[MGP 2] Glitching started...

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door WouteR, 16 aug 2003.

1. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik glitch niet... en ben het ook niet van plan ;)

Ik weet niet of dit z'n enorm groot probleem is... iedereen weet toch wel wie de snelle rijders zijn... met of zonder ranking... die ranking zegt (naar mijn mening) toch niets over de kwaliteit van de rijders in een daadwerkelijke race. Er zijn zat mensen waar ik van win in een race die nu een stuk boven mij staan (dit geld ook voor de mensen onder mij). Een race gaat om het constant kunnen rijden met een behoorlijke snelheid en niet of je 1 super ronde kan neer zetten na een paar uur oefenen.

Hoe dan ook vind ik het erg jammer dat het blijkbaar niet mogelijk is om een waterdicht spel te maken.... maar ik moet zeggen dat het toch nog lang heeft geduurd voor dat er glitches gevonden zijn.

2. Massiv

Massiv _O_

Leuk Bevonden:
    0
    ik zeg ook niet dat je dat doet, t is juist goed dat je dat niet doet. en het is dan ook jammer dat dan die scores gereset moeten worden.
    maar mensen zoals tuur, die HEEL VEEL hebben moeten oefenen om dat ene perfecte rondje te krijgen, is nu eigenlijk allemaal voor niets geweest, omdat een stel sukkels die glitches gevonden hebben. echt zwaar triest!

3. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    _O_ @ Massive. Voor iemand als Tuur is het gewoon zwaar balen.

Eerlijk gezegd ook voor andere mensen die een lagere ranking hadden maar er net zoveel passie in stopten. Maar in een weekje moet het me normaal gesproken wel lukken iig weer in de (oude) top200 te komen.

Al is dat nu betrekkelijk, gezien de hoeveelheid mensen die glitcht. Het gaat erom boven genoeg andere XBWers te staan. En met alle respect, maar ik hoop (en denk) volgende week weer hoog genoeg te staan om in de A-Poule mee te kunnen.

4. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Best apart dat het blijkbaar een paar mensen is gelukt om in een periode van een paar uurtjes een compleet spel te verzieken…. |:-

Dit lijkt misschien een beetje overdreven en je zou kunnen zeggen dat het om het plezier gaat en niet om de ranking, maar daar ben ik het niet mee eens.

Uiteraard heb ik veel plezier in het “gewoon” racen, maar ik vind het ook leuk om te zien hoe ik sta in verhouding met de rest van mijn medespelers…. Ik ga niet zo ver dat ik de hele dag enkel ga draften (ik kan het niet eens), maar ik heb sinds het spel uit is wel heel wat uurtjes in timetrail gestopt en dat blijkt dus nu niets meer te zeggen.

Het lijkt erop alsof de techniek (ja ik weet hoe het moet) zich begint uit te spreiden als een olie vlek, want ik heb begrepen dat nu na Valencia ook Sepang verziekt is.

Begrijp me niet verkeert het blijft een leuk spel en het is nog altijd leuk om tegen mensen te rijden (daar maakt je ranking toch niet uit), maar ze hebben één belangrijk onderdeel uit dit spel omzeep geholpen. R.I.P.

Ik snap niet dat mensen deze glitch gaan gebruiken, afgezien dan van de echte top rijders omdat ik kan begrijpen dat zij hun hard bevochten plaats willen behouden, zoals in deze reactie van de nummer 1 van de wereld is te lezen:

Iedereen buiten de top 100 die deze cheat gebruikt vind ik maar een stelletje losers… erg triest. :'-(

5. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, sorry hoor, maar die ranking vind ik voor het live gedeelte essentieel. Ik had er anders minder toewijding en energie in gestopt. En ik merk dat het hele feit dat dit gebeurt er al voor zorgt dat ik er minder zin in krijg.

Misschien moeten we snel een schets creeren waarbij we gewoon de (zonder glitch gebruikende) nummer 1 van nu zijn/haar tijd hanteren als nummer 1 en daarop de focus zetten.

mX

6. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb er zelf geen last van (ben geen MGP2 rijder), maar houdt mijn hart vast voor XSN. Waar juist met nadruk wereldranglijsten gaan worden gebruikt.

Niet om het 1 of ander, maar als je gelijkwaardige tegenstanders probeert op te zoeken, gaat dat niet werken als games toch gekraakt worden.

Hoop dan ook dat MS knetterhard reageert en alle cheaters van zijn netwerk afgooit!

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik vind dat in principe niemand die glitch moet gebruiken, ook niet de toprijders om alsnog in die top10 te blijven staan - Je toont daarmee alleen maar zwakte aan imho. Zorg ervoor dat alleen de echte triestelingen die glitches gebruiken, en overtuig Microsoft dat die mensen moeten worden geband.

8. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Wouter jou oplossing (ideaalbeeld) is hartverwamend, maar niet erg realistisch ;)

In MGP1 is gebleken dat een patch niet tot de mogelijkheden behoorde. Nu is Climax dan wel niet met MGP3 bezig, maar toch zie ik niet in waarom MS nu zomaar een patch uit laat brengen. En gezien de snelheid waarmee de gemiddelde patch uitkomt (MA, UC) duurt het nog een eeuwigheid en is de lol er allang vanaf mocht er toch een patch komen.

Ik kan dondersgoed begrijpen dat de top100 rijders verontwaardigd zijn dat ze nu ingehaald worden door mensen die met minder (talent, tijd, inspanning), meer willen bereiken. Door toch te glitchen kun je je ranking behouden, maar werk je toch ook de glitchers in de hand en wordt het moeilijker om zomaar zulke mensen te bannen..

