1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MKV op je Xbox360 ! De Easy Way

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Thampon, 8 dec 2007.

  1. Thampon

    Thampon Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    UPDATE:
    Indien je MKV boven de 4,5 GB is, dan moet je SPLIT FILES aanvinken !!!
    Anders spelen ze niet op je Xbox360.
     
  2. RezzZ

    RezzZ Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    echt balen dat dat AC3 zo'n probleem is met mkv bestanden. kan je die niet gewoon in een mp4 bestand muxen oid...

    DivX met ac3 speelt de xbox wel gewoon af :mad:
     
  3. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Okee, ik heb dus een video file in mkv en die omgezet via dat GotSent.

    Daarna de file gerenamed naar .avi zodat ik hem kon toevoegen in mijn xbox media library zodat hij gestreamed kan worden. Xbox 360 aangezet en als ik de file aanclick dan zegt hij mooi dat hij de codec niet support.

    Kan het zijn dat de codec die voor de film is gebruikt niet door de 360 gelezen kan worden omdat, dat mkv een soort container is wat dus ook een codec kan bevatten wat de 360 niet kan lezen?

    Of doe ik iets anders fout?
     
  4. Mystic2010

    Mystic2010 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat het bestand zoals het is, dus mp4. 360 moet die kunnen pakken. Probeer het daarna nog eens. Als dat niet lukt zou het wellicht kunnen dat er een niet ondersteunde codec is gebruikt idd. MKV is puur een container, geen encodeer middel
     
  5. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Handig! Dankjewel!
     
  6. BIG2

    BIG2 Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Handig...
     
  7. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    even getest werkt goed! alleen duurde het converteren bij mij 40 min maarja cpu 1,6 ghz. file was 4,5 gig, 720p, 23,9 fps

    goeie tip
     
  8. lizard78

    lizard78 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik converteer naar mp4 en afspeel op mijn computer zie ik bij bewegingen strepen ontstaan....is daar iets aan te doen, converteren gaat wel lekker snel.

    Ben nu op mijn andere computer bezig om de Matrix om te zetten, hij is inmiddels 14 uur bezig en is op 39%....schiet dus niet echt op bij deze gebruik ik overigens encode360.

    Hoe controleer ik trouwens de afmetingen en bitrate van een film?
     
  9. Roberto Coppi

    Roberto Coppi Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet de bestanden ook renamen naar *.avi anders accepteer de MP11/360 ze niet in de library. Dan werkt het overigens perfect. In 5 minuten worden m'n series omgezet naar mp4 en het streamed prachtig.

    Ik zal even de eerder geposte registry edit proberen om te kijken of de MP11 de mp4 bestanden dan in de library accepteert.
     
  10. RezzZ

    RezzZ Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    klinkt als een interlace probleempje, maar kan niet aan het mp4 file liggen. Het videofile wordt alleen gestript van het mkv, verder gebeurd er niets.


    Ik heb een enkele keer bij tv-series dat het mp4 file niet is af te spelen. Hebben meer mensen hier last van?
     
  11. faith1973

    faith1973 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik heb verschillende tips opgevolgd. Ik heb eerst het mkv bestand de naam .avi gegeven, dit speelde de xbox wel af maar dan kreeg ik een heel klein en slecht beeld.
    Toen gedaan zoals jij vertelde met Gotsend enzo...hierbij was de grootte nog steeds hetzelfde en hel beeld was streperig en gevlekt.

    Wat doe ik verkeerd want als ik het bestand afspeel op mijn pc dan is het beeld groot en van super kwaliteit. Heeft iemand nog tips?

    Groetjes, Faith
     
  12. Nordin

    Nordin Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb alles gedaan wat er staat maar mediacenter herkent mijn .mp4 files niet hoe kan ik dit oplossen? en ik heb ook kwaliteitsverlies klopt dit?
     
  13. timtrix

    timtrix New Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn 360 kan hem niet afspelen als ik er op klik zegt hij niet compatable is dat er uit gehaald in nieuwe dashboard update
     
  14. Svennos

    Svennos Active Member

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    Geheel offtopic, maar een Popcornhour is ook een leuk en niet te duur apparaaat om MKV (en alles anders) bestanden mee te streamen. Meer info kan je ook vinden op GOT. Ik heb er zelf ook 1 en ben aardig tevreden.
     
  15. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet duur? Daar haal je een 360 voor man. :+ Ik stond ook ingeschreven voor zo'n popcornhour maar heb hem toch maar laten schieten. Ik haal volgend jaar toch een macbook en kan die altijd wel op mijn tv aansluiten.
     
  16. Svennos

    Svennos Active Member

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik kan niet in jou portemonee kijken ;) Feit is dat de Xbox maar beperkte aantal video bestanden herkend. De Popcornhour doet nagenoeg alles !
     
  17. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    Hey guys,

    Ik heb net ff de thread doorgekeken en vroeg me af of het inmiddels al mogelijk is om op relatief eenvoudige wijze mkv bestanden te zien op je 360, via de PC. Tot nu toe lukt het me enkel om avi's te zien...op zich leuk, maar soms heb je mkv bestanden die de 360 niet herkent....is daar nu wat op gevonden, staat dat op de planning, oid?
     
  18. Frenky1984

    Frenky1984 Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe nu verder??

    Hallo,

    Ik heb een externe HDD klaar gemaakt voor me xbox360 met macdrive!
    Als ik me films in .mkv converter met GOTsent krijg ik een file genaamd, movie.H264

    Ik krijg dan wel een foutmelding in een ander scherm, 'wav...' niet gevonden of zoiets!

    Dit bestand moet ik dus renamen naar mp4 of avi?

    Dat heb ik gedaan, maar me xbox zegt nog steeds dat hij dit format niet ondersteund, film word wel herkend!

    Moet ik nog wat met die AC3 filter doen? Die staat gewoon op stereo 2.0 in het Gotsend prog. AC3 filter heb ik wel gedownload.

    Wie kan mij helpen?
     
  19. sledgehammer

    sledgehammer Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk hier ff: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1303926///gotsent

    Moet lukken lijkt me. In convert ze naar xvid. Je houdt dan 720p en 5.1 audio..
     
  20. Frenky1984

    Frenky1984 Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de link, Deze Gotsent werkt perfect, heb gisteravond mogen genieten van me eerst mp4 film, en er zullen er nog velen volgen.. :) en op me net aangeschafte Sharp full-HD schermpie is het werkelijk super beeld!

    Gr. Frank
     

Deel Deze Pagina