1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Metro 2033: The Last Refuge

Discussie in 'Games' gestart door Tommie, 16 aug 2006.

1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    ^Ik vind dat Destructoid wel vaker jankerig doet in hun reviews. Zij zijn de laatste waar ik naartoe zou gaan voor een goede review.
    Aandachttrekkerij is het vaak gewoon.

2. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Waarschijnlijk denkt die gast dat hij iemand kan killen van een Call of Duty afstand ...
    Het gaat sowieso al moeilijk met de wapens die je in het begin krijgt en moet je meestal 2x met je shotgun schieten voor dat ze neervallen.
    Maar gewoon een goede headshot van dichtbij is gewoon instant kill

Edit : Zie dat hij met de SMG heeft geschoten die inderdaad erg zwak is daarom dat ik altijd met de Shotgun loop vanplaats SMG.

Laatst bewerkt: 22 mrt 2010
  3. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik zie het meer dat hij gewoon heel eerlijk is, en dat kan ik wel waarderen aan detoid.. Weet niet of ik het er mee eens ben of niet, was zowiezo al niet van plan hem met de release te halen

Laatst bewerkt: 22 mrt 2010
  4. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Eindelijk binnen van Gamehubs en kon verder gaan waar ik mee gebleven was.
    Er zitten best wel pittige stukjes in de game waarbij je niet zo makkelijk door heen loopt aangezien de monsters en de vooral de mensen veel kogels moeten vangen voordat ze dood gaan

5. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik begrijp die reviews niet die zeggen dat de A.I. slecht is, meerdere keren werd ik flink in de pan gehakt als ik een kamertje te snel inliep, ik vind het hele oneerlijke reviews. Over al die kleine kutdingetjes kunnen ze ook klagen met andere games..maar dat zie ik dus nooit gebeuren en dat begrijp ik niet.

6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat je neergeschoten wordt heeft weinig met de A.I. te maken. Schade oplopen ook niet. Dat de vijanden soms rondjes rennen en rare dingen doen, dat heeft wel met A.I. te maken. ;)

7. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Ik dacht het toch wel :)

Stel je loopt een kamertje in en die vijand staart een beetje dom voor zich uit en doet niks, en begint dan ineens te schieten bijvoorbeeld. Dat is onder andere A.I. Dus wanneer ze accuraat en snel reageren, vind ik dat goeie A.I. ;)

En tja, mannetjes die rondjes rennen..het zal best, maar ik heb het dus echt nog geen enkele keer gezien en heb toch de nodige uurtjes in de game al zitten. :)

8. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Dat ze rondjes rennen gebeurt alleen als ze je een tijdje niet zien.
    Dan proberen ze je te zoeken wat er soms lomp uit ziet.
    Maarja heb niet slechte A.I. gezien bij Metro dus mensen hoeven niet hele tijd te zeuren dat je dat alleen maar ziet

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik vind NPC's die altijd raak schieten juist een teken van matige a.i. Kijk bijvoorbeeld naar de oude farcry's, daar konden ze je met een handpistool van 2 km afstand in 1 schot tussen je ogen raken terwijl je in de bosjes zat.

Dat duidt op heel simpel geschreven reacties voor de npc's. Goede A.I moet je laten denken dat je een intelligente tegenstander tegenover je hebt, niet meer en niet minder. Dus geen npc's die dom voor zich uit staren terwijl je hun vrienden neerschiet of die maar 2 "modes" hebben (aanvallen en wegrennen) Of die boven een bepaalde moeilijkheidsgraad ALTIJD raak schieten.

klassieke voorbeelden van goede a.i vind ik nog steeds de commando's uit Half-life 1 (die als ze weten waar je zit niet blind op je af komen maar je achter je cover vandaan proberen te krjgen door granaten te gooien.Eerste keer dat me dat gebeurde had ik echt een WTF moment, vooral omdat je ze ook hoort praten en die actie hoort plannen voor ze het uitvoeren) en natuurlijk de cascading a.i van Halo (CE met name) waar acties steeds verschillende reacties kunnen hebben op basis van omstandigheden

10. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Vrij creepy game maar moet het nog maar eens beter bekijken..

vindt de AI ook een beetje spacey

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Heb hem net gehaald bij de FRS. De special edition voor 29,99 (enige wat er speciaal aan is is dat er een kartonnen hoesje omheen zit en er wat artwork kaarten bij zitten )

Heb niet het idee dat dit een hele populaire game is maar kon het toch niet laten, wil toch zelf de sfeer een keertje zien/voelen.

12. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Sfeer is supervet alleen raak je vaak lucht als je schiet dat verknalde het voor mij een beetje.

Maar heb er wel van genoten tot ik hem uitgespeeld had.

13. kes

kes kes

Leuk Bevonden:
    0
    Vond de sfeer in het spel echt helemaal top!

Schieten was inderdaad wat minder uitgewerkt dan de top shooters. Maar ondankt dat vond ik het een alleraardigste game met echt schitterende graphics. En ook nog spannend op zijn tijd ook. \o/

14. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Zou het nog de moeite waard zijn om de DLC te kopen voor ik begin?

edit://240 punten en er schijnen ook wat damage tweaks in te zitten, kopen maar dus

16. eendje

eendje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb afgelopen weekend Metro 2033 weer opgepakt en nader bijna 1000G (alleen nog enlighted en explorer achievements). Is het mogelijk om aan Ranger Pack DLC te beginnen en tegelijktijd de laatste achievements te halen? En tweede vraag, is het moeite waard om Ranger Pack DLC te kopen?

17. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    is deze game nu een aanrader om te spelen?
    is het een linaire shooter of wat moet ik me erbij voorstellen?
    en hoelang is de singleplayer ongeveer?

18. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker een aanrader. Het is een lineaire shooter ja, maar je hebt ook rustmomenten, je kan rustig door ondergrondse stadjes heen wandelen, dingen kopen/verkopen enzo. De sfeer maakt de game imo. Het is veel meer dan alleen in ondergrondse metrotunnels rondlopen. Heb er zo'n 10-12 uur over gedaan als ik het me herinner.

19. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Prima game, ik heb genoten van de singleplayer. Toch, het is wel wéér zo'n game die naar het einde toe steeds iets minder leuk word. Op het allerlaatste stukje na dan, dat is weer erg tof :)

20. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    k ga zo met de game beginnen ik twijfel alleennog welke moeilijkheids graad ik ga spelen

een maat van me zei speel het op easy als je andere games op ''normale'' speelt
    omdat dit spel meervoelt als easy=normaal in andere games
    en normaal=hard in andere games

wat vinden jullie/raden jullie aan?

Deel Deze Pagina