[MGP 2] Glitching started...

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door WouteR, 16 aug 2003.

  1. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Je hebt er blijkbaar geen flauw idee van waar je over praat. Je vind deze glitch niet express? Deze glitch is zo ingenieus gevonden dat iemand dagen lang naast ipv op de baan heeft gereden en heeft lopen zoeken. Dit doe je niet perongeluk.

    Een update even snel maken zit er niet in, aangezien er in MGP2 geen autopatch optie is ingeprogrammeerd. En THQ (geen TXQ) maakt die patch niet, dat doet evt Climax in opdracht van THQ en Microsoft (als dat mogelijk is en MS dat wil).

    Op motoGP1 is er door minimaal 800 tot 900 mensen op Suzuka geglitcht. Dan waren er nog Assen, Brno, en weetikveel waar nog meer. Dat was dus niet 1 persoon, maar hij + 800 broertjes oid.
     
  2. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet er aardig wat moeite voor doen om deze glitch te gebruiken, niet expres gaat dus niet op.

    Er is maar 1 persoon die hem gevonden heeft, al die andere zijn dus gewoon triest.

    In MGP1 werd heel veel geglitched, maar waar jij het over hebt is waar, maar dat was maar 1 persoon en kwam niet door een glitch, maar door lag. Het probleem met een glitch is dat het niet te doen is om dit tegen te houden, enkel door een patch uit te brengen.

    -edit-

    Oeps, ik zie dat mijn reactie een beetje dubbel op is. Marius was me voor. :)
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2003
  3. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    ;) That's where we're here for!
     
  4. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    schijnt toch wel aan gewerkt te worden aan die patch...
     
  5. boessie3

    boessie3 Milo NL

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed laat ik ook nog eens iets zeggen.
    Ik vind met die glitch dat gewoon iedereen het moet gaan gebruiken.Zo heb je ook geen verschillen meer.
    Zo zie ik het tenminste.
    Ja ik ben er >>>zeker<<< niet trots op dat ik het gebruikt hebt.
    Zou het liefst willen dat het gewoon zoals het eerst was.
    Maar jah je doet hier gewoon geen ene f@ck aan.
    Ik begrijp jullie natuurlijk wel waarom jullie geen glitch gebruiken.

    zo ik heb gesproken.
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ah komop MIlo, jij was toch niet in een positie dat je daadwerkelijk 1000% achteruitging door glitchers? Je bent er alleen maar door vooruit gesprongen dnek ik.
     
  7. Meneer Eric

    Meneer Eric High Performer

    Berichten:
    359
    Leuk Bevonden:
    0
    Het moet toch mogelijk zijn zo'n patch.

    Het ligt natuurlijk niet alleen aan Climax. Climax moet nu maar snel een goede oplossing zien te vinden, in de vorm van een update of verplichte patch ofzo. En ze moeten geen patch plannen voor binnen een paar maand ofzo, neen ze moeten nu een soort nood-patch uitbrengen. Microsoft en THQ moeten er dan maar snel voor zorgen dat die patch goedgekeurd wordt en online gaat.

    Want van alle Xbox Live games denk ik wel dat de compititie voor een goede Live-ranking het hardst en plezantst is in MotoGP2. Ze zijn verplicht om er iets aan te doen, en snel. En dan spreek ik niet over weken, maar dagen.
     
