IMPORTANT FREE UPDATES COMING TO SHADOW OF WAR We want to thank all of the Middle-earth: Shadow of War players, as we’ve learned a lot from you. Since we released the game last fall, we’ve been listening to your feedback and continue to update and improve the experience. With that in mind, we’ll be releasing a series of free updates in the coming months to offer current fans and new players the best Shadow of War experience we possibly can. The core promise of the Nemesis System is the ability to build relationships with your personal allies and enemies in a dynamic open world. While purchasing Orcs in the Market is more immediate and provides additional player options, we have come to realize that providing this choice risked undermining the heart of our game, the Nemesis System. It allows you to miss out on the awesome player stories you would have otherwise created, and it compromises those same stories even if you don’t buy anything. Simply being aware that they are available for purchase reduces the immersion in the world and takes away from the challenge of building your personal army and your fortresses. In order to fully restore the core promise of the Nemesis System, we’ll be permanently removing Gold, War Chests and the Market from Shadow of War. This means the option to purchase Gold with real-world money and the ability to gain Orc Followers from War Chests will be removed. There will be a specific amount of time given for players to utilize their unused Gold. If players have unused Gold by the end of the time allotted to spend it, any remaining Gold will be converted to in-game items. Additionally, we’ll be updating the Shadow Wars section of the campaign, where players defend their fortresses against Sauron’s repeated counter-attacks. This portion of the game will be improved with new narrative elements and streamlined for a more cohesive experience. For players who choose to continue with these on-going fortress defense missions, the Endless Siege update released last November will still be available. We’ll also be incorporating many other gameplay improvements that will be detailed in future build notes, including Nemesis System updates, new player skins, skill tree additions, gear system upgrades and progression updates, just to name a few that we’re excited about. Please note that the above updates are free for all Shadow of War owners. The ability to purchase Gold will permanently cease on May 8, 2018. The permanent removal of Gold, War Chests and the Market will take place on July 17, 2018, at the same time as all other updates discussed above. The entire team here at Monolith appreciates our dedicated fans, and we feel that these improvements will provide all players with the very best Shadow of Wargameplay experience. In the meantime, we’ll keep everyone informed throughout the process as we work through the details associated with these changes. We’ve also posted a FAQas a reference to provide additional information. Thank you again for your support. Monolith Productions
Gratis update voor Middle-earth: Shadow of War Warner Bros. Interactive Entertainment heeft vandaag een gratis update uitgebracht voor Middle-earth: Shadow of War, met vele nieuwe verbeteringen en content. Deze update brengt onder andere meer content in de verhaalmodus, een gestroomlijnde epiloog na afloop van het spel, nieuwe spelerskins, nieuwe legendarische uitrusting en verwijdering van de markt, naast honderden andere verbeteringen. Hieronder een korte lijst van de nieuwste veranderingen. De volledige lijst is op de support-site te vinden. Verwijdering van de markt: De markt en microtransacties zijn volledig verwijderd uit Shadow of War. Gerekruteerde Orks via Online Vendetta's en Ranked Conquests worden nu bewaard in het garnizoen en in-game Mirian (in het spel) kan nu worden gebruikt om je persoonlijke Ork-leger te trainen, upgraden en aan te passen. Wijzigingen in de Shadow Wars: De campagne na afloop, nu de epiloog genoemd, is beter gestroomlijnd en bevat een nieuw verhaal van Shelob de Witch-King en Dark Talion. Een overwinning in de epiloog beloont spelers met de maskers van de Nazgûl, ontgrendelt krachtige nieuwe vaardigheden om de doden op te wekken, vijanden te vervloeken en sterkere monsters op te roepen. Spelers hebben ook de mogelijkheid om hun forten en leger in Mordor verder te upgraden en te verdedigen na afloop van de eindcredits. Meer manieren om een personage aan te passen en te creëren: Het levellimiet voor volgers is verhoogd naar 80 en het levellimiet voor vijandelijke kapiteins is verhoogd naar 85. Spelers kunnen daarnaast sneller levelen met hogere XP-beloningen voor Nemesis-missies, het verslaan van kapiteins en Online Conquests. Nieuwe prestigevaardigheden zijn beschikbaar en bieden stapsgewijze upgrades van vaardigheden. Spelers kunnen ook Mirian besteden om uitrusting te upgraden naar hun huidige level door de upgrade-uitdaging te doen. Met deze uitrustingsupgrades kunnen spelers vaardigheden opnieuw vormgeven voor nog betere combo's. Nemesis-verbeteringen: Er zijn meer legendarische Orks om tegen te komen, meer manieren om trainingsorders te krijgen (waaronder legendarische trainingsorders) en volgers kunnen spelers nu af en toe verrassen met een geschenk. Als er volgers zijn die te graag helpen en kills stelen, is er nu de optie om de Savior-functie uit te schakelen in het menu. Nieuwe spelerskins: Spelers kunnen nu de strijd aangaan met Sauron als Celebrimbor en daarmee de eerste oorlog om Mordor herbeleven, of strijden als Dark Eltariel en Baranor.
Geweldige update. Game nooit gehaald, want Warner Brothers, dus altijd duur en veel DLC, maar zoals met veel WB games ook vrij snel afgeprijsd, en wellicht binnenkort dus eens halen. Als ze nou gewoon meteen vanaf dag 1 dit soort support hadden beloofd, dus geen Season Pass, geen micro-transactions, dan had de game waarschijnlijk een stuk beter verkocht voor 50-60 euro, ipv dat men het massaal liet liggen en nu wellicht voor 20 euro ofzo uit de budgetbak meepikt...
