1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Microsoft Zune

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 30 aug 2008.

1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Microsoft zal dat nooit ondersteunen. Immers wma/wmv is heer en meester als het gaat om audio en videoformaten. Volgens Microsoft dan. Net als dat Apple AAC't.

2. GameKid360

GameKid360 Guest

Ik wou op Zune.net een account maken (waarom weet ik ook niet), maar dat lukte niet. Want het kon niet in mijn regio ofzo. Nu vraag ik me af, kan je wel liedjes kopen in de Zune Marketplace hier in Nederland?

3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Nee dat kan niet, wat wel kan is je pc op land instellingen van de VS zetten en een account aanmaken (je hebt ook een msn live.com email adres nodig dus geen live.nl). Zo kan je ook op de Marketplace komen, en ziet de Zune Software er nog iets strakker uit... want als je hem dus op die instellingen zet krijg je als je een bekende band afspeelt een slideshow aan foto's tijdens het afspelen te zien van de artiest die je draait. Erg tof!

Hier wat screens van de software op mijn pc in de VS instelling.

Oh en je kan dan ook gebruik maken van de Zune-card.

4. GameKid360

GameKid360 Guest

Wow, da's echt tof man. En hoe moet je hem dan op VS instellen?

Edit: Kheb het al. :)

Laatst bewerkt door een moderator: 11 okt 2009
  5. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm wat zijn nou trouwens de exacte prijzen ervoor? En heb je hem al binnen Excess?

6. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Nee helaas ik heb hem nog steeds niet in me bezit =( hoopte dat ik hem de eerste dag al had maar toen was hij op de plek waar ik hem wou kopen via een kennis die bij de KLM werkt uitverkocht, Zune HD verkoopt in de USA erg goed.

Wat bedoel je met de exacte prijs? Vooralsnog kost de 16gb versie 220 dollar, en de 32gb versie 290 dollar. Maar omgerekend is het dus ongeveer 180 euro, en dat is echt niet veel voor een mediaspeler die de nieuwste Nvidia chip in zich heeft. :)

7. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ah Spijtig dat je hem nog niet hebt! 180 euro voor 16GB? Ik moet zeggen daar ga ik voor...nu nog een betrouwbare verkoper vinden.

Alvast bedankt

8. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Succes!

En ik zou niet via Marktplaats een Zune-HD kopen want daar staan ze echt voor te hoge prijzen. Over de 300 euro... 8)

Maargoed ik denk dat jij hem gaat zoeken op eBay.:thumbs:

9. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat zou ik graag willen maar het probleem is op een 1 of andere rare reden is mijn email adres gebant van Ebay.....dus of ik moet iemand vinden die er 1 voor mij kan kopen terwijl ik het geld al half overboek of ik moet even kijken hoe ik het anders aanpak

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mijn vader heeft een Microsoft Zune HD sinds kort. ff kort mee gespeeld, maar tering wat is dat ding echt mega licht. Ik had zelf verwacht dat 'ie best zwaar zou zijn door het aluminium frame, maar hij voet echt als een veertje in je hand. Naast dat het ding licht is, is hij ook nogeens mega dun.

Het interface werkt verder perfect. Ook het hele multitouch verhaal werkt echt subliem. Inclusief de modded Internet Explorer die aanboord zit. Mooi apparaat dat goed kan strijden tegen de iPod touch. Het voelt iig niet als een Microsoft device, al was dat eigenlijk al nooit het geval bij de Zune (wellicht de eerste die toch enigzins dik was natuurlijk:p).

11. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Zune HD review

Van links naar rechts; Zune HD, Zune 80gb en HTC Diamond.

De Zune HD is veel smaller en lichter dan zowel de Zune 80gb als de HTC Diamond.

Het heeft een tijd geduurd maar ik ben dan ook niet zovaak meer aanwezig als vroeger op het forum, komt door het tijdgebrek. Maargoed nu dan sinds een paar daagjes ben ik in het bezit van de Zune HD, en zal ik proberen uit te legen waarom dit echt een hele vette media player is en het dus een schande is dat het ding hier nog steeds niet in de winkel ligt.

Ik heb niet zo'n zin om hele verhalen hier te typen, dus hou het dan maar bij de plus en min punten, en de zal ook dieper ingaan op de uitgebreide functies! :)

Zoals je kan zien scheeld het erg veel met de 80gb versie (gen 2).

+ Interface oogt geweldig, en doormiddel van de Tegra chip van Nvidia werkt alles super soepel. Vrienden van mij met een Iphone en Ipod Touch stonden er versteld van hoe snel dat ding door de muziek, films en games heen gaat.
    Als je muziek afspeelt zie je heel mooi de artiest met foto's weergegeven worden, ook kan je de biografie bekijken en extra nummers gelijk downloaden (wireless internet nodig) vanaf je Zune HD. De indeling was al zwaar oke, en is gelukkig in stand gebleven, met nu een stuk meer functies.

+ Geluid is ook super, eindelijk is de equalizer weer terug. Deze was afwezig na de Zune 30gb. Ik vond het toen echt een gemis, maar met de Zune HD is alles goed gemaakt. Je hebt de keuze uit alle genre's voor elk genre een eigen geluid.

Een foto maken die echt de scherpte laat zien lukt me niet, maar op het scherm geeft ie het super scherp en helder weer.

+ Beeld tja beter dan de Iphone en Ipod Touch, het beeld is scherper en de kleuren springen eruit weer dankzij de Tegra chip. Ook is het tof om er HD films op te zetten, en deze dan te streamen naar je Xbox je kan het dan terug kijken in 720p. Foto's kan je doormiddel van multi touch vergroten, en het beeld blijft vol van kleur en scherp. De games die er momenteel voor uit zijn ogen echt heel gedetaileerd, vooral PGR Ferrari Edition ziet er prachtig uit. Je geeft gas met een op beeld zittend rem en gas pendaal, doormiddel van de tilt functie stuur je met de Zune het lijkt dus net of je echt aan het sturen bent. De games die er momenteel zijn is maar het begin, de Tegra chip is echt in veel instaat de toekomst is dus prachtig!

