1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Microsoft en hun ''kwaliteit''

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door NatureGoneWild, 11 jul 2005.

  1. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor het vervoer naar vrienden gebruik ik een officiele tas. Het kost 30 euro, maar dan heb je ook goede bescherming (of iig het idee dat ie goed beschermd is). Wat wel jammer is dat in die tas weinig overige spullen mee kunnen, maar die dingen zijn goedkoper (de savegames op m'n harde schijf zijn onbetaalbaar/onvervangbaar :)).

    En m'n NES werkt niet helemaal 100% meer, net zoals de controllers die ik erbij heb.
     
  2. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben alweer aan mijn 4e Xbox toe.
    Vanavond begaf nummer 3 het.
    Start wel op maar het scherm blijft op zwart en de gameschijf zit zo vast in de drive als een baksteen.
    Morgen de slopershamer er maar eens overheen halen want mijn Arcade schijfje zit er nog in en het hele systeem is aan het bier en mede zuipen bij de andere overleden helden in het Walhalla.
    Ik heb ook niet echt een erg hoge pet op van de kwaliteit, deze begaf het net een maandje achter de garantie aan.
    Enfin, morgen weer een nieuwe halen want die paar maanden tot aan de 360 ga ik niet zonder zitten.
     
  3. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb m'n Xbox al sinds de Europese launch en sinds en maandje is die van mij ook kuren gaan vertonen, bij veel spellen krijg ik geen geluid , of loopt dat erg achter, tegenstanders lijken opeens wel te teleporteren bij sommige spellen en hij wil ook graag vastlopen met veel lawaai(vooral tijdens DVD's is dit erg).
    Ik moet MS maar eens opbellen of ze heb kunnen fixen, hoewel ik wel heb gehoord dat dat erg duur is(geen garantie meer natuurlijk).
    Ik heb btw ook gehoord dat als je hem laat fixen dat je dan alle save games kwijt bent, alsmede problemen met je Xox Live account.

    Ik weet wel wat het probleem is, de harde schijf, daar zit iets los of iets verkeerd iig.

    Controllers heb ik maar kleine problemen mee(mede door ongelukjes van vallen of erop stan oid), zoals een knop die niet meer werkt of dat ie soms automatisch omhoog richt, maar niks heel ernstigs.
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2005
  4. Flow

    Flow flowt op de gameflow

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    :confused: , de kwaliteit juist erg goed?

    Het mogen dan niet zoveel mensen zijn die er problemen mee hebben! het zijn er altijd te veel!

    de kwaliteit is dus niet goed (genoeg)!
     
  5. Halo Master X

    Halo Master X Forza Motorsport

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    deze problomen heb ik ook gehad... als je geen spellen meer kunt opstarten is je cd-laser kapot. je kunt deze proberen schoon te maken met een schoonmaak cd.

    ook zijn er bij mij al 4 controllers kapot gegaan--> of er zat een knak in de draad waardoor hij telkens de verbinding verbreekt. ook kwam het voor dat er een aantal knopen kapot gingen wat natuurlijk niet zou moeten...

    ik vind daarom wel dat microsoft niet altijd de beste kwaliteit heeft kwa xbox hardware maar als je de helpdeskt beld, regelen ze binnen 5 dagen dat je kapotte controller of je xbox gerepareerd terugkomt.
     
  6. Flow

    Flow flowt op de gameflow

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    jup... de service is idd wel goed!


    maar dat mag ook wel als er zoveel kapot gaat!
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik weet niet of jij het deed, maar je kabels oprollen rond je controller kan voor draadbreuk zorgen. Dit had ik met mijn Sega Megadrive. Daarbij moest ik de kabel op een bepaalde manier vasthouden of neerleggen zodat hij werkte.
     
  8. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zelf heb ook een eerste generatie xbox (thomson) gehad. Ik had hem toen in een kastje staan waar het behoorlijk heet werd en redelijk stoffig was. Hij begon dan ook na een maand of 10 slecht te lezen zo duurden laadtijden veel langer en werden bepaalde zaken laat geladen. (achtergronden, filmpjes in menu's etc.) Ik heb hem toen ook gewoon omgeruild bij de winkel waar ik hem had gekocht. Ik kreeg toen een Xbox mee met een philipsdrive. Ik heb deze toen vrij neergezet. Boven de grond ivm stof en niet in een kastje ivm met de koeling. Deze xbox heb ik nog steeds, inmiddels 2 jaar, en werkt nog perfect.

    Ik denk dus dat het grote probleem met de xbox is dat hij best gevoelig is voor warmte en stof. MS zou dit dan ook duidelijker moeten maken. Want uit mijn ervaring heb ik kunnen concluderen dat de slijtage gewoon komt door slechte ventilatie en teveel stof.