Maar denken we nou echt dat MS glitchers gaat bannen oid? Ik bedoel: UC, GR, RTCW, NBA2K3.. etc, overall wordt in gecheat. Waarom zou MGP2 dan wel hard aangepakt worden?

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Voor zover bekend is er geen patch mogelijkheid aanwezig in MGP2, dus dat kan je denk ik wel vergeten :)

Ik denk dat je, vooral als top-rijder, altijd uit moet gaan van eigen kwaliteit. Door te gaan glitchen op de circuits waar dat mogelijk is (nu 2 of 3 voor zover ik heb gezien) verminder je al dat 'op eigen kracht' gebeuren. Mensen die glitchen zijn te triest, en niemand behoort die personen te respecteren - Waarom zou jij als toprijder dan je eigen kwaliteiten verloochenen en je daar tussen scharen? Voor die notering op Xbox.com misschien elke week? (wat nog wel leuk kan worden morgen, als dat moet worden geupdate) Het lijkt mij dat je liever gerespecteerd wordt door die andere snelle rijders, van de personen die begrijpen hoe het spelletje inelkaar zit, weten dat het niet makkelijk is, en net zo min glitchers respecteren.

Helemaal als je verwacht dat 'men' iets gaat ondernemen tegen die glitche(r)s moet je je niet tussen dat volk scharen.

10. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Ik heb mijn scores weer gereset en op naar een eerlijke moto gp 2 competitie.

11. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik las net op een mgp2 forum het volgende idee:

Als MS nou gewoon op het scorebord een ondergrens gaat vaststellen, gewoon een reele ondergrens, dus laten we zeggen dat het op catalunya niet mogelijk is om een ronde sneller te rijden dan 1:15.

Dan kunnen alle tijden hierboven ( bijv: 1:20) gewoon geregistreerd worden, als iemand onder de 1:15 komt (bijv 0:30) staat dit niet in verhouding met de ondergrens en wordt de tijd niet geregistreerd.

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ja dat las ik ook, maar probleem is dat glitchen dan mogelijk blijft, en de schade juist minder zichtbaar is en er daadwerkelijk oneerlijke competitie ontstaat.

13. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar het probleem is dat je dan waarschijnlijk veel tijden krijgt van 1:15:xx, omdat de glitchers gewoon voor de finishlijn wachten tot ze bij die grens zijn.
    Microsoft zou die grenzen natuurlijk geheim kunnen houden, maar met wat trial & error heb je die toch zo gevonden.

14. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    maar je krijgt niet dat je in 1 keer op 1:30 van je tegenstander binnenkomt.

MS zal toch ook wel in de gaten hebben dat sommige tijden gewoon niet kunnen, bannen die hap!!

15. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is dit nog een idee?

_O_

16. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Het idee is leuk, maar onuitvoerbaar... ik ben al een paar dagen niet meer in MGP2 geweest, maar ik kan me voorstellen dat er ondertussen honderden mensen zijn die deze glitch hebben gebruikt... het beste zou zijn (zolang het enkel bij Valencia blijft) is een patch uit te brengen en vervolgens de hele Valencia lijst te resetten...

Het probleem is dat ik bang ben dat het hek van de dam is. Men ging er tot dit weekend van uit dat het onmogelijk was om te glitchen in MGP2, maar nu het duidelijk is dat dit niet het geval is zullen hele volkstammen zich met dit nieuwe inzicht op het spel storten net zoals in deel 1.

Ik weet zeker dat dit het begin van het einde is en dat er de komende weken meer glitches gevonden zullen worden...

De conclusie... het zal leuk blijven om te racen, maar het is afgelopen met de competitie voor de beste tijd :'-(

Laatst bewerkt: 18 aug 2003
  17. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    waarschijnlijk is t binnenkort niet meer mogelijk om in de top 100 te komen zonder te glitchen.......

18. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is juist het treurige... verder blijft het spel nog steeds super, maar het nut van de scorelijst is nu een stuk minder, net zo als bij MGP1.

Aan de andere kant is er ook een kans dat deze glitch een positieve uitwerking zal hebben, namelijk dat je nu waarschijnlijk minder mensen zal gaan zien die in hun eentje met AI bikes die op legend staan de hele dag rondjes ziet rijden om hun tijden te verbeteren en in plaats daarvan weer eens normaal gaan racen. :)

19. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    *Guilty as charged sir!

als je ziet dat ik gisteren al van #70 naar #95 was gedropt (om 22.00) dan is dat wel schrikken :eek: Nog even en top150 is zelfs onmogelijk voor mij.

Maar wat Jerhui zegt, het heeft ook positieve uitwerking in dat opzicht hopelijk (ook voor mij dus, minder obsessief tijden verbeteren).

En misschien komt er wel een natuurlijke "oplossing" voor dit probleem. Als bv de meeste toppers en niet glitchers de cheaters gaan bitchen, bannen van hun room en constant "cheater" feedback sturen.

20. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    kicken vind ik een beetje overdreven ten eerste doe je zo iets niet expres en wat zou jij doen als je zoiets vond?

Beter vind ik dat ms gewoon die tijd weghaalt en dat ze bij TXQ een updateje ofzo maken.

Ook nog bij motoGP1 was dit toch ook gedaan op 1 zo'n track? maar dat was maar door 1 persoon.

Deel Deze Pagina