1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn aangepaste Xbox Foto's

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Atmoz, 9 dec 2002.

1. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Sorry voor de late reactie maar hier komt'ie:

Schakelaartje ingebowut. 1 pinnetje aan de aarde van de controller (bijvoorbeeld de min van een condensator). andere pinnetje aan de gele draad (gewoon aftappen). Dan in de xbox de gele draad doorknippen en aan de power button monteren (welke van de 2 pinnen moet je effe uitzoeken). Dan werkt het perfect. En idd die softreset die ik heb werkt met die AV pennen. Maar dat is niet echt zo heel handig.

Succes allemaal met het maken van deze button :)

[edit]
    Juist, zo heb ik het dus ook gedaan. Gewoon voorzichrig vanalles doormeten en je komt er wel.

[/edit]

Laatst bewerkt: 10 dec 2002
  2. masta_user

masta_user Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    kassie is wel LoL

3. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Tsjahh die laatste 2 reacties dat was dus wat ik ook wilde gaan zeggen... :{
    Heb ik alleen nog een paar vraagjes:

(Note: Ik hoop dat jullie het een beetje snappen, ik heb m'n best gedaan het zo duidelijk mogelijk op te schrijven.
    Ik heb even aangenomen dat alles met 5V werkt. Of dit zo is of niet is op dit moment niet belangrijk, het gaat even alleen om de schakeling en de beredenering.)

1 - 70373R -> wat bedoel je nou toch steeds met de 'massa'? Je moet wel onthouden dat je hier met een stel n00bs zit te praten hè! :+
    2 -
    Dit is hoe ik de power-button zie:
    PHP:
    [+5V (van moederbord)]---[onderbreking]---[verbinding naar moederbord (0V)]
    Als je de onderbreking dicht maakt (door op de knop te drukken) gaat de 5V richting moederbord die dit signaal oppikt, en zichzelf inschakelt.
    Zoals jij het omschrijft schakel jij de knop op je controller op 1 van de volgende 2 manieren (afhankelijk van op welke pin van de power-button je de gele draad aansluit):
    PHP:
    [+5V (van moederbord)]---[gele draad]---[onderbreking (in controller)]---[aarde (in controller)]

[
    verbinding naar moederbord]---[gele draad]---[onderbreking (in controller)]---[aarde (in controller)]
    Ik zie niet in hoe op 1 van deze 2 manieren het moederbord een signaal van de knop kan krijgen?

3 -> ik zie 703743Rs schakeling (die ik dus ook zo in m'n hoofd had) als volgt:
    PHP:
    [+5V (van moederbord)]---[onderbreking 1 (power button)]---------------------------------|
                                                                                             |--[
    verbinding naar moederbord]
    [+
    5V (afgetapt van controller-snoer)]---[onderbreking 2 (in controller)]---[gele draad]--|
    Het probleem met deze schakeling is echter dat er, denk ik, als de Xbox uit staat, géén +5V richting controller gaat, en dan is er dus ook geen stroom van de controller af te tappen. Op deze manier zou je dus alléén de Xbox met dit knopje uit kunnen zetten. :{

70373R -> klopt mijn schakeling zo? Was dit wat je bedoelde?
    Zo ja: waar ga ik dan de fout in met mijn beredenering? :confused:

4. 70373R

70373R n00b

Leuk Bevonden:
    1
    Eckie : HaaaHaHa, Die schakeling van jou is veeel te ver gezocht. Dit klopt dus ook voor geen meter, sorry :9

Eckie : Zie hoe die orgineel ( Dus op het printje waar ik bovenaan een fotootje van heb ) geschakelt word.. Je ziet dat op het orginele print ook 1 van de 2 punten worden kortgesloten met massa, je doet hetzelfde met de controller, alleen haal je de massa ergens anders vandaan ( Namelijk de controller ).

