Hmmm, het blijft een apart verhaal, waar we eigenlijk nog steeds niet echt het fijne van weten. Feit is dat Kojima weg is bij Konami en dat Konami de rechten heeft van de Metal Gear reeks. Konami zegt Metal Gear games uit te willen brengen na MGS5. Echte dan zonder Kojima én met een stuk lager budget (want dat lijkt het probleem te zijn geweest). Tsja, dan kunnen ze die games wat mij betreft net zo goed niet maken...
Ik wacht even af. Trailer ziet er awesome uit en vooral de cutscenes zoals altijd maar MGS in open world, motherbase opbouwen etc. Klinkt raar maar heb daar niet zo zin in.
Weetje, als Konami zo graag uit de console wereld stapt, prima...maar verkoop de licenties van de games dan aan iemand die er wel mee aan de slag wil....
Heb je Ground Zeroes gespeeld, @Hybrid? Dat was open world op precies dezelfde wijze als hier: je weet waar je naartoe moet, maar je mag ervan afwijken. Vond je dat storend? Ik zie deze gameplay tweaks als noodzakelijk om de game bij de tijd te houden. De klassieke MGS formule kan echt niet meer in 2015. Peace Walker meets Ground Zeroes? Give me that now!
Nog niet. Maar Phantom Pain gaat een stuk meer open worden dan dat. Weet niet. Vond MGS 3 de beste in alles. Vrijheid maar toch een A naar B. Vind Phantom Pain iets teveel op een RPG lijken nu met zo grote open wereld en opbouwen van een motherbase. Voelt voor mij gewoon niet goed. Wacht even af hoe de game de komende maanden ontvangen wordt.
Ik snap precies wat je bedoelt. Het had van mij ook zeker niet gehoeven. Maar ik heb vertrouwen in Kojima. Al wordt dit toch echt een andere game dan waar we aan gewend zijn geraakt, denk ik. Naar verluid ook veel minder cutscenes enzo...
Ik hoop dat Ground Zeroes geen voorbode is van Phantom Pain want Ground Zeroes is uitgebracht voor 30 euro met een uurtje gameplay met een level zo groot als een halve Battlefield 4 mulitplayer map. Wat een verschrikkelijke schande dat ze voor zo'n demo geld hebben durven vragen. Ik wacht het allemaal nog even af....
De oorspronkelijke prijs van 30 euro was inderdaad stevig, uitgaande van de beperkte map. Maar een uurtje? Dan heb je never nooit alle missies gedaan en alle achievements gehaald. Overigens is de wereld in TPP 200x (!!) groter dan in GS. Dus wat dat betreft komt het echt wel goed.
Het was 77 minuten en ik heb inderdaad niet de achievements gekregen aangezien je Spoiler: Spoiler EERST alleen die kids mag redden en pas als je het helemaal overnieuw doet kun je de andere achievements behalen zoals die andere gevangenen bevrijden wat ik dus al gelijk de eerste keer heb gedaan. Maar om het hele riedeltje nogmaals over te doen voor een achievement gaat mij te ver. Toevallig had ik ook al een turret gesloopt met c4 dus ook een beetje doelloos om dat over te gaan doen. *De grootte van het spel heb ik meegekregen maar de trailers zijn mij gewoon veels te mooi. Ik ben skeptisch na Watch Dogs en de vele andere voorbeelden. Het enige echte vergelijkingsmateriaal is Ground Zeroes en dat vind ik dus pure oplichterij. Voor 30 euro hadden ze minimaal 3 tot 5 van dit soort missies moeten maken, ik ben bang dat het complete spel maximaal 5 van dit soort missies zal bevatten en dat is VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELS te weinig.
Het was toch bekend dat het een "proloog" was? Nogmaals, ik zeg niet dat de "game" niet klein was, maar het was ook geen geheim ofzo. Een wereld die 200x groter is vind ik nogal wat. Dat is echt véél groter. Nou zegt dat alsnog niets over de gameplay betreffende het verhaal natuurlijk, maar als je uit gaat van de vorige MGS games dan zit daar het probleem niet. Al waren die dan wel weer voor de helft "filmpje" en dat schijnt in dit deel wat minder aanwezig te zijn.