1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Metriod Prime

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door masterape, 30 jan 2003.

1. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    metroid prime gespeeld ( import) en het is echt een te gek spel.
    Heb je nog geen gamecube dan zou ik 'm voor dit spel kopen, en voor zelda natuurlijk.

Geen fan, maar een multiconsole bezitter

2. Rick

Rick Extreme gamer

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga hem zeker kopen :D

3. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    nog 3 daagjes :)

4. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    nou, mn 1ste post hier, en ik heb alles gelezen voor de duidelijkheid, maar ik ben het met de topicstarter eens; ik heb nog geen uitzonderlijke features gezien waardoor het een 1st person adventure, en geen shooter zou zijn.
    Er zitten een paar dingen bij die geen enkele andere shooters hebben (zoals de lock-on-optie (klinkt meer als iets voor iemand die zelf niet kan schieten) en de bal-verandering (wat ik ronduit een DOM id VIND)), maar dat maakt het nog geen adventure;
    onder adventure versta ik dat het schieten/vechten een zwaar ondergeschikte rol heeft + dat je met mensen kan praten om een avontuur te beleven (bijvoorbeeld), en ik heb het id dat Metroid Prime toch vooral om het schieten gaat (kijk maar naar de tv-commercial)...

Dus........ Ik heb het zelf nog niet gespeeld, misschien kan het me wel overtuigen, maar ik heb zo het id dat het meer een standaard shooter is, met een paar geinige features die ervoor zorgen dat je beter het verhaal achter het spel kan ontdekken, en beter knallen.

(btw, ik geloof dat die leipe Jurjen in de PU zoiets zei van: als je geen verhaal ziet in MP, heb je zelf geen leven??? kan iemand dit uitleggen???)

5. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem sinds gisteren en hij is echt heel erg goed. Het is eigenlijk helemaal geen shooter. Meer een first-person adventure. Gewoon net zoals in die ouwe Metroid games lekker gebieden verkennen en als je nieuwe items krijgt weer terug naar vorige levels om nieuwe gebieden te openen. Lekkere besturing, mooie graphics, zeker een aanrader.....

6. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    WRONG! met mensen praten e.d. zijn rpg elementen..
    ik geef even een voorbeeldje: Zelda Ocarina of Time
    Ik heb hier een keer een discussie over gevoerd met enkele RPG freaks en we werden het erover eens dat zelda geen echte RPG is, maar een Action-adventure met enkele RPG elementen. Uiteraard is dit een adventure, maar er wordt heel wat gebattled.. action-adventure dus.. maar je kan ook met mensen praten en je inventory uitbreiden.. dat zijn de RPG elementen.. Je hebt niet echt een upgrade systeem wat wapens betreft, geen turn based combat en geen level-up systeem.. dat zijn de RPG elementen die ontbreken..

Bij Metroid Prime heb je ongeveer hetzelfde. Je moet veel verkennen, uitzoeken en puzzelen, maar in de tussentijd moet je heel wat afbattlen.. Het is geen shooter omdat je een lock-onfunctie MOET gebruiken en je kan bv. ook niet circle-strafen.. de nadruk van de gameplay licht dus duidelijk niet op het schieten en het verbeteren van je schietvaardigheden zoals bv. in Counterstrike, perfect dark, halo etc etc...

Wel heb je allerlei extra functies voor je pak (net als je je inventory kan uitbreiden bij zelda).. Er is geen upgrade-systeem, je krijgt functies bij! Met iedere nieuwe functie kan je nieuwe gebieden openen, en andere vijanden verslaan..

het spel uit zich dus ook meer in een action-adventure met shooter elementen dan in een echte shooter.. Zelda is nooit een hack'n slasher genoemd, simpelweg omdat dat genre niet zo populair was als het shooter genre.. en omdat metroid prime wel min of meer eerste in z'n soort is met de bovengenoemde formule, wordt het gelijk met het bekende First Person Shooter genre vergeleken wat niet terecht is.

Dat jij het in een bal veranderen dom vind, is slechts twijfelen aan één van de dingen die deze serie tot één van de meest hooggewaardeerde en meestgespeelde series op de planeet gemaakt hebben..

ja.. Hij bedoelt dat het spel niet duidelijk een doel laat zien aan jouw.. je crashed met enkel je vital skills op een planeet, zorg maar dat je uitvind wat er aan de hand is en los het op en overleef het.. DAT is het verhaal.. net als het verhaal in je leven: zorg maar dat je iets bereikt, of niet.. in MP zit geen verhaal, maar in je leven ook niet.. Metroid Prime rust niet op een goed verhaal maar op een ervaring die je meemaakt als gamer.. Je WORDT samus aran als je speelt.. JIJ bevindt je, geheel geïsoleerd, op een vreemde planeet.. er is helemaal NIEMAND.. je vind vijandelijke levensvormen en oude ruïnes... ook zijn er natuurlijk weer wat space pirates en metroids van de partij en ik weet niet welke rol die in het verhaal spelen.. maar zoals ik het overal heb gelezen is het hele gevoel, het Samus-zijn en de isolatie van de buitenwereld wat bijdraagt aan de kwaliteit van het spel en wat een verhaal 'vervangt'

Laatst bewerkt: 19 mrt 2003
  7. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    k, dank voor de uitleg...
    Maar ik kan hem toch niet kopen (niet genoeg centjes voor xbox en GC, en mijn voorkeur gaat toch uit naar xbox...), als hij voor de xbox zou zijn, zou ik hem wel kopen denk ik..

8. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    well, k krijg mijn exemplaar morgen binnen :D

9. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    gefeliciteerd :)

10. ewout

ewout Addicted 17-05-02

Leuk Bevonden:
    1
    Morgen is 't zover!!!!
    heb zelf geen gamecube , maar voor de gelegenheid de Cube van m'n vriendin inbeslag genomen!
    het lijkt me echt een heerlijke game... een soort halo voor de cube ( lees: system seller , top game ... )

Ik post m'n ervaringen met de game dan wel ;)

groeten Ewout

11. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
  12. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Kheb hem van een vriend die bij de frs werkt, haha 20% korting en ze hadden hem gister al maar hij zei dat ik de laatste heb die ze hadden binnen gekregen dus alles is al weg in de FRS in maastricht.

13. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie deal Wixx!

Ik moet nog even geduld hebben; ik heb MP bij www.play.com besteld voor 45 euro, maar moet dus wel wachten tot volgende week als hij aankomt...

14. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Intertoys, (Personeels korting via vriendin) en hij speelt geweldig!

15. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    het spel ownt de pan uit!

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    hij is echt heel vet!!
    hij staat constant aan!

17. ewout

ewout Addicted 17-05-02

Leuk Bevonden:
    1
    De beste game sinds Halo voor mij , nog niet genoeg gespeeld om te weten of ie ook echt beter is ;)

maar.. shit zeg.. wat een super game!!

18. hansvl88

hansvl88 Hmmpff..

Leuk Bevonden:
    0
    het is echt zon goed spel!! prachtige omgevingen, moeilijke en leuke eindbazen, mooie wapens, enz.... dit wordt een klassieker:)

19. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    tsja, ik weet nog steeds niet of ik hem moet kopen....
    Weet iemand hoe lang het duurt om het uit te spelen, of er veel secrets in zitten en wat de replay waarde er dus van is?

20. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ey ik zit vast, ik moet of die double jump hebben of die magnetic rail shit want anders kom ik niet verder, waar kan ik deze halen??

Deel Deze Pagina