Nieuws | 14 februari 2011 - Electronic Arts heeft de ontwikkeling van Mirror's Edge 2 voor onbepaalde tijd stopgezet. Dat meldt de Zweedse website Vicachu. Volgens Vicachu was er reeds een interne demo van de game beschikbaar, maar de mensen die eraan werkten zijn inmiddels op andere projecten gezet en de ontwikkeling van Mirror's Edge 2 is stilgelegd. Bij de Zweedse studio Dice, ook verantwoordelijk voor het eerste deel, werd er door een klein team aan de game gewerkt. Eén van de andere projecten waar Dice nu aan werkt is Battlefield 3.
nee niet toch, er staat dat het nu officieel bevestigd is tijdens press 2 play? of waren die aannames van eerder deze week daar ook op gebasseerd?
Press2play is een site. En die aannames van eerder waren inderdaad ook afkomstig van diezelfde site. Zelfs dezelfde pagina van de site.
Hopelijk. Maar dat dacht ik ook over Bad Company 2. En toen Medal of Honor. Dat ze het iig gewoon aankondigen, al is het zelfs zonder een logo/screens. Dan zijn we iig van dit gezeik af.
Inderdaad. Na Battlefield 3 komt gewoon Bad Company 3. En daarna komt gewoon Battlefield My Little Pony.
Mirror’s Edge Not Dead Yet http://www.gametrailers.com/news/mirror-s-edge-not-dead-yet/3105 [/inbeforedulleenmodder]
Ik kan goed begrijpen dat het moeilijk is om een game/franchise tot een succes te brengen als het voornamelijk gebouwd is rondom een "gimmick", het First-Person Platformen. Vragen zoals hoe kan je een game zoals ME meer aantrekkelijker maken tot het grote publiek? Een veel besproken punt is dat ME te lineair aanvoelde, dit kwam omdat je op een "vast" pad zat. Een gedeelte van de charme van ME kwam voor mij het uitvogelen om zo snel mogelijk van punt A naar B te komen meet een gebeid dat behoorlijk klein is, dus je begint verder te kijken dan alleen "ow, hier is een blok waar ik op kan klimmn om bij die buis te komen". Nee ik ging echt kijken "hier kan ik een walljump doen om extra snelheid te krijgen, een vault van iets verder doen zodat ik mijn snelheid behoud etc". Jumps maken waar je zo ontiegelijk precies moet zijn dat het voorheen onmogelijk werd gezien. Wat ik wil zeggen is als er een grote wereld word gemaakt om te klauteren en klimmen dan gaan veel van de nuances verloren die de originele ME met zich meebracht, en de gameplay uiteindelijk erg oppervlakkig word. Dat terzijde een MP is eigenlijk een must in de ogen van EA, en hoe goed de game ook is zonder, een MP voegt toe aan de replay waarde...mits goed gedaan(bioshock 2 is slecht voorbeeld) Wat mij erg aansprak was een scene uit de originele trailer waar Faith van het dak afspringt, achterom draait en iemand neerschiet. Dat soort gameplay is een goede focus voor een MP. Modes: -Een punt op een map die constant verplaatst en wie het eerste er is. -Eén persoon is het doelwit van iedereen, dus een soort van cop chase en je moet een x aantal seconden overleven. -Normale TDM/FFA waar je wél met wapens speelt, een soort van Brink alleen de focus ligt dan nog meer op het manoeuvreren door een map heen. Zoals ik al angaf de scene uit de trailer, maar ook dingen zoals rennen over de muur terwijl schieten, kenmerkende bewegingen. Hand-to-hand combat kan ook niet verkeerd zijn. De speedruns en timetrials moeten er natuurlijk gewoon inblijven Ik geef maar een paar ideeën want deze franchise heeft erg veel potentie, en is eens wat anders dan de zoveelste CoD, een game die de industrie een zetje in de goede richting kan geven./rant
Nee, nog steeds niks. Maar: KONDIG HET DAN GEWOON AAN! Oeh, wat zal ik pissed zijn als ie straks alleen voor de Wii U komt.
Hoop echt dat ze een mooie free roaming wereld maken. Dit samen met een goed verhaal, brute cutscenes (vond die comic stijl in deel 1 eigenlijk toch maar niks) en meer vette gameplay en multiplayer elementen kan het echt super vet maken. Ik ben zeer benieuwd.
Zoals ik al eerder een keer had gepost hoop ik niet dat het compleet free roam word, geen slecht idee om meer vrijheid te geven tijdens het rennen, maar doordat het iets meer lineair is om je veel meer detail in de directe omgeveving, alles is op elkaar afgestemd. De afstanden tussen gebouwen, railing hier, prullenbak daar, richel hier etc etc, het gaat dus puur om leveldesign en wanneer je een stad zoals in assasin's creed of infamous gaat maken gaat veel van dat spul verloren. Uitgebreider, zeker, compleet free-roam, absoluut niet. Anyway hopelijk volgende E3 aangezien Dice zich nu volledig richt op BF3.
Gister zei hij ook nog live op Spike TV Dus be cool, BF3 is bijna af. Dan zit er bij DiCE ineens weer een paar 100 man niks te doen en is er alle tijd voor ME2