1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Microsoft geeft hardware errors vd. Xbox 360 toe, garantie is nu 3 jaar

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DaMan, 6 jul 2007.

  1. DaMan

    DaMan Guest

    Microsoft heeft eindelijk toegegeven dat er hardware problemen met de Xbox 360 zijn. De garantie periode is nu uitgebreid naar 3 jaar, als het gevreesde "3 Red Lights of Dead" optreed. Er wordt trouwens niet gesproken over 't probleem met de bekraste schijfjes.

    Hier 'n gedeelte van 't officiele persbericht & een open brief van Peter Moore, van Microsoft gericht aan de Xbox 360 community:

    Microsoft acknowledges 360 problems, extends warranty to 3 years

    Ik zag net pas dat 't al gemeld was in 't defekte Xbox 360 topic, de mods kunnen hem dus verwijderderen...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2007
  2. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch leuk dat jij blijkbaar niet kunt lezen (topic titel).
    De garantie is met één jaar uitgebreid.
    Hier in Nederland kregen we al 2 jaar garantie, dat is dus 3 jaar geworden.
    Goede shit.

    En hier geen gedeelte, maar de hele brief.
    Verder ook nog een interview(audio).
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind eigenlijk dat dit nieuwtje wel een aparte thread verdient, om zo dit onder de aandacht te brengen van alle forummers. Want in het kapotte-dozen topic zitten bijna alleen mensen met een kapotte 360.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Jeb daarom heb ik hem weer open gedaan (en de titel aangepast) :)
     
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien goed om dan de open brief van Peter Moore inclusief de podcast te plaatsen voor de voledigheid...
     
  6. DaMan

    DaMan Guest

  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  8. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Zojuist was het nieuws op het NOS Journaal. Alleen melden ze het daar verkeerd: "1 op de 3 consoles heeft problemen met het bekrassen van discs, voor dit probleem heeft MS de garantie verlengd". Volgens mij is dat nou net één van de issues die niet onder de verlengde '3 rod' garantie valt...
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Even een post van mij naar de juiste thread verplaatst.

    Door deze berperkte garantieverlenging los je alleen het probleem op dat mensen met 3 rode lampjes een jaar extra hebben. Je lost de hardware problemen hier niet mee op. Door deze oplossing gaan niet opeens de 360's werken. Het probleem in de hardware aanwezig.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Daar ben ik het mee eens, maar ik verwacht dat ms toch in die tijd dat ze nu hebben een structurele oplossing zullen vinden ... en dat je je xbox 360 dan 1 keer kwijt bent ipv van 4x zoals dat bij jou het geval was.. Heb je nog steeds je 360?
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Uit vs thread verplaatst:

    Ze zullen zelf ook baat hebben bij dat extra jaar garantie wat ze geven voor 't 3 ROD probleem (op 't verlies na dan). Stel dat ze een oplossing hebben voor dat probleem. Een recall is niet zo'n beste reclame, en defecte consoles melden zich vanzelf. Op die manier kan men effectief de aanpassingen doorvoeren, zo maakt men van iets negatiefs toch een positieve indruk.

    Mja, zou mooi zijn als 't extra jaar garantie ook zou gelden voor andere problemen. De problemen die ik nu al bij twee 360's heb gehad vallen dus buiten de boot...
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik hoop dat ze nu echt eens een oplossing vinden, mag nu wel eens na dik 1,5 jaar. Mijn 360 ligt momenteel op de IC in Duitsland. Verwacht dat ik hem begin augustus weer terug heb. Als ik hem terug krijg, dan gaat hij inderdaad de deur uit, heb hem al te koop staan. Kijk misschien over een jaar wel weer eens, misschien dat er dan meer betrouwbare versies in de winkel liggen. Heb er momenteel even flink genoeg van.
     
  13. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Precies, je zou deze actie ook zo kunnen zien: in plaats van een (onmogelijke) recall van alle consoles is het een verkapte manier. Immers: ze bouwen een extra heatsink in bij defecte consoles. Op den duur zijn dus consoles óf normaal werkend, óf werkend omdat er een extra heatsink in zit. Ik verwacht ook dat in de komende maanden in nieuw gefabriceerde consoles ook de heatsink zit...
     
  14. hacktic

    hacktic PSN ID: hacktic

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Beter dat ze iets toegeven.
    Probleem zal aangepakt moeten worden, anders kost het ze nog veel meer geld.
    Ik heb teveel games om mijn 360 de deur uit te doen.. heb er wel over zitten denken.
     
  15. DaMan

    DaMan Guest

    Toch vind ik dat Microsoft veel te laat gereageerd heeft & daar komt nog 'ns bij dat ze 't probleem vd. bekraste spellen bagataliseren...

    Ik vind 't jammer dat Microsoft niet van z'n fouten heeft geleerd bij de nieuwe Elite. Voor zover ik kan lezen in div. artikelen heeft die nog steeds dezelfde lawaaierige brakke koeling. Wat dat betreft heeft Sony beter werk geleverd! Ik hoop iig dat als ze de Elite hier in Europa uitbrengen 'n betere & vooral stillere koeling zullen inbouwen, dan zal ik zeker overwegen om dan over te stappen naar de Elite.
     
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar ze nu mee naar buiten komen betreft echter niet alleen het extra garantie verhaal. Men heeft verschillende zaken weten te identificeren die bij kunnen dragen aan het '3 lights of dead' syndroom.

    Dus als ik het goed begrijp zijn er verschillende oorzaken toe te kennen aan de general hardware failure. Er is dus niet 1 oorzaak, het kan een combinatie van factoren zijn. Ik volg al enige tijd verschillende technische fora die erg diep op dit probleem ingaan. Keer op keer kom je de volgende mogelijke oorzaken tegen: x-clamps (mechanische stress), hitte & gebruikte soldeer technieken.

    Het is trouwens een feit dat een verbeterde heatsink sinds maart in nieuwe consoles wordt gebruikt. Deze nieuwe heatsink duikt recentelijk (naast andere verbeteringen) ook op in gerepareerde consoles.

    Ik begrijp heel goed dat dit niet automatish een oplossing biedt voor de bestaande consoles die wel goed werken. Om mogelijke problemen met die consoles op te vangen heeft men de extra garantie in het leven geroepen.

    Samenvattend ..

    • Oorzaken zijn bekend, nieuwe consoles bevatten verbeteringen
    • Klanten uit het verleden worden met terugwerkende kracht schadeloos gesteld
    • Potentiele problemen worden opgevangen door middel van de verlengde garantie
    Dit is toch vrij netjes of mis ik iets?
     
  17. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Goed dat ze een extra jaar geven, enige wat ze nu kunnen doen aan de situatie.
     
  18. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Dus als je na de 3 jaar de 3 rode lampjes krijgt word hij niet gerepareerd? Lekker dan doei console van 400 euro.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja dan heb je pech .. je kan geen eeuwig garantie geven

    Heb je er 500 euro voor betaald :eek: dan ben je belazerd!
     
  20. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik zeer blij mee :D
     

Deel Deze Pagina