Tsjahh die laatste 2 reacties dat was dus wat ik ook wilde gaan zeggen... :{
Heb ik alleen nog een paar vraagjes:
(Note: Ik hoop dat jullie het een beetje snappen, ik heb m'n best gedaan het zo duidelijk mogelijk op te schrijven.
Ik heb even aangenomen dat alles met 5V werkt. Of dit zo is of niet is op dit moment niet belangrijk, het gaat even alleen om de schakeling en de beredenering.)
1 - 70373R -> wat bedoel je nou toch steeds met de 'massa'? Je moet wel onthouden dat je hier met een stel n00bs zit te praten hè!
2 -
Dit is hoe ik de power-button zie:
PHP:
[+5V (van moederbord)]---[onderbreking]---[verbinding naar moederbord (0V)]
Als je de onderbreking dicht maakt (door op de knop te drukken) gaat de 5V richting moederbord die dit signaal oppikt, en zichzelf inschakelt.
Zoals jij het omschrijft schakel jij de knop op je controller op 1 van de volgende 2 manieren (afhankelijk van op welke pin van de power-button je de gele draad aansluit):
PHP:
[+5V (van moederbord)]---[gele draad]---[onderbreking (in controller)]---[aarde (in controller)]
[verbinding naar moederbord]---[gele draad]---[onderbreking (in controller)]---[aarde (in controller)]
Ik zie niet in hoe op 1 van deze 2 manieren het moederbord een signaal van de knop kan krijgen?
3 -> ik zie 703743Rs schakeling (die ik dus ook zo in m'n hoofd had) als volgt:
PHP:
[+5V (van moederbord)]---[onderbreking 1 (power button)]---------------------------------|
|--[verbinding naar moederbord]
[+5V (afgetapt van controller-snoer)]---[onderbreking 2 (in controller)]---[gele draad]--|
Het probleem met deze schakeling is echter dat er, denk ik, als de Xbox uit staat, géén +5V richting controller gaat, en dan is er dus ook geen stroom van de controller af te tappen. Op deze manier zou je dus alléén de Xbox met dit knopje uit kunnen zetten. :{
70373R -> klopt mijn schakeling zo? Was dit wat je bedoelde?
Zo ja: waar ga ik dan de fout in met mijn beredenering?