Maar dat is het hem nou juist met deze....ik was totaal niet gehyped om deze game. Al die gameplay video's deden mij zeer weinig. Maar toen kwamen die reviews en toen speelde/zag ik de proloog. Toen was ik om, maar de genialiteit van de proloog is niet meer terug gekomen.
Euhhh.....nee. Ik heb de review helemaal niet zelf opgezocht he, die had iemand hier gepost gisteren en ik vond het interessant om nog een review te zien een week na launch. Aangezien ik de game zelf ook al speel kon ik de review best gaan kijken. En daar bleken dus genoeg dingen in te zitten waar ik het over eens ben. Durf bijna te wedden dat die grote sites die shit totaal niet aangekaard heeft.
Over GTA 5 heb je gelijk en dat heb ik al eerder eens toegegeven en dat ik minder zou gaan hypen omdat dat voor mijzelf ook beter is. Ik kijk bijvoorbeeld erg uit naar Fallout 4 maar ik ga de boel niet meer te erg hypen voor mijzelf en anderen (maar als je daarin mee wordt gehyped is dat niet mijn probleem. ). Een toffe open wereld vind ik die van Witcher 3, met leuke sfeervolle dorpjes en steden en ook GTA 5 qua sfeer en detail is erg nice, de open wereld. Het zijn alleen de missies EN toch het hele 3 protagonisten gebeuren wat me uiteindelijk toch is wat tegengevallen. Ik merk voor mijzelf dat sandbox lang niet altijd garantie voor succes is. Ik had MGS5 dan ook graag zoals een MGS3 gezien, maar it is what it is he.
Nope ik heb MGS5 nog niet uit, maar Afghanistan is wat het is, immens leeg en geen donder te zien. Uit video's en die review van gisteren valt ook op te halen dat het tweede gebied ook niet extreem veel bevat aan non missie content. Dus dan kan ik zoiets wel concluderen vind ik.
Waar trek ik conclusies? Ik vind dit echt mooi hoor. Het lijkt verdikke wel alsof ik de enige hier ben met kritiek over de game , begint me nu wel op te vallen, lol. Ik zeg steeds 'tot zoverre' dus wie weet komen er nog stukken die mijn overall mening echt zullen veranderen. Zoals ik zei, tot zoverre mis ik echt een flinke hoeveelheid cutscenes. Ik begrijp dat Kojima een middenweg zocht na de kritiek over 4 en de lange cutscenes, maar damn....wel heel veel minder nu. Maar ik ga vanavond rustig verder en dan zien we wel. Ik ga zo weinig mogelijk side-ops doen, want daar slaat echt de verveling toe omdat je voor duizendste keer in hetzelfde gebied wordt gedonderd daar.
Wanneer ik de game uiteindelijk uit heb en ik blijk veel dingen toch de shit te vinden, zal ik er echt niet om heen draaien.
Laatst bewerkt: 8 sep 2015