1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mini Secure Digital (SD)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pascal, 10 jul 2006.

  1. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Mijn vader heeft sinds kort een MDA Vario, hierop wil hij graag TomTom via een mini SD kaartje gebruiken. Ik neem aan dat ik dan minimaal 2 GB nodig heb? Dan had ik nog een vraag over de kaartjes van TakeMS. Deze zijn zeer voordelig, maar zijn ze daarom ook van merkbaar mindere kwaliteit? Zijn er kaarten van andere merken(Apacer, Sandisk, Transscend) die veel beter van kwaliteit zijn? En daarnaast, zal zo'n TakeMS kaart goed overweg kunnen met een MDA Vario?
     
  2. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    2GB is niet noodzakelijk voor TomTom. Ik heb zelf 1GB en na installatie van TomTom nog iets van 600mb over. Ik heb zelf alleen Nederland PLUS map erop staan maar die maps zijn ook niet echt heeel groot.

    Ik heb zelf ook een MDA.

    Misschien moet je even googlen voor wat reviews van bv. TakeMS. In mijn MDA zit een SanDisk gekocht omdat ik daarmee gewoon zeker wist dat het goed spul was.
     
  3. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb wat gedownload, en bij een zeer uitgebreid pakket van BeNeLux(incl flitspalen en die onzin) nam het rond de 220 MB in dacht ik. Duitsland en Frankrijk zijn alweer 400 a 500 mb per stuk. Dan heb je wel de grootste landen gehad in West-Europa, zeker qua wegennet, maar je zit wel al over de 1 GB. Echt goede reviews kon ik niet echt vinden dus daarom hoopte ik op wat gebruikers ervaringen etc.
     
  4. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    De installatie van TomTom kan je natuurlijk per vakantie aanpassen. Als je bijvoorbeeld van NL naar Italie wil rijden, heb je echt niet de meest gedetailleerde kaarten van Duitsland en Zwitserland/Oostenrijk nodig. Vaak heb je van die landen dan alleen de hoofdwegen nodig en alle kaarten trap je weer van je kaartje af als je van NL naar Spanje wil.

    Ik raad wel aan om 1GB te nemen maar als je te lui bent om regelmatig je PDA bij te houden qua software, dan heb je wel 2GB nodig.

    Let op: oudere kaartlezers in PC's snappen die 2GB-kaartjes niet en zien dan maar 1GB!
     
  5. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    De PLUS maps zijn daar perfect voor. Ik rij naar Italie met de Italie PLUS map. Plus houd in dat de hoofdwegen van heel EU er in zitten en gedetailleerde kaarten van het betreffende land (in dit geval Italie)
     
  6. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik gebruik geen standaard kaart lezer van een pc, ik moet dat ook nog aanschaffen, een extern kaartlezertje. Die dingen zijn toch niet zo duur? Maar geen negatieve ervaringen met dat merk TakeMS?

    Bedankt iig voor alle info tot nu toe. :)
     

Deel Deze Pagina