Microsoft waarschuwt voor ernstig lek in Windows XP!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 11 feb 2004.

1. Uitgegeven: 11 februari 2004 08:39
    Laatst gewijzigd: 11 februari 2004 08:51

AMSTERDAM - Microsoft heeft zijn klanten dinsdag gewaarschuwd voor een veiligheidsprobleem met Windows. Het is veel ernstiger dan normaal, zegt het bedrijf, dat toch al een half jaar van het gebrek op de hoogte is.

Gebruikers van onder meer Windows XP, Windows NT en Windows NT Server moeten zo snel mogelijk een programma downloaden van de website van Microsoft om het probleem op te lossen, zei Stephen Toulouse van de afdeling beveiliging van Microsoft. Hackers kunnen van het gebrek in de software gebruik maken om computers binnen te dringen en gegevens te stelen of te wissen.

Het probleem is al meer dan zes maanden geleden ontdekt door het bedrijf eEye Digital Security. eEye stelde Microsoft op de hoogte en beloofde niets naar buiten te zullen brengen totdat Microsoft een oplossing had gevonden. Marc Maiffret van eEye vindt dat dat veel te lang heeft geduurd. Gebruikers van de software van Microsoft zijn al die tijd uiterst kwetsbaar geweest.

Microsoft ontdekt wel vaker beveiligingsproblemen in de eigen software. Ditmaal is het aantal getroffen computers groter dan ooit, zei Maiffret. Hierdoor kun je op internet-servers komen, op interne netwerken, eigenlijk overal. Zelfs elektriciteitscentrales zijn kwetsbaar. Maiffret voorspelt dat er snel virussen op zullen duiken die van het lek gebruik maken.

Bron: www.nu.nl

2. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Een lek van Windows XP? Dat kan nooooit! Dit is echte dure Microsoft shit! :+

Maarre, was die fout niet gemaakt in Servicepack 1?

Zal wel een ander lek zijn 8)

3. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    Man, hoevel lekken zitten er eigenlijk wel in XP?

4. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

whahaa ik geloof er niks van..,.

5. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    haha, het staat echt overal! Krant, teletekst, internet, via mond tot mond 8)

6. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Och, maar duizend ofzo 8)

En dan het lef hebben om ons dan ook nog de volle hap ervoor te laten betalen :mad: Natuurlijk helemaal kut voor mensen zonder internet en dus geen updates kunnen downen :mad: (Voorzover die er zijn ;))

7. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vraag me trouwens af wanneer ze eens een OS gaan programmeren in een andere programmeertaal, want C++ is toch al best oud dacht ik zo en het heeft zich nu wel bewezen met alle leaks enzo 8) Misschien is Java iets????

8. Corolla Friend

Corolla Friend Bhuddymahn

Leuk Bevonden:
    1
    Haha, ik hem hem ook maar direct gedownload :p Zitten inderdaad veel lekken in....

9. enzopablo

enzopablo I-love-Live

Leuk Bevonden:
    0
    waar kun je hem in NL versie krijgen als ik de update download kan ik niet de NL versie downloaden alleen bv de EG versie dus kan ik niet installeren omdat ik NL versie van winXP heb, hoe heb jij dar dan gedaan Corolla Friend???

weet iemand waar je de Nl versie kan krijgen?

10. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp

Trek je systeem ff door de pagina, zie je precies wat je nodig hebt. Nieuwe update is 300+ kb, niet echt groot,

11. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Lolz, Dit nieuws is op het nieuws, op de radio, op de televisie, dit is dus echt geen bullshit, maar goed ik ben al beveilligd. (hoop ik )

12. The killerbee

The killerbee RoyT NL

Leuk Bevonden:
    0
    Maar die mensen worden ook niet zo snel gehacked, dus ik denk dat het voor hun niet echt een groot probleem is

13. enzopablo

enzopablo I-love-Live

Leuk Bevonden:
    0
    hoe kan dat nou als mijn sys is gecheckt kom ik na een tijdje weer op die zelfde updat pagina waar ik geen NL update kan downoaden kun je me een andere link geven?

14. enzopablo

enzopablo I-love-Live

Leuk Bevonden:
    0
    kan je je niet beveiligen als je winXp NL heb??? echt raar

15. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Denk niet dat dit een terechte opmerking is.

Kort vergelijk (recent nieuws):
    In Nederland worden meer vervalste bankbiljetten gevonden nadat de Euro is ingevoerd. Is Nederland crimineler geworden? Nee, de Euromarkt is veel groter, dus lucratiever om de lekken in het betaalsysteem (euro en vooral zijn gebruikers) uit te buiten ---> OS

Mocht Linux of Apple de marktgrote hebben van een windows, worden ze pas gehacked, veel lucratiever :)

Oftewel je moet gewoon een grote jongen zijn voordat je software dusdanig wordt getest dat je fout op fout constateert. Dit zegt dus niets over de code, maar meer over de kleinschaligheid van de concurrentie.

16. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Als je systeem is gechecked, kom je als het goed is in een menu waar je alle essentiele updates ziet. Eruit gooien wat je niet wilt en downloaden. Als je via mijn link bent gegaan krijg je absoluut de goede software. Maar denk dat de update zelf niets te maken heeft met welke taal jij op je systeem draait.

17. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Java is van Sun, een bedrijf dat telekens ruzie heeft met MS.

Overigens vind ik Windows XP een prachtproduct... snel, stabiel en ziet er mooi uit, en veiligheid, ach, als je een firewall hebt....

Wanneer komt servicepack 2 eigenlijk uit.... en zit deze 'cruciale' update' er dan eigenlijk bij?

18. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm, ik heb ben naar die link van Cole Trickle gegaan, maar hij kon geen essentiƫle updates vinden.. Wel heb ik vanmiddag een automatische update gehad van XP.. Is dat hem dan>?

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

ik vind het knap dat je mensen zonder internet kunt hacken:cool:

maar goed, ms waarschuwt om de dag voor zogenaamde "enorm gevaaklijke dingen" maar of dat zow is.......... ik internet elke dag en heb het mydoom virus niet eens
    dus zow erg zal het nou ook weer niet zijn :)

20. Een programma wat mijn school gebruikt voor het maken van werkstukken is niet meer bereikbaar ivm een lek in het Windows besturingssysteem.

Dit is dus echt heel serieus nu. En Microsoft wist dit al 6 maanden.

Deel Deze Pagina