1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Microsoft geeft hardware errors vd. Xbox 360 toe, garantie is nu 3 jaar

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DaMan, 6 jul 2007.

1. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Leuk he :)

Ik had eerst deze met een soplicht dat op groen springt als ik oline was, oranje voor busy/away en rood voor offline :+

Op http://www.livecard.net/mine.php kun je (als de site niet down is) bij de designer een plaatje uploaden en daar je tag, plaatje, gespeelde games etc. op zetten. Je kunt later ook codes toevoegen voor de online status, activiteit of laatst gezien status etc. etc. Zijn best veel functies die je bij help kunt vinden. Tis niet heel ingewikkeld maar ook niet echt gebruiksvriendelijk. Als je het gaat proberen en je iets wilt weten hoor ik het wel ;)

Ontopic: Mee eens :+

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    ok laten we lekker gaan speculeren en rekenen

Laten we zeggen dat het MS $100 per console kost om het te repareren (dus reparatie/fabriek/logistiek/administratie etc)

Ze zeggen dan de 3 ipv 2 jaar hun ongeveer 1miljard meer zal kosten.

1miljard:100=?

juist 10miljoen...

Zal er wel compleet naast zitten maar die 33% failure rate is volgens mij nog steeds behoorlijk realistisch.

En als reparatie net zo duur zou zijn als een nieuwe console dus zijn het nog 2,5miljoen stuks...

3. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat het wel meer kost dan 100 dollar om een 360 te repareren. in als je geen garantie meer hebt dan moet je iets van 135 betalen ofzo. dan nog denk ik dat ms ook een deel betaalt.

4. lukeman

lukeman Up and running...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik reken ff met je mee Lange Jan. 1 miljard $ is 734,500,209 euri. Wat zou een nieuwe xbox kosten? Dus zonder winst voor M$, voor de winkel die hem verkoopt, zonder HD en controller? Een 200 euri? Veel meer zal het niet zijn. Laten we er 250 euri van maken voor de zekerheid in verband met de noodzakelijke overhead. Dan zouden ze een kleine 3 miljoen (!) consoles kunnen vervangen door een splinternieuwe. Dan kom je op een failure rate van 25%.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @lukeman - Ik wil best een keer met je pokeren, want je berekening sloeg echt nergens op :)

6. Looney-Crew

Looney-Crew Punish and Enslave

Leuk Bevonden:
    0
    @ Kameo: ben het ZEER met je eens!!!laat ze eerst maar wat goeds op de markt brengen ben het ook voorlopig effe zat...
    Was zelfs zo pissed dat ik van plan was op een ps3 te kopen....dat zegt heel wat want ik heb me toch een pluris hekel aan playstation }:]

Sinds ik die waterkoeling had was alles ook ok maar alle consoles die ik heb gehad die ik origineel heb gelaten zijn allenmaal naar de filiestijnen gegaan
    Heb 3 consoles gehad waarvan 2 origneel gehouden en die zijn gesneuveld en had toen die watergekoelde en niks geen problemen....is ook denk ik een kwestie van geluk hebben denk ik.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik blijf me verbazen dat de meeste nederlanders zo negatief zijn .. ik zag net het journaal en daar weten ze niet eens hoe ze de xbox 360 moeten uitspreken

Hebben degene die nu lopen te schreeuwen eigenlijk een defecte xbox gehad?

8. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jep ik heb hem een keer moeten opsturen 2 maanden na aankoop :mad:

Moet wel zeggen dat ik geen seconde spijt heb gehad van de aankoop.

Het enige nadeel van deze 3 jaar garantie regeling is dat hij alleen geld voor de ring of death terwijl mijne kapot ging maar deze had geen ring of death.

Laatst bewerkt: 6 jul 2007
  9. TDF GANGSTER NL

TDF GANGSTER NL STB MEMBER

Leuk Bevonden:
    0
    mijne heb ik vanaf feb 2006 en Heeft nog steeds geen mankementen!!

10. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Snap jou ook wel Fardo aangezien je nog geen slechte ervaring ermee hebt gehad. Zo dacht ik in eerste instantie nl. ook, maar ja als je 360 het opeens ook laat afweten en je mag zelf ondervinden hoe laconiek MS erover doet of nu misschien deed, dan wordt het toch een ander verhaal. Mijne is gelukkig nu pas 1x stuk gegaan,maar van een vriend van me inmiddels 4x. En gezien de hoeveelheid berichten over stukke 360's wereldwijd, vind ik de mensen nu niet bepaald overdreven negatief. Dat MS nu eindelijk de problemen zelf ook toegeeft is een goede,maar wel beetje late zet. Hoop van harte dat MS niet teveel schade zal oplopen hierdoor want zie de 360 niet graag verdwijnen. Daarvoor zijn de spellen te leuk en de mogelijkheden van de console zelf ook, maar MS heeft ook een grote blunder begaan door het ontkennen van een probleem.

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Jup 2, zonder garantie. (//edit 100% voor mij dus.)

Maar goed het zal dan misschien geen 25% zijn, maar het is nog altijd veel meer dan de norm bij elektronica.

Dat het allemaal wel mee valt kan je mij niet wijs maken, of je moet wel heel kortzichtig zijn om dat te geloven.

En wie maakt het nou uit hoe je xbox 360 uitspreekt? Dat zijn ook meer nieuwslezers/lezeressen

Als ik eerlijk ben snap ik jou niet echt. Als je jonger was geweest zou ik het als puur fanboyism bestempelen.

