1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Microsoft maakt van live een reclamebom

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kevf, 23 dec 2007.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Waar heeft MS wat gezegd dat ze wat gaan doen? Ik snap jullie conclusies niet :eek:

    NB de in-game reclame vind ik ook niet storrend. Ik zie liever nieuwe reclame dan out dated reclame in games
     
  2. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Fardo, je klinkt weer "(just)old(er) and wise" maar enige sceptisch is hier toch wel op zijn plaats. Het gaat hier naar mijn idee steeds over het opzoeken van grenzen van wat wel en niet mag volgens de privacy wetgeving en zoals iemand heeft gezegd leveren we al het eea in onder het mom van veiligheid (lees politieke macht). Dit gaat natuurlijk alleen maar om geld en niets anders dus we moeten hier zeer kritisch over blijven!

    Peter (much older)
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2007
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Precies, vind het een stapje te ver gaan. Teveel controle. En wat gebeurt er verder met die gegevens? Blijven die binnen Microsoft of worden die gegevens doorverkocht? Doorverkocht dus, dat soort gegevens zijn namelijk enorm bruikbaar voor marketeers en zijn dus ook veel geld waard....
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik snap jullie bezorgdheid. Echter ben ik nu wel van mening dat iemand een bel heeft hoor luiden en men niet weet waar de klepel hangt.

    Er worden twee dingen door elkaar gehaald. Kevf haalt 2 artikels boven water.

    1. Gaat over "Enforcing Advertisement Playback for Downloaded Media Content" - De auteur gaat in het artikel er vanuit dat de console dit ook gaat krijgen (imho gaat dit stuk alleen over het Windows systeem en niet over de console)

    2. Het 2de stuk gaat over ingame advertisement, zoals bij Sensible Soccer.
    Als je wilt kan je dit soort reclame uitzetten (account management) ik wil geen reclame van derde ontvangen van MS of van derde. De dashboard reclame staat dan ook uit.

    Nogmaals deze "Enforcing Advertisement Playback for Downloaded Media Content" gaat over een nieuwe distributie van content. Als je een film "gratis" wilt bekijken. Krijg je eerst reclame te zien. Als je dat niet wilt betaal je meer. Maar het blijft jouw keuze. Ik zie liever reclame waar ik geintresseerd in ben, dan reclame waar ik een hekel aan heb.

    ps Not Old, Just Older is het moto van onze Clan :)
     
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Sjonge, sjonge .. wat worder er hier weer snel conclusies getrokken zeg ..

    Ten eerste, het eerste bericht heeft niet direct iets te maken met de xbox 360 of xbox-live.

    Ten tweede, het tweede bericht heeft betrekking op in-game advertising. Advertenties in games. Dat is toch helemaal niets nieuws? En dit staat toch helemaal los van een service als xbox-live?

    Ten derde kan men helemaal niet je surfgedrag inzien. Ook dat staat er helemaal los van. Hoe kan ik surfen met mijn 360??

    Al met al hebben deze berichten niets met de xbox-live service te maken. Sensible World of Soccer had je ook bij wijze van spreken los kunnen kopen en dan hadden er ook advertenties in gezeten. Gaan we dan ook klagen dat xbox-live 60,- Euro per jaar kost? Natuurlijk niet.

    Nogal voorbarige en sensationele thread titel. Smerig dit, smerig dat, M$ zus M$ zo .. asjeblieft zeg, M$ is weer eens de boeman. Maar wie stopt in de 1e plaats deze advertenties in de game? Is dat niet de developer? Ik hoor daar niemand over ..

    Ik hoor ook niemand over het feit dat bedrijven als EA ook al enige tijd bezig zijn met dit soort advertenties ...

    augustus 2006:
    Met andere woorden, je gaat het niet alleen zien in games voor de 360. Wen er maar alvast aan.

    Enneh, die verhalen over privacy dit en dat .. Ik hoor niemand over het feit dat al lange tijd je game gedrag in de gaten wordt gehouden en dat dit ook online gepubliceerd wordt en iedereen vindt dat wel prima?! Je kan van iedereen zien wanneer ze gamen, wat ze gamen, hoe lang ze spelen en hoe ver men er mee is. Als dat geen inbreuk is op je privacy dan weet ik het ook niet meer.
     
  6. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je absoluut een punt, toen ik dat voor het eerst zag, gaf me dat toch een raar gevoel.
     
  7. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    PS 3 games zijn ook 15 euro duurder als xbox 360 (=3 maanden live)
     
  8. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Was trouwens al lang bekend dat ze dit zouden gaan doen, bij bepaalde Vista versies doen ze het ook al.
     
  9. 3vilr0ck3r

    3vilr0ck3r Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    ik stoor me er niet echt aan, als er maar geen pop-ups of iets dergelijks komen
     
  10. wacco dude

    wacco dude Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Is toch juist fijn dat de reclame's vernieuwd worden, dan rij je met Forza2 in NY niet langs een viva pinata add maar langs een, noem is wat, Universe at war add. En mijn game gedrag mogen ze nog wel weten wat wouden ze ermee doen? zeggen dat ik veel game ofzo? als zijn kansloos genoeg zijn om daar op te letten, so be it:p

    Het surf gedrag van je computer is een ander verhaal. Ik kan me hier beter bij voorstellen dat mensen er last van hebben als alles wat je doet gevolgd wordt. Nou maakt dat me nog niet zo uit, maar je weet nooit waar die onfo heengaat.

    Van wat ik hier lees trekken mensen te snel conlusies en beginnen maar te schreeuwen. Ik wacht nog even af en zie dan wel wat ik ervan ga merken -> en vinden.
     
  11. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    En dit kan natuurlijk ook:

    (quote van xbox.scene.com)

    The Scottish Government is trying a new approach to warning youngsters against the perils of drink driving: inserting adverts into Xbox 360 games.

    £10,000 is being spent on the campaign to put adverts on in-game virtual billboards. The titles set to feature the ads include Need for Speed: Carbon, Need for Speed:proStreet, Project Gotham Racing 4, NBA Live and Pro Evolution Soccer 2008.

    Should this trial prove successful, the Scottish government tells us, the same approach could be used for other road safety messages.

    Scottish Transport Minister Stewart Stevenson said, "With statistics showing that road deaths, particularly among young people, are continuing to rise, it is clear we must look at new ways of getting road safety messages across. This is exactly the kind of initiative we should be trying.
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2007
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Echt waar? Heb ik nergens gezien eigenlijk, kan je dat na het maken van je account nog steeds aan en uit zetten? Vroeg me al af waarom er overal zo groot xbox 360 stond, en vind dit best storend eigenlijk. Heb er dan liever advertenties! Wil het iig wel eens zien, maar heb de optie nergens kunnen vinden.

    Maarja, ik heb hier niet zoveel problemen mee. Als ik op deze manier content gratis binnen kan halen in plaats van er voor moeten betalen tenminste. Als dat niet het geval is vind ik dit belachelijk, aangezien we met zijn allen toch maar mooi 60 euro per jaar dokken om van de live service gebruik te maken. Als ze het laatste echt door voeren, vind ik dat ze het op zijn minst weg moeten laten voor gold members.
     

Deel Deze Pagina