Geef M$ nou eerst maar es een kans. Als dit nodig is om de toekomst van Xbox te verzekeren dan kan ik het alleen maar goed vinden.
Had je me smijlies nie gezien? Kmag ook nooit eens ontdeugend weze... Kep gistere The Maw in een uurtje tijd uitgespeuld op Legendary level. Is nix niet kleutere...
Dankzij die opkooptaktiek (DOS is ook gewoon gekocht, hoor)werkt momenteel 80% van de wereld met compatibele systemen. Wees er maar blij mee. (Ik in elk geval wel).
MS is nog maar een beginneling, die zijn met niks moete beginne, is het logisch toch dat ze wat moete opkope om hen mee in de concurrentiestrijd te helpen
Geld ,geld, geld, geld, geld, daar draait de games-industrie nu om. Als er maar genoeg winst gemaakt kan worden. MS koopt nu die ontwikkelaars op omdat ze er waarschijnlijk op hopen dat als alle grote en bekende ontwikkelaars bij hun zitten dat de naamsbekendheid omhoog gaat,dat de consument meer vertrouwen krijgt in de Xbox zodat uiteindelijk de verkopen hopelijk omhoog gaan waardoor ze uiteindelijk toch winst kunnen maken. Trouwens; Waarom heeft Nintendo of Sony dit zo over zich heen laten lopen?Waarom heeft Nintendo of Sony nooit zo gedacht? Waarom deden zij in het verleden niet wat MS nu wel doet? IK zie het zo;MS maakt gebruik van de mogelijkheden die het hebben van veel geld mogelijk maakt. Ik denk dat Sony en Nintendo hun kans allang heeft gehad.Hoe lang bestaat Sony al?Hoe lang bestaat Nintendo al? Je kan het ook zo bekijken; Nintendo en Sony hebben waarschijnlijk nooit stil gestaan bij het gegeven dat Microsoft ooit eens misschien de 'zin' krijgt om een console te maken.Zij hebben de games-industrie al een tijd lang geregeerd en nu er een concurrent bij komt die ontwikkelaars opkoopt om er zelf beter van te worden worden ze bang. Nog iets.Als je al iemand dit kwalijk neemt, neem het niet alleen MS kwalijk maar neem het ook die ontwikkelaars kwalijk.Zij hebben het allemaal door laten gaan en dat moet niet vergeten worden. Overigens gebeuren dit soort dingen al een tijdje in de voetbalindustrie maar daar hoor je niemand over. Mijn persoonlijke mening over dit alles is dat het mij geen reet uitmaakt.Al koopt MS alle ontwikkelaars op.So what!!!! Zolang ik kan spelen vind ik alles best. En bijna alle games zullen toch multiplatform worden dus zullen rare spellen dat ook wel zijn.Ik zou het van Rare ook wel een beetje nep vinden tegenover Nintendo als ze geen games meer zullen maken voor de NGC/GBA.
[sarcasme] Ja, het is toch wat. Beginnen die kerels een bedrijf, willen ze nog winst maken ook. Ronduit belachelijk! Gelukkig maar dat alle Nederlandse gamers straks een bedrijf beginnen waar ze alleen maar verlies willen maken. De wereld zal er straks helemaal anders uitzien. [/sarcasme] Redelijk simpel. 1: Elk bedrijf heeft zijn eigen strategie. Het al jarenlang de strategie van o.a. Microsoft (en IBM) om betrouwbare of bewezen technologie op te kopen en er een eigen produkt van te maken. Dat is helemaal niets nieuws. 2: Microsoft heeft een geweldige hoeveelheid contant geld over. Een bedrijfje voor een paar miljard meer of minder opkopen maakt op hun kassaldo helemaal geen moer uit. Sony heeft veel minder geld om dit soort waanzinnige investeringen te financieren. Sony heeft dat ook niet nodig want Sony heeft de markt al. je hoeft niet te kopen wat je al hebt, nietwaar? En Nintendo? Ach, Nintendo heeft in de "grotemensenzakenwereld" niks te makken. Vergeleken bij reuzen als Sony, Microsoft, en dergelijke is Nintendo kwa bedrijf helemaal niets. Dat denk ik ook. Bovendien: Waarom zou Sony die ontwikkelaars kopen als ze toch al allemaal voor Playstation ontwikkelen? Sony is een electronica bedrijf, geen software ontwikkelaar. (Hoewel ik wel verwacht dat dit op korte termijn zal veranderen). Nou ja, wel wat nuance aanbrengen, svp. Op de korte termijn si het alleen maar goed als er een flink tegenwicht komt tegen Sony en met een enorme buidel centen Sony dwingt om kwalitatief betere produkten te maken. Maar als het fout gaat dan wordt Microsoft de nieuwe monopolist en dan zijn we net zo ver van huis als nu. Dus hoop ik van harte dat Sony nog heel lang een serieuze speler in de consolemarkt blijft en dat Microsoft eveneens een serieuze speler wordt. Dan moeten ze lekker op de tenen blijven lopen, dan blijven de prijzen lekker laag en blijven ze hun best doen om goede consoles met goede games voor een betaalbare prijs op de markt te brengen.