Laatst bewerkt: 6 jul 2007
  12. abruzzese

abruzzese abruzzese

Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn mening is de xbox 360 zeer en zeker te vroeg op de markt gekomen alleen om Sony voor te zijn en natuurlijk om de BIG Money.
    Nu Microsoft toch geen echte goede ervaring heeft met hardware en vooral met gameconsole,s heeft dat nu zijn negatieve zware stempel op zijn Xbox doos en komen ze toch niet makkelijk vanaf ook ondanks die 3 jaar garantie.
    Alleen vind ik het vreemd dat de gameontwikkelaars wel weer geloven in Microsoft en games zoals Ghost Recon 2 en Advanced Warfither / Rainbow Six : Vegas / Forza Motorsport 2 / Splinter Cell : Conviction / en dan die extre levels wat je straks kunt downloaden van GTA IV , terwijl er zoveel negatieve hardware problemen staan op het internet ???????
    Trouwens krijgen de meeste games ook nog voorang en komen eerst uit op de Xbox 360 , voorbeeld Medal of Honor : Airborn .

13. lukeman

lukeman Up and running...

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas wel Fardo, mijn derde xbox is deze week overleden en wordt maandag opgehaald. 3 x ROD. En ik had deze pas sinds begin mei. Mijn zoontje heeft er sinds twee maanden ook een en hij is met zijn tweede xbox bezig, de eerste vrat een mooie ronde ring uit zijn games.

Hebben we ook nog een gewone xbox staan, maar die doet het na al die jaren nog prima.

De eerste 9 maanden had ik ook geen enkel probleem en dan is het gewoon een geweldig apparaat. Ook ik las altijd met enige reserve alle negatieve zaken over kapotte consoles e.d. Helaas, kan ze nu uit eigen ervaring ook schrijven.

Service is ok van M$, garantie is ok maar ook redelijk logisch. Als consument mag je van een dergelijk apparaat gewoon verwachten dat-ie het een redelijke tijd doet zolang je er normaal mee omgaat. Mocht de xbox na de garantie kapotgaan, dan is het enige verschil dat nu jij als consument moet aantonen dat je er normaal mee bent omgegaan.

Ben trouwens benieuwd naar jouw eigen berekening over de besteding van dat miljard. Stel, het kost ze alles bij elkaar 500 euri om een kapotte console te herstellen: dan kunnen ze er anderhalf miljoen consoles van herstellen. En dat is altijd nog 13% failure rate. Nou ben ik erg slecht in rekenen maar ik denk dat het vervangen van een kapotte console (zonder harddisk, controler etc. etc) eerder minder dan meer dan 500 euri zal kosten. Toch?

Wil wel eens met je pokeren Fardo :) :) :)

14. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb mijn xbox 360 ook laatst moeten opsturen met een RoD maar ben tot nu toe alleen maar tevreden over de xbox 360. Had hem 2 weken na de launch gekocht en vriend van mij ook. Heel toevallig gingen ons xboxen binnen anderhalve maand na elkaar kapot. Ze hebben het dus ongeveer anderhalf jaar zonder problemen gedaan. Daarom ben ik wel blij met die 3 jaar garantie want stel mijn xbox gaat binnen een jaar weer kapot dan was de kans groot geweest dat ik geen garantie meer had en dan was dat me geld gaan kosten.

15. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zit daar een leeftijdsgrens op dan?

16. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Hihi was typfout dezelfde minuut nog herstelt. Jij bent gewoon te snel. Nee had hem in Februari voor 400 nieuw.

Ja eeuwig is idd ook overdreven maar 3 jaar vind ik best kort. Ik zou 5/7 jaar eigenlijk een stuk beter vinden. Naja iedereen wilt dat eigenlijk. Mja je hebt wel iets in huis wat het gewoon normaal hoort te doen. Mja kan het na de 3 jaar tegen betaling worden gedaan of mag je dan echt je console gaan uitzwaaien?

17. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    kan tegen betaling maar het zal niet goedkoop zijn.

En 3 jaar is best veel garantie als je het vergelijkt met vergelijkbare producten.

18. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Op zich is de berekening van je goed, je vergeet alleen 1 punt. Microsoft maakt geen winst op een verkochte console, maar dik verlies. Als je dat meeneemt in je berekening kom je op een heel ander bedrag uit.

19. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat journaal was lollig ja. 'Iksboks Driehonderzestig" , "spelen" ipv games/spelletjes e.d. :lol:

Mooi contrast was het trouwens, de deftige manier waarop de voice-over sprak(taalgebruik en intonatie) en dan die gast van Gamekings(weet niet meer zeker wie het was, Dennis geloof ik) daartussendoor praten met veel meer inside terminologie ertussendoor gemixt. :D

Ontopic: Ik heb nog nooit last gehad van enige problemen met m'n 360, behalve dat 1 keer een spel bekrast raakte, omdat toen m'n 360 vanwege ruimtegebrek verticaal stond en de poes hem omstootte tijdens het spelen...
    Maar verder nergens last van. *)

20. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor een deugdelijk product zou 3 jaar wel veel zijn, voor een ondeugdelijk product met meerdere hardware problemen(vast hangende cd lades, krassen maken, vastlopers, ring of death) is 3 jaar voor maar 1 van die klachten(ring of death) best een beetje karig.

Ben benieuwd hoe dit allemaal uit gaat pakken. Gisteren is wereldwijd uitgezonden dat men toegeeft dat er iets mis is met de console.
    Wint men hier vertrouwen mee of laat de consument het product nu links liggen?

Gaat de laatste maanden toch al niet zo goed als je naar de verkoopcijfers kijkt, blijft wel erg lang rond de 10 miljoen hangen.

Kom maar op met assasin's creed(systemseller maybe) en halo3 zou ik zeggen.

Deel Deze Pagina