1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MMO en Xbox 360

Discussie in 'Algemeen' gestart door Spartan B028, 3 apr 2009.

  1. Spartan B028

    Spartan B028 Kamerikaan

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Onlangs zijn er geruchten verschenen dat Microsoft bezig is met een MMO- systeem voor de Xbox 360. Er gaan ook al geruchten dat Lord of the Rings Online, een MMORPG van Turbine, op de Xbox 360 gaat verschijnen (Bron).

    Wordt dit een grote hit die de PC nog verder in zijn verval brengt of gaat dit een totale ramp worden? Wat denken jullie?
     
  2. azzkickr

    azzkickr Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het niet zo zal aanslaan. Ik speel zelf Wow regelmatig en als ik zie wat ik allemaal doe op dat toetsenbord (shortcuts etc) denk ik dat ze dat nooit allemaal kunnen "proppen" in een controller. Je kan niet aankomen met weinig spells bijv, en in een gevecht moet je wel snel toegang hebben tot de verschillende spells. Of ze moeten het groots gaan brengen met een draadloos keyboard of ander controlle systeem, maar dat zal niet ten goede komen aan de prijs.

    maw , Houd dit genre nou gewoon op de pc.....
     
  3. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Dat zeiden ze ook over FPS, RTS games, en deze lukken ook gewoon op de consoles, zou niet weten waarom een MMO game het ook niet goed zou kunnen doen.
     
  4. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Zorg ervoor dat mensen het kunnen spelen via xbox live redeem codes, en dan hebben MS en de gamers een deal.
    Gaan ze dit alleen maandelijks doen via de credit card, dan kunnen ze het vergeten.
     
  5. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Als het echt zo gaat worden,dan zal het eerder weer een extra genre worden op de console.Maar ik denk niet dat de PC gamer zal overgaan naar de console,en daar altijd het publiek voor blijft wat betreft de MMO.
     
  6. azzkickr

    azzkickr Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0

    Klopt daar heb je gelijk in, ik denk dat Halo wars heeft bewezen dat het wel kan. Alleen de interface van een MMO is (imo) vele malen complexer dan een shooter of RTS. Maar wie weet wat de toekomst brengt , maar ik twijfel nog steeds of het een groot succes kan gaan worden. (Supervoordeel is natuurlijk wel weer dat iedereen hetzelfde systeem heeft,dus lag vrij misschien????;-)
     
  7. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    De enige echt goed gelukte RTS is Halo Wars en daar is nog niet iedereen het over eens.
    Halo Wars is ook specifiek voor de console gemaakt.

    Als je een MMO maakt die ook op de pc komt dan krijg je vanzelf versimpelde gameplay/opties in een console versie.
    Je zou dan een MMO puur voor de console moeten maken die in gameplay zelf al heel anders werkt en beter gefinetuned is op de besturing/knoppen.

    Mij boeit het weinig verder en als ik weer een MMO ga spelen zal dat zeker op de pc zijn.
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Phantasy Star is eigenlijk ook een verkapte MMO, en dat werkt al sinds de dreamcast!
    Kan dus prima, als het goed uitgewerkt is.
     
  9. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien moet je wel een Keyboard in de 360 hangen. Is natuurlijk ook gewoon een optie.
     
  10. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik zou wel een MMO op een console willen spelen. Vooral op de Xbox360 met z'n community. Gewoon groepschat aan en met z'n allen questen doen ! Super, gameplay iets veranderen zodat je gewoon alles met je controller kan doen. Super graphics ^^
     
  11. EXCEDO

    EXCEDO :)

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan wel als je het aan mij vraagt, alleen is dat nog niet zo goed bewezen.
    Iedereen heeft het over de complexe controls dat niet op een controller past, daar geef ik iedereen dan ook gelijk in. Maar als ze het nou anders aanpakken bijvoorbeeld een soort van 3rd party live messenger keyboard uitbrengen speciaal voor een mmo met het spel erbij (ala guitar hero,Rock Band,lips,scene it).
    Plus is er de mogelijkheid een mmo op de consoles te houden (well cross platform?) en dan is het probleem toch zo opgelost aangezien iedereen hetzelfde heeft en dus niet elkaar kan beschuldigen van dat hij 't makkelijker heeft:+
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2009
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Besturing is sowieso onzin. Je pakt de besturing van Fable (bijvoorbeeld) en zorgt vervolgens dat je met bijvoorbeeld Y makkelijk naar een Menu kan gaan van waaruit je naar Party / Guild etc. etc. kan gaan. Parties van maximaal 8 personen zodat er met de headset fatsoenlijk gecommuniceerd kan worden.
    Misschien wat naïef, maar ik ben een MMO-noob. :+
     
  13. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat blijkt. :+
     
  14. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik hoop nog steeds dat True Fantasy Live Online ooit uit gaat komen. Het zag er allemaal veelbelovend uit.
     
  15. xbox freaker

    xbox freaker iemand

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    MMO en de 360 lijkt me gewoon geen goede combinatie MMO's zijn gewoon voor de pc gemaakt
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kijk, wat ik vind / denk, is dat je geen MMOs zoals World of Warcraft op de Xbox 360 meot maken. MMO kan heel makkelijk, maar het moet anders in elkaar steken. Porten, ook al bouw je een ander spel maar met dezelfde basis, werkt gewoon niet. Kijk naar games als Halo Wars en C&C, het kán wel maar écht lekker werkt het ook niet. Dus met MMOs moet je het ook niet proberen, denk ik.
    Gewoon een ander MMO-concept uitdokteren.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nooit Phantasy Star Online gespeeld op Dreamcast/Gamecube/Xbox/360?
    Werkt toch prima? Ik zie het probleem niet.
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, klopt. Het werkt, maar prima? Ik vind het toch allemaal 'net niet'. Phantasy Star Online, die laatste op de Xbox 360, vond ik nou niet bijzonder.
     
  19. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    FF11 werkt anders ook uitstekend
     

Deel Deze Pagina