    Edit: Eigenlijk als je kijkt naar kwaliteit van deze generatie denk ik dat de cube gewon het beste is. Van xbox en ps2 bezitters hoor je heel vaak dat dvd's niet goed gelezen worden, van cubebezitters hoor je er helemaal niets van. Zou Nintendo dan toch de beste hardware maken? :)
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2005
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ben ik het niet mee eens, het is altijd nog zo hoe je met je stuff omgaat. Alles kan kapot, zoals ik al zei: Mijn Xbox is van de launch heb hem erg veel gebruikt...met erg veel bedoel ik dus dat ik een echte gamer ben/was ( die niet alleen af en toe speelde maar soms heb ik zelfs dagen het daglicht niet gezien ;) ) slijtage zou dus al erg ver moeten zijn van mijn Thomson drive, merk ik niks van. Stof?? mijn zolderkamer is 1 grote stofzooi, ook hier nergens last van. Het enige wat ik niet kan is Dvd-rs/cd-rs erin doen want tja dat komt door de eerste gen dvd-roms he. En dat over de Cube tja wat wil je dat ding is 3x zo klein en heeft veel minder koeling nodig (ja koeling schijnt namelijk voor veel figuren moeilijk te zijn, terwijl het logisch is dat het beesje koeling nodig heeft en wat nadrukkelijk ook in de gebruiksaanwijzing staat dat ook de xbox ruimte nodig heeft voor de koeling, dus op dat punt heeft Microsoft iedereen aardig goed ingelicht) ...en Cube beste hardware? Die vraag laat ik maar onbeantwoord en aan technische experts over....

    Maar blijkbaar is een gebruiksaanwijzing voor mietjes, maar je ziet wat ervan komt. Kapotte dvd-roms, Dvds met krassen...zeurende mensen...enz enz

    Edit 6: mischien heb ik gewoon als enige de goeie Xbox...dat kan natuurlijk ook...de rest was allemaal b zooi met fouten enzo...*zucht het word tijd voor me bed..
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2005
  10. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Zeurende mensen.. Ik heb elke regel nageleeft behalve dat ik veel te lang achter elkaar op de xbox zat, maar zoals je zelf net al zei, dat deed je zelf ook.

    En bij een vriend van me, hij had gamed bijna nooit, tot hij is 3 uur achter elkaar gamede, gamecube overhit<-- vast iets met koeling. En ken maar 2 mensen die een GC hebben, ook was er een probleem met een controller van een ander merk..
     
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Als ik me xbox mee neemt voor een ritje van 10 minuutjes naar een vriend van mij pak ik gewoon mijn school rugzak en daar stop ik eerst mijn xbox in en daarna kies ik wat spellen uit die we allebei leuk vinden en die stop ik naast de xbox en dan rol ik de controllers op en die stop ik op de spellen en dan de kabels doe ik erook in. Me tas is dan gigantisch als vorm maar je hebt er wel wat aan.

    Ik heb btw nog nooit problemen gehad met kapotte controllers, Ik rol ze altijd op als ik ergens heen ga (Zie tekst hierboven) en nog nooit is er een breuk of scheur in de kabels verschenen. Ook staat me xbox op me burea naast me TV en dan game ik vanaf mijn bed maar soms dan heb ik nog 1 controller op het bureau liggen die er heel soms vanaf dondert als ik perongeluk trek aan mijn controller waar in dan momenteel bezig ben met gamen. Maar alsnog is er nog nooit wat stuk gegaan. Mijn broer die vond dat mijn S controller slecht speelde (Hij speelt met kleine want grote vind hij irritant en aangezien ik maar 2 controllers heb /groot en klein\ speelt hij altijd met de kleine S controller). Maar nu kwam hij dus op het idee om er vaseline tussen te doen! Teminste ik was er niet bij ik was even weg en toen ik terug kwam zei hij dat hij dus vaseline erin had gestopt. En ja hoor hij had een beetje vaseline tussen de sticks gestopt en nu bewogen ze sneller. Maar nu heb ik het er dus uit kunnen halen want ik vond dat het verot speelde bij schiet spellen zoals Halo 2 dan schoot je uit en had je net geen headshot. En me broer speelt meestal mijn Racegames en daarom wou hij dat het ingesmeerd werd.. Dom idee overigens :eek:
     
  12. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Trouwens, dit is nog zo'n leuke grap van meneer microsoft:
    Alle premium content voor Halo II en voor Arcade, ben je dus gewoon helemaal kwijt als je oude Xbox het buiten garantietijd om begeeft, omdat alle premium content geschakeld staat aan het Xbox nummer en niet aan jouw account.
    Dat is natuurlijk gedaan om ervoor te zorgen dat geen premium content kan worden overgebracht op een ander Xbox.

