1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Metroid prime, toch een tegenvallertje?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rinus, 14 nov 2002.

  1. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit stukje komt van het teamXboxforum, waar een member contact heeft gezocht met een reviewer van IGNPC, om te vragen of Metroid Prime nou echt zo`n superspel is, het antwoord van die reviewer is verassend:


    For starters, this is the letter which this guy from IGNPC was apparantly responding to:

    Hi Ivan.
    Sorry for the off-topicness of this letter.

    I don't know if you've even been near MP, let alone played it, but I feel you're the only one I can rely on.

    A) You're not embroiled in the 'console wars' bull**bleep** (as far as I am aware). Nothing is riding on this for you.

    B) You've almost certainly played more FPSers than most people on the site.

    C) You don't have 'SAMUS' on your license plate.

    D) I like you, and respect your opinion.

    So:

    Metroid Prime - is it awesome? Or not?

    The PS2 guys seem to like it - a lot - and that counts for something, but I need a second opinion.

    Thanks ... and sorry.

    -- Nick


    The following is his response:

    That's a really, really tough question, as I've experienced so little of Metroid that anything I say, good or bad, could potentially explode in my face. Since I'm an idiot who's big on fire, I can tell you that it's a fairly solid title, but not the greatest game of all time or even best of the year material.

    The thing is, it's not really a first-person shooter. It's more like a scaled down Zelda played from the first-person and you can jump. You can't look up or down while walking, strafing is only accomplishable when locking onto an enemy, and the enemies don't seem to have any AI. This game is really true to the Metroid spirit. Remember those little alien buggers that would circle around platformers in easy to decipher patterns? Yup. You'll be seeing them again. The game is all about seeing something, locking onto it, shooting it, and then jumping onto its platform. Of course, you all the while earn powers that allow you to do better things.

    From the incredibly small amount that I've seen, the platforming elements also seem hit and miss. Some are pretty cool -- death defying leaping that's fairly easy to pull off -- while others are somewhat compulsory and less than invigorating (rolling into a ball and navigating a stupid and useless series of small elevators to reach the other side of a wall).

    In the end, there's no way in hell Metroid will ever, ever be better than something like System Shock 2, which even I have made the mistake of comparing it to in the past, but it'll still be a solid, enjoyable game, despite it's somewhat hard to figure out place in the videogaming world and whatever shortcomings it may have.

    My buddy Cory and I were having a discussion the other day and we came to this conclusion: If Metroid was called Space Trooper Girl and had no relation to Metroid but retained all of the same game mechanics, graphics and sound down to the most subtle of details, would it still be rated as highly as it is?

    My answer was no.
     
  2. Xenior

    Xenior Serious Xenior

    Berichten:
    3.054
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm.. Klinkt idd een beetje bwegh...zeg maar. Niet omhoog of naar beneden kijken terwijl je loopt? Okeej.... Dat doet af aan het realisme imo. Mjah..kga hem nog wel ff spelen uiteraard.:)
     
  3. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Best wel interessant stukje...
    k was eigenlijk wel van plan een cube aan te schaffen voor deze game...
     
  4. Dokterh

    Dokterh EnoZ:1337

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja of je daar je conclusies uit moet trekken.. ik vind het een beetje flamen.. maar WTF daarvoor is een forum tegewoordig toch ? :p


    Btw wat is het ECHTHEIDSGEHALTE van dit bericht ?
     
  5. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Het echtheidsgehalte is hoog, de jongen die dit gepost heeft ken ik al een tijdje van verschillende sites.

    De reden voor het posten van dit stuk is het feit dat 99% van de GC bezitters, vooral bij een discussie, gelijk schreeuwen "Wacht maar op Metroid prime" en wat blijkt nou een reviewer van IGN zegt zelf al "het is een goed spel, maar geen absolute topper".

    Hieruit blijkt gewoon dat bij iedere console tijdens deze "Consolewar" de verwachtingen qua spellen ontzettend hoog liggen, dat deze inderdaad ook wel eens kunnen tegenvallen.
    Verder zijn er op dit forum mensen met meerdere consoles, ook interessant om hun van dit gehypte spel op de hoogte te houden!
     
  6. Dokterh

    Dokterh EnoZ:1337

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar.. ik zou het jammer vinden als bv. IGN (ze kregen exclusief de 1e review) een hoog cijfer heeft gegeven om te slijmen bij Nintendo (zou kunnen) en dat de game eigenlijk 'maar' een 8,5 waard is.. we shall see ! :D
     
  7. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb gelezen dat dat bij Gamespot net zo gaat hoor.
    Tevens lees je steeds vaker dat magazines 6 tot 8 pagina`s uittrekken, met een hoog cijfer, om in een goed daglicht te komen.
    Hetgeen wat ik in al die jaren heb geleerd, is om niet op reviews en roddels af te gaan, maar gewoon zelf te kijken en te spelen.
     