+/- Internet, jawel eindelijk is er dan ook echt een browser op de Zune. Het werkt opzich okeej, maar ik vind wel dat het erg lastig typen is door het kleine touch toetsenbordje maar misschien moet ik daar nog even aan wennen. Wat dan wel weer uitstekend is is de sterkte van de wireless ontvanger in de Zune, het internet gaat lekker snel en de pagina's zijn zo geladen. Ik moet alleen nog wel even kijken of ik een flash player kan installeren erop, want ik kan momenteel nog geen Youtube filmpjes bekijken.

+ Apps momenteel is het nog rustig rond Zune HD apps, maar wat wil je het ding is net uit. Maar wat er uit is is erg tof, ik vertelde al dat er een versie van PGR uit is special voor de Zune HD hij is genaamd Ferrari racer. Maar er is meer zo is er MSN weather, en een spel van Vans maar ook een Audiosurf versie voor de Zune.

PGR: Ferrari Edition in actie.

Het ziet er allemaal geweldig uit, en wat nog mooier is dat het GRATIS is. :b: Mensen die een beetje verstand hebben van XNA software kunnen thuis hun eigen games/apps maken voor de Zune HD, dus in de toekomst komt er heel wat moois uit.

+ HD radio, wat dat HD precies inhoud weet ik niet maar het werkt gewoon goed. Je kan als je een leuk nummertje op de radio hoort gelijk het nummer toevoegen aan je winkelkar dat als je thuis bent hij het gelijk voor je download van de marketplace.

- Toch nog 1 enkel min puntje en dat is geen eigen wallpaper meer op de background, je hebt wel een eigen wallpaper maar die komt alleen tevoorschijn als de Zune in standby gaat. Maargoed misschien had het menu anders ook wel erg druk geworden met al die bewegende elementen.

Al met al de perfecte next gen media player, en een stuk goedkoper als de producten van Apple. Dus mocht je ooit in de VS zijn, iemand daar kennen of hem via ebay kopen het is echt het geld waard! :b::thumbs:

12. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Wut? PGR voor de Zune. Moet dan toch maar is gaan na denken :+. Neen ziet er super gelikt uit :D Morgen even lezen.

13. Viper62

Viper62 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Heej eindelijk een actief zune forum in Nederland!

Bedankt voor de review Excess-Denied, als ik toevallig weer in de VS ben volgend jaar pik ik er denk ook maar weer één mee, mn zune 3rd gen 80gb was ook een van mn beste impulskopen ooit.

Dat PGR er op zit doet t m :)

14. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Geen dank Viper62! :) En idd ik probeer het hier altijd een beetje actief te houden, hopelijk word het hier ook drukker in deze topic als de Zune eindelijk in de EU te krijgen is.

Vind de Zune 80gb ook nog steeds geweldig, verkoop hem nooit zelfs niet nu ik de Zune HD heb. De 30gb versie heb ik aan een vriend verkocht, ook daar heb ik veel plezier van gehad alleen de accu was op dus voor die tijd maar verkocht. En zeker kopen als je weer in de VS bent, echt de moeite waard! :thumbs:

15. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Ff leven in blazen hier.
    Weet iemand (Excess denied) waar je geodkoop een dock voor de zune hd vandaan kan halen?
    Ik heb gister al een beetje op ebay gezocht maar dan zit je incl. verzenden al snel op 75€.

16. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Als je snel bent kan je DEZE nog krijgen. :) (Zune HD heeft hetzelfde input aansluiting als de Zune 30gb/80gb/180gb, dus ook de Zune HD past op die dock)

Voor het video dock denk ik dat je beter op eBay kan kijken, daar kan je ergens wel die dock vinden waar je gelijk 720p video op je tv kan draaien.

Helaas zou ik zo snel niet weten waar je voor de rest zou kunnen kijken voor een dock special voor de Zune HD.

Succes in iedergeval!

Laatst bewerkt: 16 mrt 2010
  17. Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Hmm, word toch de dure dan denk ik.
    Past toch mooier en er zit een remote bij. Video streamen intreseert me niet maar ja.

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nu net de software gedownload om dat onding van een Itunes te vervangen.
    Moet zeggen dat het heerljk overzichterlijk en tegelijkertijd redelijk uitgebreid is.

Is de interface v/d zune zelf ook zo?
    Toch maar eens in de winkel kijken de volgende keer als ik in de states ben(deze zomer)

Is er trouwens een snelle en makkelijke manier om alle album art binnen te halen?

Laatst bewerkt: 19 mrt 2010
  19. Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Interface van de zune werkt ook zo, je kan heel makkelijk door de albums ed. heen bladeren en links in beeld kan je ook snel naar recently added. Ook kan je pins maken die ook weer syncen met je software. Met een us account zie je naast de album art ook een achtergrond van de artiest en info.

Album art doe ik nog altijd met google/afbeeldingen.

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    hmm.. om al die albums zo te gaan zoeken heb ik niet heel veel trek in:+

Maar ik zit nu een beetje het internet af te speuren naar info over zo'n Zune HD. Dat is eigenlijk gewoon de direct concurent v/d Ipod Touch, alleen dan stap goedkoper, en miss zelfs wel iets uitgebreider.

Zelf nooit zo verdiept in een Zune omdat ik al sinds(voor) de release een Ipod Touch heb. MAar wat is nou precies de reden dat deze dingen niet in NL te koop zijn?

Deel Deze Pagina