1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 4 sep 2012.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Ik weet het, maar ze staan wel allemaal op als er alarm geslagen wordt.

@Gakkie: Ik heb inderdaad ook gehad dat die side op (een andere ook trouwens) weer wit werd in plaats van grijs. Toen gewoon weer de prisoner gered en toen was hij wel weer grijs. Je krijgt er dan tenminste ook weer het geld voor. :+

2. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Yup, dat wel. Dus zorgen dat ze niet alarm slaan. :+

3. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    @Gakkie

Heb hetzelfde.. Blijkbaar kan je sideops opnieuw spelen.. Best verwarrend want heb de missies soms 4x gedaan omdat ik ze grijs wou hebben.

Zit btw nog steeds te wachten op de missie om
    Kojima
    te redden.. Weet iemand wanneer die getriggerd word?? Heb GZ uitgespeeld maar ook dat heeft niets getriggerd behalve een goude arm en suit

4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Maar dat is het hem nou juist met deze....ik was totaal niet gehyped om deze game. Al die gameplay video's deden mij zeer weinig. Maar toen kwamen die reviews en toen speelde/zag ik de proloog. Toen was ik om, maar de genialiteit van de proloog is niet meer terug gekomen.

Euhhh.....nee. Ik heb de review helemaal niet zelf opgezocht he, die had iemand hier gepost gisteren en ik vond het interessant om nog een review te zien een week na launch. Aangezien ik de game zelf ook al speel kon ik de review best gaan kijken. En daar bleken dus genoeg dingen in te zitten waar ik het over eens ben. Durf bijna te wedden dat die grote sites die shit totaal niet aangekaard heeft.

Over GTA 5 heb je gelijk en dat heb ik al eerder eens toegegeven en dat ik minder zou gaan hypen omdat dat voor mijzelf ook beter is. Ik kijk bijvoorbeeld erg uit naar Fallout 4 maar ik ga de boel niet meer te erg hypen voor mijzelf en anderen (maar als je daarin mee wordt gehyped is dat niet mijn probleem. ;) ). Een toffe open wereld vind ik die van Witcher 3, met leuke sfeervolle dorpjes en steden en ook GTA 5 qua sfeer en detail is erg nice, de open wereld. Het zijn alleen de missies EN toch het hele 3 protagonisten gebeuren wat me uiteindelijk toch is wat tegengevallen. Ik merk voor mijzelf dat sandbox lang niet altijd garantie voor succes is. Ik had MGS5 dan ook graag zoals een MGS3 gezien, maar it is what it is he.

Nope ik heb MGS5 nog niet uit, maar Afghanistan is wat het is, immens leeg en geen donder te zien. Uit video's en die review van gisteren valt ook op te halen dat het tweede gebied ook niet extreem veel bevat aan non missie content. Dus dan kan ik zoiets wel concluderen vind ik.

Waar trek ik conclusies? Ik vind dit echt mooi hoor. Het lijkt verdikke wel alsof ik de enige hier ben met kritiek over de game , begint me nu wel op te vallen, lol. Ik zeg steeds 'tot zoverre' dus wie weet komen er nog stukken die mijn overall mening echt zullen veranderen. Zoals ik zei, tot zoverre mis ik echt een flinke hoeveelheid cutscenes. Ik begrijp dat Kojima een middenweg zocht na de kritiek over 4 en de lange cutscenes, maar damn....wel heel veel minder nu. Maar ik ga vanavond rustig verder en dan zien we wel. Ik ga zo weinig mogelijk side-ops doen, want daar slaat echt de verveling toe omdat je voor duizendste keer in hetzelfde gebied wordt gedonderd daar.

Wanneer ik de game uiteindelijk uit heb en ik blijk veel dingen toch de shit te vinden, zal ik er echt niet om heen draaien. :)

Laatst bewerkt: 8 sep 2015
  5. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Blijf doorspelen BK, je bent helemaal niet ver nog!

6. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Is dat geen bug? Bij mij blijft er eentje grijs die bij vriend van me weer wit wordt

7. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.355
    Konami is warning players of a potential bug that corrupts their Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain game saves and makes them unusable. The bug affects all platforms of the game.