  8. Dokterh

    Dokterh EnoZ:1337

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt als een bus... Echt lomp zulke games bladen/sites !
    In tegenstelling tot b.v de Power Unlimited, er werd van ze geeist dat ze 6 pagina's review deden over GTA3, dat hebben ze geweigerd en dus geen review van GTA3. Voor hun thumbs up!
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2002
  9. can-o

    can-o Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    "he thing is, it's not really a shooter"

    logisch dat een pc-gamer het dan geen topper vindt, de pc is immers het fps platform bij uitstek. als je en niet van het genre houdt, en het spel nauwelijks gespeeld hebt, lijkt het me lastig te oordelen.
    we wachten gewoon de andere reviews maar s af.

    en 99% van de gamecubers? de fanboy is weliswaar het luidst aanwezig maar 99%....
    dat is hetzelfde als zeggen dat 99% van de xboxers zegt: ja maar de graphics.
    xboxers hebben hun machine omdat ze daar de leukste spellen op denken te spelen, en cubers een cube voor dezelfde reden.

    tenminste, dat mag ik toch hopen.
     
  10. Somnium

    Somnium Guest

    Pff.. Niemand bij Retro Studios of Nintendo heeft ooit gezegd dat dit een FPS was.. Het is een FPA, First Person ADVENTURE, dat houdt in dat het vooral een adventure game is met de nadruk op schieten.. Logisch dat hij er niet zo enthiousiast over is als hij FPS' gewend is en een PC gamer is..

    Speel het spel gewoon zelf.
     
  11. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    godsamme snappen jullie het niet! HET IS OOK HELEMAAL GEEN FIRST PERSON SHOOTER EN DAT PROBEERT HET OOK NIET TE ZIJN!!

    ooit een fps gespeeld waar je niet bij kan strafen, en waarbij ieder wapen een auto-lock-on functie heeft?? nee? nu wel dus: aanschouw metroid prime..


    of 10 pagina's.. in NGC..voor starfox.. wat ze daarna maar matig vonden.. ze besteden daar volgens mij net zoveel pagina's aan een spel als hoe erg het spel afgewacht werd.. dus hoe meer mensen er naar uit keken, des te groter de review..


    btw: ik heb ook nog nooit een metroid spel gespeeld op de eerste helft van het eerste level van Super Metroid na (hij wilt het niet opslaan!!).. dat was op zich een redelijk goed princiepe maar in hoeverre het spel bombastisch was weet ik natuurlijk helemaal niet.. het zou me dan ook niet verbazen als de aankomende metroid games erg goed zijn..
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2002
  12. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    De reviews van dit spel zullen, zoals verwacht, positief uitvallen met hoge cijfers.
    Zoals je zelf al zegt, het is een FPA en dus helemaal niet te vergelijken met welke Xbox game dan ook.
    Hieruit voortvloeiend kan je dus concluderen dat dit een spel is wat, op dit moment, enig in zijn soort is en exclusief op de GC te verkrijgen is.

    Iedereen gunt elkaar mooie spellen op de console van hun keuze, dat is de macht die je als gamer hebt.
    Maar ga dus alsjeblieft niet lopen verkondigen dat MP voor zulke enorme verkoop-boosts gaat zorgen, en dus voor een "ondergang" voor de Xbox zou zorgen, dat is gewoon een statement van niks.
    Hoezo niet, om de eenvoudige reden dat elke console ALTIJD zijn exclusives zal houden, bij het kopen van een console gaat het altijd om het totale games aanbod en niet om 1 spel.
    De een zal zich meer thuisvoelen bij de Xbox of Gamecube, door het soort spellen, de sfeer die bepaalde spellen uitademen.
    Dat is de keuze die je als gamer maakt, niet om het merk, maar om de games die je aanstaan.
     
  13. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    of omdat de controller pookjes niet werken en gewoon afbreken *cough*ps2*cough*

    ;) j/k
     
  14. Somnium

    Somnium Guest

  15. Dokterh

    Dokterh EnoZ:1337

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    HEB je dat review filmpje gezien?? FLIPPEN ZO VET! die gast van gamespot komt niet meer uit zn woorden zon gave game vindt hij het! heb je die effecten gezien? 'no loading times at all' dit wordt echt een megagame! trust me
     
  16. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar je kan zelf bepalen of je dat posi- of negatief vindt. Sommigen zullen het ervaren als een 1st person adventure, en sommigen zullen het ervaren als een FPS met een enigzins vreemde besturing. Ik denk dan ook dat de eerste de doelgroep is. Overigens heb ik een beetje een hard hoofd in het adventure gedeelte, aangezien het mij lijkt dat je veel te snel gaat knallen op alles wat beweegt. Maarja, ik heb het dan ook nog nooit gespeeld.. Dit is wat ik denk van deze game, en eigenlijk verwacht ik er niet eens zoveel van :eek:
     
  17. Celtic-X

    Celtic-X Royal Dutch

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou, ik heb filmpje gezien en het lijkt me een stoere game... Maar ik hou echt meer van ''normale'' shooters en kijk bijv. veel meer uit naar Brute Force. Daar zit ook taktiek in, dat maakt het leuker. MP zal zeker wel een van de beste spellen van het jaar worden, maar of deze ook echt zo goed is als veel mensen hopen weet ik niet. Waarschijnlijk zal mening hierin een grote rol spelen.
    Ondertussen gaan wij lekker fraggen en sneaken in UC en SC...:D :cool:
     
  18. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Die review op Gamespot ziet er goed uit, ik kan me alleen niet voorstellen dat dat spel geen minpunten heeft....
    Maar ja, ik koop dit spel later wel tweedehands als alle kids die het spel te moeilijk vinden het gaan verkopen....
     

Deel Deze Pagina