  8. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Glitchen is voor mietjes. Ik heb dus met een climaxmedewerker contact opgenomen en wat oplossingen voorgesteld. Officieel mocht ie nog niks zeggen, maar na ff zeuren zei hij onofficieel dit:Ze zijn bezig met een patch. Die is al af, alleen het probleem ligt in de boot-up van de patch en integratie in de game. De game heeft geen content download dus een patch via dat is uitgesloten. Er is echter een bootcode mogelijk via het dashboard. Hij wist nog niet zeker of dit ging lukken, maar hij zei dat we er voorlopig van uit kunnen gaan dat er een patch komt en alle mensen die hebben geglitcht worden gereset. Het kan zelfs zo zijn dat iedereen wordt gereset. De boot via het dashboard doet MS niet graag ivm makkelijk toegankelijk maken van code. Dit kan dus voor hackers weer een weg zijn om makkelijk linux te kunnen draaien. Dus dit moet heel zorgvuldig gebeuren. to be continued...
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2003
  9. Meneer Eric

    Meneer Eric High Performer

    Berichten:
    359
    Leuk Bevonden:
    0
    Er moet toch niet specifiek "downloadable content" beschikbaar zijn ofzo? Als ze er nu voor zorgen dat iedereen die online gaat de melding krijgt dat MGP2 moet geupdate worden ofzo. En dat niemand er dan onderuit kan. Moet toch te doen zijn denk ik in die vorm? Maar die jongens van Climax zal ik niet tegenspreken ;)

    Als die patch er maar komt.
     
  10. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    wtf de eerste 250 plaatsen zijn nu al onder de 1 min. Met dit tempo zitten we vanaavond op de 2000
     
  11. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    hm... ik weet nu ook hoe het moet, maar zal dit zeker niet gaan doen, echt laf als je zo wil winnen.
     
  12. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    ok, hier komt even een hele domme vraag na 5 pagina's, maar wat is een glitch eigenlijk??

    een soort bug ofzo die het mogelijk maakt niet volgens de regels
    te spelen :?

    en zou MS niet voor iets kunnen zorgen dat de rondetijden van de 'gebruikers' van die glitch niet meer geregistreerd worden??
    dat lijkt me dan de makkelijkste oplossing om het eerlijk te houden, niet leuk dat die gast zn tijden niet meer op XBL komen, maja, dan moet ie maar niet 'glitchen'
     
  13. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja, een glitch is een fout in het spel eigenlijk. In MGP1 was het bijvoorbeeld dat als je op een bepaald punt in een muur reed je ergens anders op de baan weer terugkwam en zo een stuk afsneed. Glitch is in principe een brede vertaling voor een ''gat in de beveiliging'' van de game.
     
  14. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    ok tnx, maar dan zou MS dat toch best kunnen oplossen, bijv door wat ik 2 posts terug gepost heb... en anders de glitch fixen en dan alle Live rondetijden resetten (is heel lullig voor iedereen die een perfecte ronde eerlijk hebben neergezet), maar dan blijft het een eerlijke competitie iig :eek:
     
  15. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Het is niet te controleren of een tijd gereden is met glitch of niet.
     
  16. Massiv

    Massiv _O_

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    maar het lijkt me toch sterk dat je een ronde van in de 30-40-50 seconde rijd op Valencia...
     
  17. satan21

    satan21 New Member

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    1
    je kan toch ook voor de finish stoppen en wachten tot de tijd op 1:11:** staat en dan kunnen ze niet zien of je geglitcht hebt
     
  18. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Precies, en dán kan je nooit achterhalen of een tijd een glitchtijd is.
     
  19. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Leve de echte races! Ik ben het namelijk wel een beetje zat dat iedereen maar op het rechte stuk stil blijft staan om een betere tijd te rijden d.m.v. draften.

    Voor de duidelijkheid, ik ben er ook pissed om, maar face it. 99 van de 100 gasten die dit gebruiken staan óf boven me en gebruiken 'm omdat ze calimero-achtig in de top 10 willen blijven, of kunnen op de vijftien andere banen de gebruikelijke snelle tijden zelfs niet in de verste verte met een vingertopje aanraken, waardoor ze alsnog geen plaatswinst hebben t.o.v. de echte snelle jongens.
     
  20. Meneer Eric

    Meneer Eric High Performer

    Berichten:
    359
    Leuk Bevonden:
    0
    In elk geval, geen enkele van mijn tijden is met draft of glitches.
     

Deel Deze Pagina