Nou een goede versterker heeft meerdere ingangen (je kunt er maar wel een tegelijk horen. Maar als je nog een mengpaneel hebt met 'crossfader' kun je tegelijkertijd twee verschillende audio "bronnen" horen!
Die heb ik zelf niet eens geplaatst Volgende keer beter op letten wie o wie, je mag alleen maar in de green mile komen en lezen dus niks posten.
de kabel die je kreeg bij de xbox loopt uit op 3 kabeltjes. rood, wit en geel. de gele is voor het beeld en de andere 2 voor het geluid. in de meeste stereo's zit een "input". daar past dat rode en witte draadje in. dan kan je - als je je stereo op aux zet - het geluid van je xbox over je stereo krijgen. ikzelf heb een rgb kabel gekocht, maar niet die van microsoft(de advanced scart cable). ik heb er eentje gekocht waar in het draad een tussenstukje zit. met een output van geluid en beeld. als je daar dus een dubble audiokabel inplugt(rood en wit) en die dan weer plugt in de input van je stereo heb je geluid op je stereo én op je tv.
ik heb het anders gedaan. Ik heb gewoon de xbox aangesloten op mijn tv. En dan heb ik de kabel (die ik normaal gebruik om mijn MP3 speler om mijn stereo aan te sluiten , 5 euro ofzo) in de koptelefoon aansluiten gedaan van de tv + in de stereo. werkt ongeveer hetzelfde...
dat lijkt me niet zo'n lekker idee. want die koptelefoon-aansluiting in je tv is geen sound-out. er komt hele "zacht" signaal door en dat moet dan goed versterkt worden in je stereo. dan moet je je stereo dus heel hard zetten en dan krijg je veel storing. ik weet niet of dat ook t geval is bij jou. maar ik had ooit een md speler op die manier op mijn stereo aangesloten en dat is echt bagger. maar daarentegen mijn discman(die op zijn gewone headphone ook een sound-out heeft) had wel mooi geluid.
nou ik heb een speciale stereo van sony. Speciaal voor games. Je moet die drie kabeltjes in de stereo stoppen en dan is er een tv-out aan de achterkant
klinkt stoer! Maybe kan je , als je een digitale camera hebt, een fotootje plaatsen, ik ben wel benieuwd. En waar heb je hem gekocht, en als ik vragen mag, voor hoeveel...??
Vet man! nooit aan gedacht.. Het is me nu wel gelukt om m'n subwoofer+boxen van m'n pc aan te sluiten op m'n Xbox Niet dat ik het vaak zal gebruiken (hoort toch bij me pc weet je), maar toch wel vet als ik dat afentoe doe (kan zo ook bij films)
ik verleng de geluid kabeltjes met een mannetje- vrouwtje kabel gewoon naar een audio ingang op m'n stereo. Werkt perfect en klink goed naar mijn smaak. (de video ingang meestal, maar ik kan kiezen uit verschillende ingangen op mijn stereo)
dat hoor je niet vaak, een tv-out in je stereo. en idd je kan gewoon makkelijk die audio-kabel verlengen met een mannetje-vrouwtje kabel en naar je stereo linken. het is een goedkope oplossing en je hebt er ook nog eens beter geluid door
Kheb philips stereo torentje met 5 boxen, kga het ook eens proberen jullie horen het wel als ik vragen heb (oude post kweet het, ik gebruik de zoekfunctie tenmisnte;p)
ik heb ook ff een vraagje: ik heb mijn xbox nou op mijn stereo aangesloten, klinkt heel goed maar daar zijn 2 boxen op aangesloten en dat is het maximum... zijn er ook dingen te koop waarmee ik het zo kan doen dat ik 4 boxen op mijn stereo aansluit en dat ik dan ook dolby surround heb??? als dat niet kan wou ik proberen om het zo te doen: subwoofer kopen, 4 boxen erop aansluiten met dolby surround en dan zo doen dat ik mijn xbox en radio erop aan kan sluiten maar heb je daar dan kastjes voor waarmee je kan switchen ofzo??? en heeft iemand daar ervaring mee??? alvast bedankt voor et antwoord en ik heb het al geprobeerd in die speciale thread daarvoor maar niemand gaf antwoord...
uhm, op je eerste vraag: Dit kan niet (je hebt eerst 5 "satallieten" nodig om surround te krijgen, namelijk ook nog de 'center') omdat je het via je stereo doet kan er geen surround uit komen (je begrijpt dat er uit een stereo maar twee verschillende kanalen zijn en bij surround heb je 6 verschillende). * Ik heb wel bij de Conrad een kastje gezien dat het geluid een 'ruimere' klank gaf... maar dat is niet te vergelijken met surround. tweede vraag: Je hebt wel van die kastjes die alleen stereo kunnen switchen (maar die zoek jij niet)... ik heb er nog geen een gezien die ook surround kan switchen (of het zijn van die hele dure apparaten ). Ik snap je probleem (zo wou ik het ook doen, mij stereo en surround kunnen switchen, ik heb in zeer veel winkels gekeken, maar het heeft niks opgeleverd ) Ik hoop dat ik je op weg heb geholpen, zo niet sorry, dit is niet mijn specialiteit)
alles helpt want ik heb er helemaal geen verstand van... naja dan kijk ik nog wel even verder voor een andere oplossing... ik heb wel nog een vraag: ik heb dus die 4 boxen en als ik dan een subwoofer los koop zitten er volgens mij meestal maar 4 aansluitingen op voor boxen... dus als ik het zou willen zou ik nog geen surround kunnen creeren want dan heb ik dus ook een center speaker hebben en die kan er dan niet op aangesloten worden... moet ik die dan op een andere manier aansluiten of kijk ik gewoon niet goed???
Surround vraagt om een surround versterker. Elk kanaal moet dus apart aangestuurd worden. Als je vier boxen hebt dan heeft dat niks met surround te maken, dan heb je gewoon vier boxen. Sluit je vier boxen aan op een stereo versterker krijg je gewoon dubbel stereo. De linker achterbox klinkt hetzelfde als delinker voorbox. Ook wordt het vermogen verdeeld over de twee speakers en dus gehalveerd. Een subwoofer is niks meer dan een speaker voor lage tonen. Daar heb je niks aan zonder aparte subwooferaansluiting op je versterker. Jij denkt aan setjes met de versterker in de subwoofer, dat zijn geintegreerde complete setjes. op een gewonen subwoofer zitten meestal geen aansluitingen. Wat je nodig hebt is een surround versterker. Zou je kunnen vertellen wat voor speakers je nu hebt ?