Ik denk inderdaad niet dat er hier met geld is gesmeten, maar dat het puur een kwestie is van 2 games die voorlopig niet af zijn voor de PS3. Overigens is het MS beleid continu geweest om games multiplatform te krijgen, een mooi voorbeeld daarvan is GTA IV, terwijl Sony's beleid steeds is om exclusiviteit af te dwingen voor de PlayStation. Wij betalen dus om een titel OOK te krijgen, Sony betaalt steeds om een titel ENKEL te krijgen. Als er dus iemand met geld smijt is het Sony wat dit onderwerp betreft. Dat verklaart ook het succes van de PS2 tov Xbox V1.
Dat verhaal van "PES7 is pas echt next-gen" vind ik dus bullshit, dat is net hetzelfde als Sony die roept dat next-gen pas begint als zij de PS3 hebben uitgebracht. Wie feitelijk deze kerst een voetbal spel wil spelen op een next-gen console, heeft maar 1 keus: Xbox 360!
Komt er een nieuwe engine uit? Mooi, dan ook op Xbox 360. En uiteraard ziet het er dan allemaal weer beter uit, maar ook op de Xbox 360. Vergeet niet dat Konami ook al met PES5 koos voor Xbox Live als exclusieve online omgeving. Puur omdat Sony's online rammelde. E nu gebeurt iets soortgelijks, niet enkel online is exclusief, de hele game>>> omdat PS3 nog rammelt.
Kortom: absoluut een strategische win voor MS. En over een week gaan we nog een officiele dreun uitdelen aan Sony en dit keer ook onder het hardcore gamer publiek. Want laten we eerlijk zijn, mij persoonlijk boeit noch PES6 noch Fifa2007. Dat blijven toch de wat meer mainstream games voor mij. Maar over een week, gna gna gna, wat ben ik blij dat we die ook krijgen.
(Uiteraard zullen alle hardcore PS3 fanboys er net als met Fifa en PES wel weer een draai aan weten te geven, waarom ook dat weer niet erg is,
)
Laatst bewerkt: 24 aug 2006