Grt 70373R 8)

5. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Jaja, ik weet het, n00bje! :+

1 -> waarom beantwoord je m'n vraag nou niet? Wat is precies 'massa'? Zo snap ik het nooit! :'-(

2 -> Aan dat printje zie ik helemaal nix!!! Alleen een printje maar verder weet ik niet wat voor informatie ik eruit moet halen.

3 -> Tsjahh ik kan er verder wel op gaan reageren, maar omdat het woord 'massa' me nix zegt begrijp ik er echt geen flikker van!! :{

6. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    massa is hetzelfde als "min"
    dus niet de plus maar de min van bijvoorbeeld een component...

Je verlengt de "min" A.K.A. "massa" als het ware. Normaal krijgt de powerbutton de "min" van het moederbord, maar nu krijgt hij de '"min" van de controller. Maar omdat het dezelfde "min" is boeit het niet (het werkt immers parallel) en werkt de schakeling zoals het moet.

Laatst bewerkt: 10 dec 2002
  7. Chrisvr2000

Chrisvr2000 Gamer P.S.

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop niet dat lui hier dit na gaan doen.

beetje triest als je zo je xbox verkracht

8. 70373R

70373R n00b

Leuk Bevonden:
    1
    Chrisvr2000 : En ik had gehoopt dat domme mensen niets zouden zeggen hier, dat verneukt de thread...!!!!!

9. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Pfff nerd

10. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    Zo is het wel weer gezellig geweest mensen. Als we met pdfjes gaan werken en screeny's van gemode xboxen, dan gaan we maar lekker naar tweakers toe. Erg jammer maar het is gewoon zo.

11. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    mkay noem het ff aangepast ipv mod dus :p

12. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    Hopen dat de oorlog nu voorbij ist :)

13. Sultan_of_Swing

Sultan_of_Swing Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik denk dat ondertussen een paar mensen aan hun xboxen/controllers zijn gaan sleutelen, ik waag me er maar niet aan. kheb er totaal geen verstand van.

14. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Toppie jongens! ;)

70373R -> ik snap nog steeds nix van je post! :+
    Ik zie niet op dat printje dat er iets met de massa wordt verbonden! :eek:

Zou je misschien (op de manier zoals ik het heb gedaan, of op een betere manier als je die weet) jouw schakelingetje kunnen uittekenen? Thx.

15. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    ik vraag me af hoe je nou zonder kleerscheuren je jewel eraf kan halen. En Eckie jij was geinteresseerd in kapotte controllers? ik heb er hier eentje voor je, als je interesse hebt.

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Naja Eckie als je geinteresseerd ben dan hoor ik het nog wel. Ben ff offline!

17. 70373R

70373R n00b

Leuk Bevonden:
    1
    Mjah

Ugamer : Blijkf de jewel aan de onderkant fohnen.. Net zolang tot die bijna gloeit.. ( Dit duurd erg erg lang ). Dan kan je je jewel eraf krijgen zonder de frezen...

Grt 70373R :mad:

18. 70373R

70373R n00b

Leuk Bevonden:
    1
    Mjah

Eckie : Ookal ben ik niet tevreden met deze forum, ik zal je nog is proberen te helpen...

Kijk : Op het print zitten 2 schakelaars ( 1 power 1 open/close DVD ). Als je kijkt naar 1 van de schakelaars zie je 4 puntjes...

Check foto :

De bovenste 2 staan in verbinding, en de onderste 2 staan in verbinding... Als je op de schakelaar drukt, worden de bovenste 2 puntjes verbonden met de onderste 2... ( Dus de schakelaar met massa )... Dan gaat de XBOX aan/uit..

Dus dit betekent dat als je de bovenste 2 puntjes verbind met MASSA, dan gaat de XBOX aan/uit.. Wat je doet met de controller is precies hetzelfde alleen haal je de massa uit de controller en niet van het print...

Het is heel simpel, als je de logica maar ziet =]

Grt 70373R :mad:

19. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    atmoz heb je nou msn?

20. alibi

alibi Guest

en wat ben je daar nu mee opgeschoten?!?!?!?!!?!?!?!?

Deel Deze Pagina