In simple terms, don't bring along Quiet as a companion for either Mission 29 or Mission 42. Doing so can trigger the corruption and kill the save file.

Konami apologized for the glitch, and indicated it would be working to patch it out in the future.

8. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Lekker dan, ik heb net missie 30 klaar :+

9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Lijkt me idd een bug. Ook omdat @Modder-Eter zegt dat een side-op bij hem de tweede keer wel grijs werd. Ik heb em ook twee keer gedaan en hij is nog niet grijs. Als er een vinkje voor staat geloof ik het wel.

Ben er ondertussen achter dat de wereld idd pesistent is, dwz wat je tijdens een missie doet blijft (zoals opblazen dingen), maar resources en plants komen na een tijdje weer terug (ze zijn dan weer fel gekleurd op de map). Handig als je ff moet farmen. Diamonds verdwijnen definitief, ongeacht of je ze gepakt hebt tijdens een missie, side-op of free roam.

Btw, hoe equipped ik die helicopter met 2 sterren. Heb ik gebouwd, maar kan em niet equippen ergens (snellere dispatch speed)

Ik deploy altijd ASAP en pas mijn tactiek wel aan of het dag of nacht is. Altijd 's nachts doen is ook niet leuk toch ? :)

EDIT
    Btw me net rot lopen zoeken naar de laatste target (35 van 35) van het bouw eiland gun challenge. Al drie keer gedaan, maar kan de laatste target maar niet vinden :eek:

10. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
    Helikopters kan je aanpassen in het scherm wanneer je in de helikopter zelf zit en dan naar customize. Het wordt gauw aardig duur als je hem op een hoog level hebt, je bent dan al gauw 20k+ kwijt voor een pick up :+

11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Zo die save file bug is geen grap dan zeg. Maar er zijn toch niet zoveel missies? Bedoelen ze daar side ops mee dan ofzo? Ik hoorde van een vriend dat er
    31
    missies waren, zoiets.

Als ze dat gaan fixen, fixen ze hopelijk ook de sound stotter issue die dan gelijk je controls laat trippen en wat vaak voor kut situaties zorgt als je net een perfecte stealth methode aan het plannen bent. Hebben mensen hier daar ook last van? Geluid begint als een malle te kraken, soort distortion en dan loopt Boss gewoon een kant uit, uit zichzelf.

Dit:

12. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Je vriend zit erlangs;
    50 story missions
    157 Side ops

Over die side ops die ineens weer te doen zijn; ik denk dat het geprogrammeerd is dat er altijd een x aantal side ops te doen moet zijn ofzo....lijkt logisch.

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Thanks @Jorrie ! Mss dan toch maar de simpele houden om de kosten te drukken ;)

Lekker veel content, al hoewel veel natuurlijk wel op hetzelfde terrein plaats vindt!

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    50 is netjes inderdaad.

Effe iets anders, ik zag dat Angry Joe zijn review online heeft en ik vind ze vaak echt vermakelijk om te zien, maar hoe tof zijn reviews vaak zijn, spoilt hij ook echt shit. Heeft iemand de review al bekeken? Want anders ga ik me er niet aan wagen.

15. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
    Fuck reviews, ik ga het zelf lekker spelen, ik hoef niet te horen van anderen wat ik zelf ook kan spelen. Als ik twijfelde oke, maar ik heb hem zelf dus dan hebben die reviews ook geen zin.

Rienbu en Fiasco vinden dit leuk.
  16. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Ik ga even een pauze nemen met de game. Merk dat ik na 25 uur eigenlijk geen fuck meer geef om side ops gedeelte. Kan me er weinig van herinneren buiten dat het teveel tijd kost. Ga teveel full combat erin, stiekem stuk leuker. Missies zelf probeer ik wel zo stealth mogelijk te doen.

17. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Tijdens side-ops experimenteer ik ook veel. C4, granaten, allerlei guns, gewoon voor de fun :)

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Mee eens, maar hij maakt zijn reviews altijd zeer vermakelijk en ik vind ze gewoon cool. Spoilers zijn alleen een hele grote no go.

19. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
    Holy shit, pure epicness, lange filmpjes, omg _O_

Fiasco vindt dit leuk.
  20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    WANNEEEEEEER

Deel Deze Pagina