Ik heb hem nu in fases ongeveer 3 uur gespeeld en ik ben zeer tevreden over het spel. De besturing voelt direct lekker aan en voor je het weet scheur je als een pro door de stad. Door je voertuig naar eigen inzicht te tunen krijg je soort band met je wagen, het loont vooral om het motorische gedeelte wat aan te passen, zodat de prestaties van je wagen verbeteren.
Het is in je voordeel als je de stad wat beter leert kennen, hierdoor kan je routes afsnijden of door bepaalde jumps de weg naar het volgende checkpoint inkorten. Ik vind het een pre dat je niet perse door de bundel van het checkpoint moet rijden maar er in de buurt komen al voldoende is, dit houdt de snelheid in het spel en voorkomt een hoop frustratie.
Door op het scherm de pijl te volgen en vooruit te kijken in je map, vind ik dat je redelijk goed de weg naar het volgende checkpoint kan vinden.
Het is ook geinig om te zien dat de computergestuurde tegenstanders niet steeds dezelfde routes gebruiken als je een race overdoet, om zodoende te proberen eerste te worden, maar steeds weer anders reageren. Het overige verkeer is soms wel gescript, zoals bijvoorbeeld een tram die telkens net de kruising overgaat als jij aan komt rijden, op den duur weet je dit, dus een kwestie van tijdig anticiperen.
Er zit genoeg speelduur in het singleplayer gedeelte, zeker als je tussen de races door bedenkt dat je ook aardig wat tijd in de garage kan spenderen. Op Live heb ik nog niet gespeeld maar gezien de vele spelopties denk ik hier ook veel plezier aan te gaan beleven.
Grafisch vind ik het spel degelijk, niet bijzonder, maar het staat er gewoon.
Al met al is het een game die lekker wegspeelt en niet snel is uitgespeeld, een aanrader voor een ieder die NFS2 al goed vond….
Laatst bewerkt: 16 apr 2005