    Wel vervelend want ik kon vandaag dus alles voor de 2e keer kopen.
    Hmmm...ik vraag me ineens af wat mijn juridische afdeling daarvan vindt.

    Hoe dan ook, alweer een heel slechte beurt voor meneer Microsoft, wat mij betreft.
     
  13. Mozilla

    Mozilla Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb mijn boxie nu ok twee jaar en nu pas geeft hij de dirty disc error en aleen bij demo discs en gta en het is cker dat als ik er een cleaning disc door heen laat gaan hij het weer doet duz verder geen probleen
     
  14. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    LOL, volgens mij heb ik wel de eerste generatie xbox, of iniedergeval de 2e generatie,

    Ik misbruik mijn xbox zwaar, en ik heb nog nooit problemen met iets gehad, mijn xbox staat achter al mijn audio apparatuur en heeft geen ruimte achter zich om enigsinds coole lucht te hebben, mijn controllers frutsel ik iedere keer gewoon weer een beetje op na ik gegamed te hebben, mijn spellen zijn hoe raar het ook klinkt allemaal nog in goede staat, terwijl ik er af en toe redelijk hardhandig mee omga (ze in de xboxlade probeer te gooie), tevens leest me xbox bijna alles, leest de dvd speler het beneden niet, dan leest me xbox het wel, zelfs cd's die bij mij al tot de doodstraf zijn verwikkeld leest mijn xbox zonder problemen af, nog nooit last gehad van disk errors (zelfs afgeragde dvd's uit de videotheek leest hij zonder problemen zonder tikjes etc, iets waar mijn normale dvd veel problemen mee heeft)

    Mijn xbox neem ik vaak mee naar vrienden in me kapotte eastpak, me xbox is hierdoor al 1 keer bijna totaal natgeworden wat lijkt me niet goed is voor dat ding, ook heb ik 2 live setjes met allebei een headset, me headsets zijn nog van goede kwaliteit en is nog niets aan stuk gegaan, terwijl ik er toch meerdere keren op ben gaan zitten.

    Nee de conclusie die jij trekt dat de xbox componenten van ms niet van goede kwaliteit zijn komt voor mij niet ter sprake, enigsinds ben ik zelf nog verwondert dat alles het nog zo zonder problemen doet, oja 1 ding vergeten, me xbox lade is in het begin stukgegaan na 2 of 3 maanden, maar die heeft ms netjes gerepareert en binnen enkele dagen stond hij weer bij mij thuis (ik zat me me lade aan het spelen en drukte hem iets tever na beneden :confused: )

    Op de een of andere manier heb ik minder problemen met me xbox dan met mijn pc, mijn pc gaat altijd iets fout mee op de een of andere manier
     
  15. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    Mijn grote controler die ik bij m'n xbox kreeg doet t nog perfect, een S-controler die 1 of 2 keer is gevallen doet t helemaal niet meer (kreeg steeds de melding: please reconect your controler), m'n andere S-controler doet t ook nier 100% meer vooral de D-pad die heb ik pas sinds januari (ff MS belle voor een nieuwe) heel vreemd want ik sla niet met de kracht van een hamer op die knopjes en ga er altijd zuinig mee om.
     
  16. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    O mensen wat ben ik toch gezegend met mijn 1.1 xbox met samsung drive ,goeie fan ,nooit framedrops ,nooit een probleem gehad.En toch al 2.5 jaar intensief gebruik(hij staat altijd aan op een dasboard)
     
  17. Flow

    Flow flowt op de gameflow

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat doen ze ook en dat is niet zo raar. Ze maken immers al 20 jaar consoles ;)
     
  18. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    iki heb ook een philips drive maar volgens mij za; het egt niet aan de drive liggenn hoe hij alles afspeelt door maar over de kwaliteit xbox heb ik nix te klagen er is bij mij nog nooit iets stuk gegaan :D
     
  19. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3

    Een xbox heeft maar 1 soort fan :confused:

    (ja oke ik had bij jou een Papst ingebouwd :cool:)
     
  20. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    Je hebt al 3 jaar een xbox en je komt er nu achter dat je toch wel teleurgesteld in de xbox bent ? Daar kom je dan laat achter...

    Anyway, heb mijn xbox ook al van het begin en heb nog nergens problemen mee, niet met de 2 controllers ( die ik toch al meerdere keren op de grond heb gegooid omdat ik pissed off was ) maar toch doen ze het nog steeds, en ook mijn xbox werkt prima..

    Ik denk dus gewoon dat je pech hebt, want de xbox en de controllers kunnen best een stootje hebben.
     

Deel Deze Pagina