Eerste winnaar is bekend. Ninto, Satu, macouno en ik zaten in een race, de overigen kwamen niet opdagen.
Satu had het geluk dat hij in de voorste rij stond (achterste rij met 4 man, DuCyCo1 incluis), en dus had 'ie een zetel om de race aan te vangen. Ik had per ongeluk een paar seconden op het gas gedrukt en stond dus naast macouno in plaats van schuin erachter. M'n pogingen om het iedereen te laten horen ten spijt, had Ninto het niet gehoord zonder communicator op z'n kop.
1e bocht ging alles goed, 2e bocht zaten we nog allemaal bij elkaar, maar bij bocht 4 gingen Ninto en ik op dezelfde manier in de fout: spinnen over het gras voor het tunneltje in te gaan.
Eenmaal herstelt van deze spinn zagen we macouno langs de kant van de tunnel stil staan om ons nog maar ternauwernood achter zich te houden. Satu was inmiddels twee checkpoints verderop. Echter vond hij de Fu Yong Hai en Babi Pangang zo onweerstaanbaar dat 'ie een tijdje langer dan geplanned in China Town bleef staan.
Eenmaal langs de rivier kwam ik met snelheid 'm voorbij, en dacht hem met de binnenbocht en een beetje gooi-smijt-en-duw-werk te snel af te zijn. Het mocht niet zo zijn, een graspolletje gooide m'n Lotus de lucht in en ik floepte zo het water in, waardoor Ninto weer kans had om me in te halen. macouno was inmiddels het pad helemaal kwijt en bleef een tijd lang in de race voor de poedelprijs.
Voorin zag Satu zijn voorsprong op Ninto verder en verder slinken, en kwam ik dichterbij aan de twee kemphanen alvorens in één van de laatste bochten hard tegen die leuke trapjes van Georgetown aan te knallen.
Satu kwam als eerste over de streep, gevolgd door Ninto op 0.57 seconden, waar macouno door mijn grove fout alsnog derde werd en ik genoegen moest nemen met de laatste plaats.
Gefeliciteerd, Satu! 't Is je gegund
Laatst bewerkt: 16 okt 2003