Ziet er inderdaad goed uit. Ik heb de game nog nooit gespeeld, vooral vanwege de shit die er nu dus uitgesloopt is. Het vorige deel wel gespeeld, maar kon nooit wennen aan de besturing en de quick time momenten om vijanden uit te schakelen. Het systeem is dan wel weer erg tof. Voor 20 euro maximaal wil ik hem denk ik wel even oppakken en nu de Bart Smit in Sneek gaat verdwijnen, kan ik hem wellicht wel voor veel minder krijgen. Ik hou het wel even in de gaten. Hoe is trouwens het vechten in de game? Makkelijker en sneller dan in de vorige game of niet?
Kick ass game,.. ook het vorige deel kopen als je dat nog niet gedaan hebt!! Misschien binnenkort eens kijken of er in deze update wat leuks zit,... heb alles al gedaan voor deze game waar ik zin in had
Warner Bros. Interactive -entertainment Announces Middle-Earth: Shadow of War Definitive Edition Warner Bros. Interactive Entertainment today announced Middle-earth: Shadow of War Definitive Edition, the most comprehensive version of last year’s epic, open world action game where players forge a new Ring of Power, conquer fortresses in massive battles and dominate Mordor with their own personal Orc army, all brought to life by the award-winning Nemesis System. Developed by Monolith Productions, Middle-earth: Shadow of War Definitive Edition will include the main game packaged together with all downloadable content (DLC), free updates and improvements and will be available for the Xbox One family of devices including Xbox One X, Windows 10 PC through the Microsoft Store, Steam, PlayStation 4 computer entertainment system and PlayStation 4 Pro computer entertainment system from 31 August 2018 in the UK. “Since Middle-earth: Shadow of War launched, we’ve continually looked at all of the feedback from our fantastic community and our fans, which has inspired us to keep improving the game and ultimately create a version that we are truly proud of,” said Michael de Plater, Vice President, Creative, Monolith Productions. “Middle-earth: Shadow of War Definitive Edition brings together all of our free content updates and gameplay improvements, along with our Story and Nemesis Expansions, providing the very best experience for players. Whether you’re diving in for the first time or making your return to Middle-earth, there’s never been a better time to walk into Mordor.” Middle-earth: Shadow of War Definitive Edition will feature the main game, along with the full Expansion Pass, including additional story campaigns, missions, playable characters, Orc tribes, weapons, abilities, enemies, a new region and much more. • Middle-earth: Shadow of War Main Game • Slaughter Tribe Nemesis Expansion • Outlaw Tribe Nemesis Expansion • Blade of Galadriel Story Expansion • Desolation of Mordor Story Expansion Additionally, Middle-earth: Shadow of War Definitive Edition will bring together a multitude of different enhancements and free content updates, from a richer campaign experience and streamlined post-game Epilogue to new player skins and the complete removal of the market, in addition to hundreds of other improvements since the release of Middle-earth: Shadow of War. A snapshot of the updates available for players includes: • Market Closure: Complete removal of the market and microtransactions. • Updated Post-Game: Streamlined post-game Epilogue (formerly Shadow Wars) with new narration from Shelob, the Witch-king and Dark Talion, plus new Masks of the Nazgûl player rewards. • Nemesis System Enhancements: Numerous improvements bringing further depth to combat encounters and player interactions, along with added traits and behaviours for Orc enemies, more Legendary Orcs to encounter and more ways to get Training Orders. • Powering Up: Follower level cap has been increased to 80, enemy Captain level cap has been increased to 85, greater XP rewards, new Prestige skills, upgrades and more. • Gear Upgrades: Players can now use Mirian to raise the level of a piece of gear to their current level and use gems to re-roll abilities. • Skins: Added player skins for Celebrimbor, Eltariel, Dark Eltariel, Baranor and Serka. • Online Pit Fights & Conquests: Added search feature to challenge specific players' Overlords and fortresses in Friendly Mode. • Endless Siege: Added feature to defend fortresses against never-ending waves of Sauron’s forces. • Rebellion: Added feature to crush rebel Ologs and Uruks who undermine the Bright Lord. • Photo Mode Upgrades: Capture every battle with new filters, frames and textures • Difficulty Levels: Added Brutal and Gravewalker difficulty levels. @Yi-Long
Deze game levert altijd weer mooie verhalen op. En dat maakt voor leuke en unieke ingame ervaringen, ondanks het herhalende karakter van veel handelingen in open world games.
1 alleen fully, 2 halverwege. wil soon weer oppakken maja aandachtspanne van 0.5 sec, zomer, sim city, hitte, TROEP
Hoe kun je dan in vredesnaam je aandacht nog bij een potje FIFA houden? Na, heb deze game nog niet gespeeld. Deel I wel, alleen die vond ik op momenten echt frustrerend. Deel II moet ik nog steeds aan beginnen en schijnt vooral na die MT's eruit zijn gehaald echt beter te zijn geworden. Veel content en dat mag ik wel voor een wereld die niet insane groot is. Ben vooral benieuwd naar die Galadriel expansion. Mooie game voor het najaar.
Deze en Mad Max ga ik zeker nog eens oppakken. Mad Max vanwege de sfeer en de vehicle combat en deze voor het nemesis systeem.