nieuwe multiplatform Fox engine. Maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Maar mag niet klagen, heb hier al zolang op gewacht. wou altijd deel 3 nog spelen, die moet echt vet zijn en nu dan ook in HD, dat alleen maakt het voor mij al dubbel waard :cool: Deel 1 toch al tig keer gespeeld op mn playstation en gamecube destijds.

14. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    ...dat hebben ze toch gedaan? Niet voor de 360 misschien, maar dat doet er niet toe. Dat is blijkbaar nu niet mogelijk. Technisch of vanwege exclusieve rechten, dat maakt niet uit.

En deze collecties gaan om HD remakes. Remake staat misschien niet in de titel, maar dat zijn het in feite gewoon. En dus hoort deel 4 daar niet bij.

Jij snapt het nu al niet;
    zoals ik al eerder zei komt Peace Walker meteen na Snake Eater. Dus niet na deel 4. En Snake Eater dus voor deel 2 (en 1).

Zou leuk zijn, want de game is echt goed, maar ik denk dat als dat mogelijk zou zijn, het al lang gebeurt zou zijn.
    Maar wie weet, inderdaad, met die nieuwe engine......al had ik dan al wel een aankondiging verwacht. Als het deze E3 niet gebeurt, gebeurt het echt niet meer.
    Deel 3 is echt super!
    Hij begint een beetje rustig, maar al snel is het genieten!

Laatst bewerkt: 4 jun 2011
  15. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Deel 1 kun je op de PC/PS1/PS3/NGC spelen.

En dit is misschien wel handig;

Laatst bewerkt: 4 jun 2011
  16. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Dat doet er zeker wel toe. Als je een boek leest en ze halen ineens 2 hoofdstukken uit het boek en je snapt daardoor het boek/verhaal niet. Lijkt me wel belangrijk. Niet iedereen heeft ook een ps3 staan om daar het verhaal dan maar af te maken. Ze moeten daar wel een oplossing voor bedenken, net zoals ze dat bij mass Effect voor de ps3 hebben gedaan, anders snap je het hele verhaal niet.

Jij snapt het niet. Het gaat niet om de chronologische volgorde van het verhaal, want ook ik weet dat deel 3, niet deel 3 in het verhaal is. Maar peace walker zou anders gewoon deel 5 zijn geweest. Ik heb het niet over verhaal technisch, want dan is het idd niet deel 5, maar dan is deel 1 ook niet deel 1, aangezien deel 1 weer na deel 3 afspeelt.

Het gaat erom dat xbox bezitters zo niet de mogelijkheid hebben deel 1 en deel 4 te spelen, en je dan al helemaal niks snapt hoe het verhaal in elkaar steekt. Ik laat jou ook niet mass Effect 2 spelen en dan zeggen dat je pech hebt dat je deel 1 niet hebt, waardoor je helemaal niks snapt van het verhaal.

Dat het nog niet gebeurd is wil niet zeggen dat het nooit meer komt. Hoeveel jaar is er al gespeculeert dat MGS weer naar de xbox zou komen? Niemand geloofde ermeer in en zei dat het niet meer zou komen omdat het anders al was gekomen. Nou blijkt wel weer dat die mensen het allemaal fout hebben, want ineens is MGS weer op de xbox.

Ik zie zeker een mogelijkheid dat MGS1 op een moment een remake krijgt en naar de xbox komt, ook al kan dat nog jaren duren. Zie ook wat ze destijds met Twin Snakes gedaan hebben bij Silicon Nights voor de gamecube. Als MS een zak geld neerlegt is niks onmogelijk.

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.719
    Van mij mogen ze deel 1 ook gewoon op de Arcade zetten, hoor. Gewoon een directe port van de PC versie met iets getweakte controls. :cool:

Heb je ook gelijk al die VR Missions en die toffe onderzoekscases. :)

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Eensch.
    Maar wat ik misschien nog liever zie gebeuren is MGS HD collection part 2 met daarin MG, MG2, MGS1 en MGS 4:)

Ik heb nu trouwens wel echt aaaachterlijk zin om MGS te gaan spelen.
    Ff een torrentje zoeken met MGS1 en het stof van m'n xbox(1) afblazen om aan MGS2 te beginnen!
    En dan even de ps2 van m'n buurjongen lenen zodat ik MGS3 kan spelen:+
    Heb het spel zelf gewoon maar gekocht.

19. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    HEBBEN.

20. Nonsubsisto

Nonsubsisto Thieves in the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf gekocht? Dude ik wil Subsistence zo fucking graag, maar kan hem nergens vinden. En ALS ik hem vind is hij 60 euro. :+

Deel Deze Pagina