De combat was in ME1 al meer dan alleen quicktime events maar nog steeds niet diep genoeg om echt voldoening te geven. Ben nog steeds van de overtuiging dat elementen van vechtgames kunnen worden gebruikt voor combat in andere games waar je bijvoorbeeld echt kan reageren op wat de vijand doet. Combat zoals in assassins creed is niet een voorbeeld van goede combat, zie dat type combat liever niet. Open wereld, absoluut Ik ga er wel vanuit dat de wereld wordt gezien als een soort hub voor gevarieerde secties....die dus eigenlijk kunnen worden gezien als opzichzelfstaande levels. Kracht van ME1 was dat alles zo ontzettend vloeiend in elkaar overliep, en dit kan allen als de ontwerper bepaalde richintingen kan verwachten waar de speler langsgaat. Ben benieuwd of ze dit niveau kunnen behouden met een open wereld. Kwa leve ldesign hoop ik toch op dingen zoals weersinvloeden en tijdverschil; sneeuw, regen, wind, dag en nacht. Ook meer dan alleen een steriele en schone stadsomgeving, dingen zoals bossen/parken. ME had binnen zijn omgevingen wel variatie maar veel was meer van hetzelfde, elk level had wel z'n eigen karakter maar het was allemaal gekleurd met dezelfde emmer verf. /rant xD
Dat steriele vond ik juist een sterk aspect en uitstekende stijlkeuze. Ik zou het jammer vinden als dat compleet overboord gaat en je in een veredelde GTA map zou moeten rennen en klimmen....
Tbh ME1 misschien tot de helft gespeeld en daarna niet meer naar gekeken, echt wel een super toffe sfeer(vooral de muziek) alleen was het verhaal in mijn ogen niet echt boeiend.
Wat boeit het verhaal nou in ME? De cutscenes zagen er lelijk uit, het verhaal was niks interessants. Maar dat is me nauwelijks opgevallen. Ik was te druk bezig met... tsja... spelen.
Sandbox kan leuk zijn om nutteloos wat rond te rennen (co-op/MP?) en wat dingen te verzamelen. Maar buiten dat kan het net zo goed ook meteen saai zijn. Belevenis van ME qua verhaal is zo sterk omdat het gewoon ook wel on-rails is, sandbox kan dat makkelijk verpesten.
Ik hoop dat ze voor de Time Trials gewoon gebieden uit die open wereld halen en die afbakenen zodat je alsnog een gesloten rit hebt. De TT's moeten wel lineair blijven. De rest mag prima open world zijn. Meer keuzemogelijkheden over hoe je wegrent! Kan juist perfect bij deze game passen.